ین ژاپن با وجود احتمال مداخله بیشتر دوباره تضعیف می شود

تجزیه و تحلیل و نمودار ین ژاپن (USD/JPY).

  • USD/JPY برای چهارمین جلسه متوالی افزایش می یابد
  • تفسیر رسمی از ژاپن نشان می دهد که اقدامات بیشتری برای تضعیف آن ممکن است انجام شود
  • ایالات متحده به نوبه خود گفته است که مداخله باید “نادر” باشد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی رایگان JPY خود را دریافت کنید

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به تضعیف خود ادامه می دهد، در حالی که بازار به نظر می رسد بیش از حد آماده است تا مقامات توکیو را در تلاش برای کند کردن کاهش آن آزمایش کند.

USD/JPY در سال 2024 به بالاترین میزانی رسیده است که بیش از 30 سال سابقه نداشته است. این افزایش طولانی در نهایت باعث شد تا هفته گذشته یک مداخله چند میلیارد دلاری در بازار ارز انجام شود تا آن را از بانک ژاپن و وزارت دارایی بازگرداند. .

توکیو استدلال می‌کند که سقوط ین بی‌نظم است، خارج از اصول بازار است و خطر افزایش تورم داخلی را از طریق افزایش قیمت کالاهای صادراتی به همراه دارد.

به نوبه خود، ایالات متحده بعید به نظر می رسد که مداخلات مکرر را تحمل کند. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هفته گذشته گفت که اقدام رسمی در بازار ارز باید «نادر» باشد. احتمال اختلاف بین دو غول اقتصادی بر سر این موضوع، معامله گران را در مورد USD/JPY بسیار نگران خواهد کرد.

علیرغم گام تاریخی بانک مرکزی ژاپن از سیاست پولی بسیار سست در سال جاری، ین هنوز در مقایسه با دلار بازدهی بدی دارد. به نظر می رسد احتمال دارد که این بازدهی کمتر بدتر شود، شاید در آینده نزدیک. اما به نظر می‌رسد که دلار برای چند سال برتری پولی خود را حفظ می‌کند و همین امر باعث می‌شود کاهش ین کاملاً اجتناب‌ناپذیر باشد.

  مسئولیت‌های چین برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جنگ اوکراین

USD/JPY ارتفاعات سرگیجه‌آور بالای 158.00 را که در اواخر آوریل ثبت شده بود، قبل از اینکه توکیو با میلیاردهاش وارد عمل شود، دوباره امتحان نکرده است. با این حال، بالای 155.00 باقی می‌ماند و به وضوح بالاتر از آن تعصب دارد.

بهترین سیاست گذاران ژاپنی که می توانند امیدوار باشند که دلیلی برای فروش گسترده تر دلار وجود نداشته باشد، کاهش رشد دلار/ین است.

پنجشنبه شاهد انتشار «خلاصه نظرات» بانک مرکزی ژاپن از نشست تعیین نرخ آن در 26 آوریل بود. اعضا در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره در آینده در صورت تداوم ضعف ین و افزایش تورم وارداتی بحث کردند.

با توجه به بخش‌های متحرک زیادی که در حال حاضر برای ین در حال بازی هستند، ممکن است زمان بی‌ثباتی برای این ارز باشد و معامله با احتیاط توصیه می‌شود.

تحلیل فنی USD/JPY




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -7٪ 5% 1%
هفتگی 25% -6٪ 1%

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

این جفت به یک باند روند صعودی معتبرتر و احتمالاً معنادارتر در روند صعودی کلی خود بازگشته است. این باند باریک‌تر تا کنون هر زمان که رها شده است، به سرعت به آن بازگردانده شده است و اکنون پشتیبانی را در 154.055 ارائه می‌کند، با مقاومت در کران بالا در 157.263.

البته، به نظر می رسد تاخت و تاز به این میزان، خطر فروش مقداری دلار از سوی مقامات ژاپنی را، حداقل در کوتاه مدت، به همراه دارد.

جمعه گذشته شاهد جهش دلار دقیقاً در میانگین متحرک ساده 50 روزه بودیم، حمایتی که می تواند قابل توجه باقی بماند. اکنون در 152.25 قرار دارد. حتی یک لغزش تا این حد، روند صعودی گسترده تر را تا حد زیادی در جای خود حفظ می کند.

به نظر می‌رسد معامله‌گران خرده‌فروشی تردید دارند که دلار اکنون می‌تواند بسیار بالاتر برود، با اکثریت واضح که شاید به طرز شگفت‌انگیزی در سطوح فعلی نزولی باشد. این ممکن است نشان دهد که اقدام توکیو حداقل تا حدودی در کاهش نزول ین تأثیر دارد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-weakens-again-despite-clear-chance-of-further-intervention-20240509.html