داده های PCE ایالات متحده انتظارات را شکست داد

شاخص قیمت PCE انتظارات را شکست داد و کاهش فدرال رزرو را به تاخیر انداخت

سرفصل PCE برای ماه مارس انتظارات 2.6% را پشت سر گذاشت، با 2.7% بالاتر رفت، در حالی که PCE اصلی نیز با افزایش شگفت‌انگیز مواجه شد، که مطابق با عدد 2.8% در ماه فوریه چاپ شد، اما بالاتر از انتظارات اجماع 2.6% بود.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

داده‌های ماه مارس PCE جدیدترین در یک رشته تورم داغ‌تر از پیش‌بینی‌شده است که در سال 2024 ظاهر شد، دلار آمریکا را تقویت کرد و فدرال رزرو را وادار کرد تا پیش‌بینی‌های خود را مجددا تنظیم کند. در حال حاضر بازارها با کمتر از دو کاهش 25 واحد پایه در باقیمانده سال قیمت دارند که اولین کاهش تا سپتامبر و حتی نوامبر به تعویق افتاد. با این حال، به دلیل انتخابات ریاست جمهوری، کاهش ماه نوامبر اساساً قابل رد است زیرا فدرال رزرو ترجیح می دهد برای نشان دادن استقلال خود از سیاست، نرخ های نزدیک به انتخابات را تغییر ندهد.

کاهش ضمنی نرخ فدرال رزرو (اندازه گیری شده در امتیازات پایه) برای هر جلسه باقی مانده در سال 2024

image2.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

رشد اقتصادی نگران کننده است اما فدرال رزرو همچنان بر فشار قیمت ها متمرکز است

مصرف ایالات متحده همچنان قوی است، بازار کار قوی است، اما دیروز کاهش شدید رشد (1.6٪) در مقایسه با تخمین ها (2.5٪) و پیش بینی فدرال رزرو آتلانتا (2.7٪) را نشان داد. داده های نگران کننده تنها چند روز پس از یک عدد ناامید کننده PMI برای تولید ایالات متحده بود که با اندکی انقباض وارد شد، اگرچه، این داده های فلش است بنابراین بازارها به دنبال هر گونه تجدید نظر صعودی تا چاپ نهایی هستند. با این حال، علائم اولیه اکنون ظاهر شده است که اقتصاد ایالات متحده شاید آنقدر که تصور می شد در برابر نرخ های محدود کننده نفوذناپذیر نباشد.

  سقوط احتمالی ماهواره آمریکا در نزدیکی شبه جزیره کره

قیمت‌های PCE سه‌ماهه (QoQ) که روز گذشته در کنار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده منتشر شد، یک شگفتی قابل توجه را نشان داد – ادامه موضوع مداوم تورم سرسختانه، که برخی ممکن است استدلال کنند، در حال افزایش مجدد است. چاپ تولید ناخالص داخلی واقعی نشان داد که از دست رفته است، در ابتدا ارزش دلار را کاهش داد، اما به دلیل تأثیر داده های قیمت بالاتر، این حرکت کوتاه مدت بود.

واکنش بازار فوری به داده های PCE ایالات متحده

واکنش بازار در لحظات پس از داده‌ها نشان داد که یک حرکت جزئی برای دلار آمریکا به پایین‌تر آمده است، به طوری که بسیاری از آنها پتانسیل تورم بالاتری داشتند. معیار گسترده ای از عملکرد دلار، سبد دلاری آمریکا (DXY)، اندکی کاهش یافت – ادامه موضوع این هفته که شامل افزایش ریسک است که به نفع افرادی مانند AUD و GBP بوده است.

بازده کوتاه مدت ایالات متحده نیز کاهش یافت، اما با توجه به تصمیم گیری نرخ FOMC در چهارشنبه هفته آینده، این حرکت ها مهار شد. معاملات آتی S&P 500 با وجود انتشار اخباری مبنی بر اعلام اولین سود سهام توسط آلفابت، پیش از آن چیزی که انتظار می رود امروز صبح اندکی کاهش یابد، افزایش یافت.

واکنش چند دارایی (شاخص دلار آمریکا، بازده خزانه 2 ساله آمریکا، معاملات آتی S&P 500)

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز سه ماهه دوم دلار آمریکا را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، در دست بگیرید:

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-pce-data-beats-expectations-price-pressures-delay-rate-cut-plans-20240426.html