چشم انداز تورم و تقسیم آرا در کاهش ژوئن

بانک انگلستان با 7-2 رأی به حفظ نرخ ها می دهد

با پیوستن دیو رامسدن به سواتی دینگرا در درخواست کاهش نرخ بهره، بانک انگلستان رای دیگری به کمپ «کاهش» اضافه کرد. قبل از دوره خاموشی رسانه‌ها، رامسدن نسبت به رسیدن تورم به هدف ۲ درصدی و ماندن در آن برای مدت طولانی خوش‌بینی داشت. اظهارات او با پیش‌بینی‌های کارکنان در ماه فوریه که شاهد کاهش شدید تورم به هدف 2 درصدی بود، اما پس از آن برای یک دوره طولانی افزایش یافت، در تضاد بود.

پیش‌بینی تورم میان‌مدت (یعنی دو سال آینده) کمتر از 2% در 1.9% قرار گرفت تا اطمینان بیشتری را ایجاد کند که بانک در حال پیشرفت در نبرد با تورم است.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

واکنش متقابل بازار (نمودارهای 5 دقیقه ای)

کیبل در لحظات پس از اعلام این خبر با اظهار نظر اندرو بیلی، فرماندار BoE، در ساعت 12:30 به وقت بریتانیا، پایین‌تر دیده شد. EUR/GBP همچنین شاهد یک پیشنهاد قیمت بود در حالی که FTSE فقط نسبت به آنچه که در روزهای معاملاتی اخیر حرکت چشمگیر بالاتری داشته است، نسبتاً بهبود یافته است.

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نکات پایه ضمنی تا پایان سال

بازارها اکنون به احتمال 44 درصدی برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن با کاهش قیمت کامل تا پایان جلسه آگوست دلالت دارند.

image3.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نگرانی های ماندگار در مورد تورم خدمات همچنان ادامه دارد

با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تورم به سرعت به سمت هدف 2 درصدی حرکت می‌کند و رشد اقتصادی پایین باقی می‌ماند، ممکن است معمایی به نظر برسد که چرا انگیزه بیشتری برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد.

  آمریکا با حمایت از تایوان، به تمامیت ارضی چین آسیب وارد کرده است

پاسخ سریع این است که تورم خدمات همچنان یک مشکل برای کمیته است، زیرا همچنان بالاست، در 6٪ (خط زرد). رشد دستمزدها، خط خاکستری، (میانگین درآمدها از جمله پاداش به صورت غلتکی 3 ماهه) به 5.6 درصد قابل تحمل تر کاهش یافته است، اما همچنین در جلسات اخیر توجه BoE را به خود جلب کرده است و کمیته به دنبال پیشرفت بیشتر در این زمینه خواهد بود. داده های روز سه شنبه هفته آینده

image4.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش از اعلام این خبر، استرلینگ در برابر دلار آمریکا تضعیف شد و به طور کلی در برابر سبدی از ارزهای G7 کاهش یافت. پوند ضعیف تر به طور طبیعی شاخص FTSE را تقویت کرد، که از یک دوره طولانی افزایش برخوردار بوده و در نهایت شاهد رسیدن آن به بالاترین رکورد جدید بود.

در حالی که فعالان بازار منتظر سرنخ‌های جهت‌گیری از BoE هستند، کابل حول سطح 1.2500 قبل از جلسه معلق بود. این جفت پس از معاملات در محدوده وسیعی برای اکثر سه ماهه اول که تا آوریل نیز ادامه داشت، شکست خورد. از آنجایی که فدرال رزرو در موقعیتی برای کاهش نرخ ها نیست، تمرکز بر روی سایر بانک های مرکزی بزرگ مانند BoE معطوف می شود تا بسنجید چقدر زود در موقعیتی قرار خواهند گرفت که به طور واقعی نرخ بهره را کاهش دهند. زمانی که بانک‌های مرکزی دیگر احتمال کاهش نرخ‌ها را دارند، تفاوت‌های نرخ بهره احتمالاً به هدایت بازارهای FX کمک می‌کند، و زمانی که بانک فوریت بیشتری برای کاهش نرخ‌ها اعلام می‌کند، کابل احتمالاً با کاهش بیشتر مواجه می‌شود، اما این تأثیر ممکن است با توجه به همسویی نزدیک بریتانیا و ایالات متحده، حاشیه‌ای باشد. نرخ ها در حال حاضر هستند.

  تحلیل ارزدیجیتال کریپتوتانگ تحلیل و آموزش ارزهای دیجیتال | persianforexacademy

GBP/USD نمودار روزانه

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

FTSE از یک دوره عملکرد مثبت برخوردار بوده و همچنان به خوبی در محدوده ای که بیش از حد خرید شده است، معامله می کند. روند کنونی نشانه های اندکی از کاهش رشد را نشان می دهد.

نمودار روزانه FTSE

image6.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/boe-holds-rates-steady-inflation-outlook-and-vote-split-hint-at-june-cut-20240509.html