تغییر سیاست BoJ توسط CPI ژاپن تقویت شده است

تجزیه و تحلیل USD/JPY و نکات صحبت

  • تورم ژاپن همچنان بر بانک مرکزی آمریکا برای تغییر سیاست فشار می آورد.
  • تاکید شدید بر داده های اقتصادی ایالات متحده که شامل PCE اصلی است.
  • با وجود شروع خوب هفته برای ین، ریسک های صعودی همچنان ادامه دارد.

با یک تحلیل عمیق از چشم انداز ین ژاپن، که بینش هایی را از دیدگاه بنیادی و فنی ارائه می دهد، قدرت معاملات خود را افزایش دهید. اکنون راهنمای تجارت Q4 رایگان خود را درخواست کنید!

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی ین ژاپن

ین ژاپن به دلیل خماری روز شکرگزاری ایالات متحده، هفته معاملاتی را با لحنی خاموش به پایان رساند، اما روز جمعه برخی از اطلاعات کلیدی را برای تأثیرگذاری در تحلیل بانک ژاپن (BOJ) در اختیار داشت. یک بار دیگر، تورم سرفصل بالاتر از نرخ نگه داشته شد 2% در حالی که تخمین زده می شود و بالاتر باقی می ماند 3%. به یاد داشته باشید که BoJ به طور مداوم این واقعیت را تقویت می کند که آنها می خواهند پایدار ببینند +2٪ تورم در نتیجه احتمال تغییر سیاست را افزایش می دهد. یک حرکت جنگ طلبانه به ین کمک خواهد کرد و سیاست نرخ بهره منفی را به پایان می رساند.

جنگ اسرائیل و حماس نیاز به نظارت دقیق دارد زیرا ین می تواند در صورت تشدید وضعیت حمایت بیشتری پیدا کند – تقاضای پناهگاه امن. هفته پیش رو (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید) بیشتر بر روی داده های اقتصادی ایالات متحده متمرکز خواهد شد و عامل اصلی کاهش تورم PCE گزارش غالب است، زیرا این معیار معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم است. از دیدگاه ژاپنی، مقامات BoJ در کنار داده‌های خرده‌فروشی و بیکاری پراکنده هستند.

  کره‌جنوبی و ژاپن رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند

تقویم اقتصادی USD/JPY (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

قیمت گذاری در بازار پول (جدول زیر را ببینید) افزایش نرخ را تا اواخر سال 2024 پیش بینی می کند، اما داده های دریافتی بسیار تاثیرگذار باقی خواهند ماند و می تواند انتظارات را به شدت تغییر دهد همانطور که در بسیاری از بانک های مرکزی در سال جاری شاهد بودیم.

احتمالات نرخ بهره بانک ژاپن

image2.png

منبع: Refinitiv

آیا می خواهید با مرتبط ترین اطلاعات معاملاتی به روز بمانید؟ برای خبرنامه دو هفته‌ای ما ثبت‌نام کنید و از آخرین رویدادهای متحرک بازار مطلع شوید!

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

قیمت روزانه USD/JPY به میانگین متحرک 50 روزه (زرد) اخیر احترام گذاشته است و شاخص قدرت نسبی (RSI) اکنون به نفع حرکت نزولی کوتاه مدت است. همانطور که گفته شد، بسته شدن شمع هفتگی هفته گذشته یک شمعدان چکشی شکل داد که می تواند ترجیح صعودی بلندمدت را نشان دهد. چند شمع آخر روزانه اکنون شبیه یک الگوی مثلث صعودی است – یکی دیگر از مدافعان صعودی.

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • 148.16
  • میانگین متحرک 50 روزه (زرد)
  • 147.37
  • 145.91
  • 145.00

احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر خالص هستند کوتاه در USD/JPY، با 81% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های فروش دارند (تا لحظه نگارش این مقاله).

  "استقلال تایوان" غیر ممکن است

کنجکاو هستید که بدانید موقعیت یابی در بازار چگونه می تواند بر قیمت دارایی تأثیر بگذارد؟ راهنمای احساسات ما بینش ها را در اختیار دارد – اکنون آن را دانلود کنید!

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

احساسات بازار

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-jpy-weekly-forecast-boj-policy-change-reinforced-by-japanese-cpi-wv-20231127.html