اسلاید طلا و افزایش USD/CAD به عنوان داده های ایالات متحده پشتیبانی موقت DXY را ارائه می دهد

امتیازات کلیدی طلا (XAU/USD)، USD/CAD:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت GBP/USD: Cable Eyes اوج های اخیر در حالی که بانکداران مرکزی در Sintra برای انجمن ECB جمع می شوند

فروش خانه در ایالات متحده، داده های اعتماد مصرف کننده CB

داده‌های اعتماد مصرف‌کننده CB ایالات متحده تخمین‌ها را با چاپ 109.7 شکست داد که احتمالاً ترس از رکود اقتصادی را حداقل برای باقیمانده جلسه ایالات متحده پشت سر خواهد گذاشت. داده‌های مثبت اعتماد مصرف‌کننده پس از نمایش مثبت سفارشات کالاهای بادوام و شاخص قیمت مسکن داغ شد و به DXY مهلت داد.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

داده‌های مسکن ایالات متحده همچنان قوی هستند و هیچ نشانه‌ای از رکود اقتصادی در آینده را نشان نمی‌دهند، زیرا بسیاری از آنها اخیراً در حال بررسی هستند. فروش خانه های جدید اکنون به بالاترین سطح یک ساله خود رسیده است و این رقم (12.8±%) بالاتر از نرخ اصلاح شده آوریل 680000 بوده و 20.0% (±15.5%) بالاتر از برآورد 636000 در ماه می 2022 است.

image2.png

تاثیر داده های مثبت بر قیمت طلا به ویژه با کاهش قیمت فلز گرانبها از بالاترین سطح در حدود 1929 دلار به 1911 دلار در هر اونس در زمان نگارش این مقاله تاثیر گذاشته است. با توجه به داده‌های ضعیف منطقه یورو در هفته گذشته و همچنین کاهش داده‌های اعتماد مصرف‌کننده در آلمان دیروز، داده‌های اعتماد مصرف‌کننده CB ممکن است امروز کمی بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته باشد. این نگرانی‌ها از رکود اقتصادی را برانگیخت که احتمالاً طلا را بالاتر از مرز 1900 دلار در هر اونس نگه داشته است. حتی با وجود داده های مثبت، به نظر نمی رسد که طلا در این مرحله حرکت نزولی برای شکستن سطح روانی 1900 دلار را نداشته باشد.

  آخرین قیمت یورو (EUR) – مقاومت تست EUR/USD، چشمان EUR/GBP چند هفته ای بالا

داده های تورم کانادا و انتظارات افزایش نرخ

در همین حال، تورم کانادا پیش از نشست ماه جولای بانک مرکزی کانادا (BoC) را تقویت کرد. نرخ تورم سالانه در کانادا در ماه می 2023 از 4.4 درصد در ماه قبل به 3.4 درصد کاهش یافت که کمترین میزان از ژوئن 2021 و مطابق با انتظارات بازار است. این کاهش تا حد زیادی به کاهش 2.4 درصدی قیمت انرژی (در مقایسه با 1.3 درصدی در آوریل)، به دلیل کاهش 18.3 درصدی قیمت بنزین نسبت داده شد. همچنین، کاهش تنگناهای زنجیره تامین، تورم کالاهای بادوام را کاهش داد (1٪ در مقابل 2.2٪). از آنجایی که سایر کشورها به مبارزه با تورم اصلی ادامه می دهند، کانادا نیز به آنجا نفوذ کرده است و نرخ تورم مرکزی بیش از حد انتظار کاهش یافته و به 3.7 درصد در سال با چاپ MoM به 0.4 درصد کاهش یافته است.

image3.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

با ورود به جلسه، همه نگاه ها به تورم کانادا نه تنها از سوی بانک کانادا، بلکه سایر بانک های مرکزی بزرگ نیز معطوف بود. این تا حدی به دلیل این واقعیت است که کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر در تعدیل تورم موفق بوده است، حتی اگر تورم بالا باقی بماند. بانک کانادا (BoC) به نوبه خود اکنون با نزدیک شدن به نشست جولای تصمیمی در دست دارد و احتمالاً افزایش 25 واحدی در ثانیه همچنان روی میز است. پس از انتشار تورم، بازارهای پول تنها کمی کاهش قیمت داشتند و احتمال افزایش 25 واحدی در ثانیه از 64 درصد قبل از انتشار به 62 درصد کاهش یافت.

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از دیدگاه فنی، اقدام قیمت طلا در حال چاپ اوج‌ها و پایین‌ترین قیمت‌ها بوده است، در حالی که MA 100 روزه به عنوان منطقه کلیدی مقاومت باقی می‌ماند که احتمالاً هرگونه حرکت صعودی را محدود می‌کند. نقض سطح روانی 1900 دلار برای ادامه روند نزولی مورد نیاز است، اما ممکن است در حال حاضر با توجه به ابهامات موجود در بازارها محقق نشود. تا زمانی که ترس از رکود در بازی باقی بماند، طلا در تئوری می تواند به عنوان پناهگاه امن آن افزایش یابد. بسته شدن شمع روزانه زیر سطح 1900 دلار می تواند فشار سریعی را به سمت دستگیره 1875 دلاری پیش از توجه به MA 200 روزه در 1854 دلار باز کند. برای تفکیک کامل آن را بخوانید پیش بینی هفتگی طلا: با افزایش ترس از رکود، ممکن است شکست نزولی محدود شود.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 27 ژوئن 2023

image4.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

USDCAD

دلار آمریکا/CAD نمودار روزانه – 27 ژوئن 2023

image5.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

با نگاهی به داده های احساسات مشتری IG می بینیم که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر خالص هستند بلند در USD/CAD با 72%معامله گرانی که موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). به هیچ وجه تعجب آور نیست، با توجه به اینکه RSI به تازگی قلمروی بیش از حد خرید را ترک کرده است و همچنین به پتانسیل جهش کوتاه مدت اشاره دارد. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، به این معنی که می‌توانیم شاهد ادامه کاهش قیمت طلا در پی یک صعود صعودی کوتاه مدت باشیم. برای اطلاعات کامل فنی و عملکرد قیمت USD/CAD لطفا اینجا را کلیک کنید و بخوانید تنظیمات اقدام قیمت دلار کانادا: USD/CAD، CAD/JPY، GBP/CAD پیش از داده های تورم.

  قانون ضد تورم آمریکا، جنگ تعرفه جدیدی برای جهان است

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

  • 1.3000
  • 1.2900
  • 1.2750 (آگوست 2022 Swing Low)

سطوح مقاومت:

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-slides-and-usd-cad-rallies-as-us-data-offers-the-dxy-temporary-support-20230627.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار