ضعف دلار آمریکا ادامه دارد، بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است، طلا تثبیت می شود

دلار آمریکا، بیت کوین، تجزیه و تحلیل طلا و نمودارها

شروع آرام هفته در اکثر بازارها قبل از انتشار CPI در ایالات متحده در روز سه شنبه، اگرچه بیت کوین به رکورد جدیدی صعود می کند.

  • دلار آمریکا در آستانه انتشار گزارش تورم در آمریکا در روز سه شنبه آرام بود.
  • بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است.
  • طلا سودهای سنگین اخیر را تثبیت می کند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

شروعی آرام برای هفته در طیف وسیعی از بازارها در حالی که معامله گران عدد NFP جمعه گذشته را هضم می کنند و به گزارش تورم روز سه شنبه ایالات متحده نگاه می کنند، محرک احتمالی بعدی اقدام قیمت. گزارش مشاغل ایالات متحده در هفته گذشته متنی متفاوت با تیترهای قابل توجهی بود که با تجدید نظر گسترده در تعداد ژانویه و افزایش غیرمنتظره بیکاری در ایالات متحده کاهش یافت.

دلار آمریکا پس از شکست NFP ایالات متحده بیشتر سقوط کرد، اما تعداد ژانویه به شدت کاهش یافت

پیش‌بینی می‌شود که داده‌های تورم روز سه‌شنبه ایالات متحده نشان دهد که قرائت هسته‌ای در حال کاهش است در حالی که عدد تیتر بدون تغییر دیده می‌شود. توجه داشته باشید که ایالات متحده ساعت خود را یک ساعت به جلو تغییر داده است بنابراین داده ها در ساعت 12:30 بریتانیا منتشر می شود.

image1.png

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

با راهنمای رایگان ما، نحوه تجارت نسخه های اقتصادی را بیاموزید

شاخص دلار آمریکا در حال حاضر در وسط محدوده روز جمعه قرار دارد. نمودار روزانه با استفاده از اندیکاتور CCI، شاخص دلار را به‌شدت اشباع فروش نشان می‌دهد، اما بقیه نمودار با مسیر کمترین مقاومت منفی باقی می‌ماند.

نمودار قیمت روزانه شاخص دلار آمریکا

image2.png

بیت کوین هفته را با جهش آغاز کرده است و بقیه فضای ارزهای دیجیتال را با خود به سمت بالاتر کشیده است. اواخر هفته گذشته بیت کوین تلاش کرد و شکست خورد تا تقاضای بیت کوین جدید را بالا ببرد، اما امروز صبح یک ATH جدید به راحتی به دست آمد زیرا خریداران کنترل بازار را در دست گرفتند. تقاضای بیت‌کوین عمدتاً توسط ارائه‌دهندگان جدید ETF هدایت می‌شود، در حالی که عرضه جدید محدود است. با وقوع نصف شدن بیت کوین در اواسط آوریل، سمت عرضه معادله به زودی تنگ تر خواهد شد.

همچنین اخباری که قبلاً منتشر شده بود مبنی بر اینکه LSE قصد دارد برنامه های کاربردی برای بیت کوین و ETN های اتریوم را در سه ماهه دوم بپذیرد نیز ممکن است به افزایش امروز کمک کرده باشد.

رویداد بعدی نصف شدن بیت کوین – به چه معناست؟

بیت کوین در حال حاضر در حالت کشف قیمت قرار دارد، زیرا هر چه بیشتر معامله می کند. تقاضای جاری می تواند سطح 75 هزار دلار را به زودی آزمایش کند، اگرچه نمی توان کاهش شدید را کاهش داد. کریپتوکارنسی‌ها همچنان بی‌ثبات باقی می‌مانند، که با شمع روزانه ۵ مارس که نشان داد بیت‌کوین/دلار در همان جلسه به ۶۹ هزار دلار و ۵۹ هزار دلار رسیده است، مشخص شد.

  اسلاید طلا و افزایش USD/CAD به عنوان داده های ایالات متحده پشتیبانی موقت DXY را ارائه می دهد

نمودار قیمت روزانه بیت کوین

image3.png

طلا در حدود 2180 دلار در هر اونس تثبیت می شود. در معاملات اولیه و ممکن است بیشتر حرکت کند. نمودار روزانه مثبت است و پس زمینه بنیادی همچنان حمایت کننده است. باز هم با طلا در قلمرو همه زمان ها، پیش بینی دقیق قیمت می تواند دشوار باشد. مقاومت رقم بزرگ در 2200 دلار در هر اونس. ممکن است به زودی وارد بازی شود

نمودار قیمت روزانه طلا

image4.png

داده‌های خرده‌فروشی IG نشان می‌دهد که 42.63 درصد از معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.35 به 1 است. تعداد معامله‌گران خالص 12.02 درصد بیشتر از دیروز و 4.94 درصد بیشتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 4.72 درصد بیشتر از دیروز و 13.87 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت است که معامله‌گران کوتاه مدت هستند. نشان می دهد که قیمت طلا ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 16% 7% 11%
هفتگی 3% 11% 7%

همه نمودارها از طریق TradingView

دیدگاه شما در مورد دلار آمریکا، طلا و بیت کوین – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-weakness-persists-bitcoin-hits-a-new-all-time-high-gold-consolidates-20240311.html