پیش بینی هفتگی طلا: رانندگان صعودی XAU/USD از بین می روند

طلا (XAU/USD) پیش بینی هفتگی: صعودی

  • نوسانات طلا قبل از داده های مهم ایالات متحده کاهش می یابد
  • طلا علیرغم فقدان محرک های اصلی صعودی، بالاتر می رود
  • رویدادهای ریسک پیش رو: اعلام بازپرداخت سه ماهه ایالات متحده، FOMC، NFP
  • مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز طلای Q2 را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، دریافت کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

نوسانات طلا پیش از داده های مهم ایالات متحده کاهش می یابد

اکنون که خطر درگیری گسترده‌تر بین اسرائیل و ایران بسیار کاهش یافته است، نوسانات طلا به شدت کاهش یافته است. دارایی‌های پرریسک‌تر مانند S&P 500 و ارزهای بتا بالا مانند دلار استرالیا و پوند انگلیس توانستند با بهبود احساسات ریسک، ضررهای قبلی را جبران کنند. در نتیجه، مناقصه پناهگاه امن سابق طلا، باد را از بادبان های خود خارج کرد.

در هفته آینده، وزارت خزانه داری ایالات متحده قرار است اطلاعات عمومی را در مورد جزئیات نیازهای مالی خود به روز کند و جزئیاتی را در مورد اینکه آیا انتشار اوراق قرضه احتمالاً به نفع مدت زمان کوتاه تر یا طولانی تر است – که احتمالاً بر بازدهی کوتاه تر و طولانی تر تأثیر می گذارد و احتمالاً تأثیر می گذارد، ارائه خواهد کرد. ، طلا

طلا شاخص نوسان (GVZ)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

طلا علیرغم فقدان محرک های اصلی صعودی بالا می رود

این فلز گرانبها ممکن است به زودی مجبور شود با این واقعیت مواجه شود که نرخ وجوه فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری پس از نگران‌کننده بودن آمار تورم در روز جمعه، بالاتر می‌ماند. مجموعه ای از داده های قیمت داغتر از حد انتظار در چاپ روز جمعه PCE به اوج خود رسید، جایی که هم تورم اصلی و هم تورم اصلی از انتظارات پیشی گرفت.

  چین :بیش از ۴۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شدند

توجه فزاینده‌ای به معیارهای کوتاه‌مدت روند قیمت‌ها معطوف شده است، مانند مقایسه‌های ماه به ماه، که در حال افزایش بوده است – که در فدرال رزرو بی‌توجه نبوده است. جروم پاول افزایش نامطلوب تورم را تایید کرد اما تکرار کرد که سیاست آماده واکنش به هر نتیجه ای است و جان ویلیامز، معاون فدرال رزرو حتی به افزایش دیگری اشاره کرد.

دورنمای افزایش تورم، بازارها را وادار کرده است که از کاهش بلندپروازانه نرخ بهره که در ابتدا برای سال 2024 در نظر گرفته شده بود، عقب نشینی کنند و قدرت دلار را در بلندمدت افزایش دهد. زمانی که عدم اطمینان ژئوپلیتیکی در اوج خود بود، دلار قوی‌تر و بازدهی فزاینده تأثیر چندانی بر این فلز گرانبها نداشتند، اما با تنش‌زدایی اخیر و در غیاب کاتالیزورهای بیشتر، ممکن است به زودی شتاب گاوهای طلا تمام شود.

طلا از حمایت 2320 دلار برگشت – پایین ترین نوسان قبلی. اگر قیمت ها بالاتر از این سطح باقی بماند، ادامه روند صعودی سازنده باقی می ماند. با این حال، در غیاب کاتالیزور، پتانسیل صعودی ممکن است تا حد زیادی کاهش یابد.

نمودار روزانه طلا

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات بازار طلا شامل درک کامل عوامل اساسی تعیین کننده قیمت طلا مانند تقاضا و عرضه و همچنین تأثیر تنش های ژئوپلیتیکی و جنگ است. با مطالعه راهنمای جامع ما، نحوه معامله فلز امن را بیاموزید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

رویدادهای ریسک عمده در هفته پیش رو

رویدادهای ریسک در هفته آینده شامل رویدادهای برنامه ریزی شده و ژئوپلیتیکی است که باید از آنها آگاه بود. در جبهه ژئوپلیتیک، علیرغم کاهش تنش‌های اسرائیل و ایران، اخبار مربوط به حمله روسیه به تأسیسات نیروگاهی در اوکراین می‌تواند خطر احساساتی را که در هفته تجاری گذشته رخ داد کاهش دهد.

  جنگ روسیه-اوکراین و تغییرات اقلیمی؛ مهمترین نکات سفر بلینکن به چین است

رویدادهای ریسک برنامه ریزی شده شامل نشست FOMC است که در آن هیچ انتظار واقع بینانه ای برای تغییر نرخ بهره وجود ندارد، اما بازارها بر میزان نگرانی مقامات در مورد شتاب مجدد تورم که از ابتدای سال ظاهر شده است متمرکز خواهند شد.

پس از آن، داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی احتمالاً نوسانات بیشتری را – حتی اگر کوتاه مدت باشد – به بازارهای دلاری مانند طلا وارد کند. بازار کار همچنان انعطاف‌پذیری خود را نشان می‌دهد و اولین کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تأخیر می‌اندازد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که داده های تولید ISM ایالات متحده پس از ناامید شدن تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول در روز پنجشنبه، بیش از حد معمول توجه را به خود جلب می کند و نشانه های اولیه آسیب پذیری بزرگ ترین اقتصاد جهان را نشان می دهد.

image3.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-weekly-forecast-xau-usd-bullish-drivers-dissipate-20240427.html