ین ژاپن به پایین ترین حد چند دهه اخیر، USD/JPY گزارش PCE ایالات متحده کاهش یافت

ین ژاپن قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • تورم توکیو در ماه آوریل به شدت کاهش یافت و بر مشکلات بانک مرکزی آمریکا افزود.
  • ضعف ین ژاپن در کل دیده می شود، BoJ کی وارد عمل خواهد شد؟

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

به دنبال تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای ثابت نگه داشتن سیاست پولی خود، ین ژاپن در برابر سبدی از ارزها به پایین ترین حد چند دهه اخیر رسید. آخرین کاتالیزور کاهش ین، داده های تورمی ضعیف تر از حد انتظار از توکیو بود که موضع تطبیقی ​​بانک مرکزی را بیشتر تقویت کرد. CPI توکیو به عنوان یک شاخص مهم برای تورم ملی در نظر گرفته می شود. از آنجایی که BoJ از سایر بانک های مرکزی بزرگ در سیاست های سخت گیرانه فاصله می گیرد، ین در برابر نوسانات و کاهش ارزش بیشتر آسیب پذیر است.

image1.png

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای اقتصادی جهانی در حال حرکت، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX

انتشار داده های بعدی برای معامله گران، US Core PCE در ساعت 13:30 است. قرائت تورم BEA دیروز نشان داد که تورم همچنان بالا است و در سطوحی است که فدرال رزرو را از کاهش نرخ در سه ماهه سوم باز می دارد. احتمالات بازار اکنون یک کاهش ۲۵ واحدی نرخ را نشان می‌دهد که به احتمال زیاد در جلسه ۷ نوامبر FOMC پیش‌بینی می‌شود و در مجموع ۳۴ واحد کاهش در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود. با توجه به کاهش انتظارات کاهش نرخ، قدرت مداوم دلار نیز در حال عمل است. به عنوان باد عقب برای USD/JPY.

  قربانیان زلزله اندونزی به ۲۵۲ نفر رسید

image2.png

USD/JPY اکنون بالای 155.00 است، که توسط بازار به عنوان سطحی در نظر گرفته می شود که در آن BoJ به طور جدی مداخله FX را برای تقویت ین در نظر می گیرد. این خط در ماسه اکنون شکسته شده است و اگر مداخله هماهنگ FX توسط BoJ با سایر بانک های مرکزی بزرگ صحبت شود، زیر سوال می رود. ضعف ین صادرات ژاپن را در سطح جهانی رقابتی تر می کند و ممکن است به زودی جرقه درخواست سایر بانک های مرکزی و وزرای دارایی برای مهار این مزیت شود.

نمودارهای زیر تضعیف بی امان ین را نشان می دهد و مداخله رسمی را بیش از پیش نزدیک می کند. هر چه BoJ بیشتر در حاشیه بماند، بازارهای بیشتری آنها را مجبور به فعالیت خواهند کرد. هر چه BoJ بیشتر منتظر بماند، افزایش ارزش بعدی ین خشونت آمیزتر خواهد بود. ین ژاپن در گذشته به عنوان یک ارز مطمئن برای تجارت در نظر گرفته می شد که به کمک تجارت حمل و نقل کمک می کرد. این دیگر صدق نمی کند و مدیریت ریسک سختگیرانه هنگام معامله ین ژاپن ضروری است.

نگاهی به نمودارهای سه ماهه ین، ضعف واحد پول ژاپن را نشان می دهد. USD/JPY اکنون در حدود 156.75 معامله می شود که بالاترین سطح در 34 سال گذشته است.

نمودار قیمت ماهانه USD/JPY

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 15.39 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 5.50 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 2.82 درصد بیشتر از دیروز و 8.10 درصد بیشتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 2.56 درصد بیشتر از دیروز و 7.20 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

  پس از دو سال وقفه، ماراتن پکن از سر گرفته می‌شود

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریمو این واقعیت که معامله گران کوتاه مدت هستند نشان می دهد که قیمت USD/JPY ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

آخرین گزارش احساسات IG را دانلود کنید و کشف کنید که چگونه تغییرات روزانه و هفتگی در احساسات بازار می تواند بر چشم انداز قیمت تأثیر بگذارد:




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -17٪ -2٪ -4٪
هفتگی -6٪ 4% 2%

GBP/JPY در سطوحی است که آخرین بار در سپتامبر 2008 مشاهده شده است و در فاصله نزدیک 200…

نمودار قیمت ماهانه GBP/JPY

image4.png

… در حالی که EUR/JPY در سطوحی است که آخرین بار در آگوست 2008 مشاهده شده است.

نمودار قیمت ماهانه EUR/JPY

image5.png

نظر شما در مورد ین ژاپن – صعودی یا نزولی؟؟ می‌توانید از طریق فرم انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-slumps-to-fresh-multi-decade-lows-usd-jpy-eyes-us-pce-report-20240426.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار