تنظیمات اقدام قیمت پوند استرلینگ: GBP/USD، EUR/GBP، GBP/JPY

تجزیه و تحلیل پوند استرلینگ (GBP/USD، EUR/GBP، GBP/JPY)

  • کاهش کسری بودجه، درخواست ها برای کاهش هزینه ها را قبل از مبارزات انتخاباتی 2024 افزایش می دهد.
  • داده های PMI انگلستان می تواند به روند نزولی EUR/GBP قبل از انتشار فردا بیافزاید
  • GBP/JPY در آستانه یک مانع بزرگ صعودی علیرغم خروج از BoJ خسته است
  • Q1 نام تجاری جدید ما را دانلود کنید پوند پیش بینی پوند در زیر:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

کاهش کسری بودجه باعث افزایش تقاضا برای کاهش مالیات در آستانه مبارزات انتخاباتی 2024 شد

تاریخ هایی که امروز از دفتر آمار ملی منتشر شد گزارش داد که کسری بودجه کمتر از حد انتظار به میزان 7.77 میلیارد پوند در دسامبر به ثبت رسید که کمترین کسری بودجه از سال 2020 را ایجاد کرد و فضای بیشتری را برای کاهش مالیات در آستانه انتخابات عمومی سال 2024 آزاد کرد.

در طول بیانیه پاییز سال گذشته، صدراعظم جرمی هانت اقدامات متعددی را برای تحریک رشد اعلام کرد، اما به نظر می‌رسید که در آن زمان تصمیم گرفته بود پودر خود را خشک نگه دارد و به نفع یک مهلت بزرگتر و تاثیرگذارتر برای مالیات دهندگان در بهار بود. مفسران سیاسی پیشنهاد می‌کنند که کاهش مالیات می‌تواند به عنوان ابزاری برای یک دولت محافظه‌کار (طبق نظرسنجی‌ها) در نظر گرفته شود تا برخی از زمین‌های از دست رفته را از حزب کارگر پس بگیرد. کاهش مالیات، اگر مسئولانه اجرا شود، پس از کاهش قابل توجه هزینه های سوخت و انرژی، بار بحران هزینه های زندگی را کاهش می دهد.

تاریخ برگزاری انتخابات عمومی هنوز اعلام نشده است، اما احتمالاً تا پایان سال برگزار می شود.

قصد رای دادن (انتخابات عمومی) در بریتانیا از جولای 2017 تا ژانویه 2024

  چین تجارت با آسیای میانه را به ۶۳ میلیارد دلار افزایش داد

image1.png

منبع: Statista

GBP/USD لبه های بالاتری را طی می کند زیرا بازارها در انتظار داده های مهم ایالات متحده هستند

کابل به صعود عمومی خود به بالاتر ادامه می دهد که نشان دهنده یافتن مقاومت در 1.2736 است که در آن فتیله بالایی در نمودار روزانه شمع در کنار قیمت امروز دیده می شود که سناریوی مشابهی را تا کنون نشان می دهد.

این جفت کاهش متوسطی را تجربه کرده است، اما عملکرد قیمت به طور گسترده در کانال معاملاتی که با رنگ نارنجی مشخص شده است، محدود شده است. به نظر می رسد میانگین متحرک ساده 50 روزه از پویایی این جفت پشتیبانی می کند، اما به نظر می رسد حرکت کلی مطابق با اندیکاتور MACD در حال کاهش است.

در صورتی که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه پایانی سال 2023 سریعتر از حد انتظار رشد کند، هنگامی که داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در روز پنجشنبه منتشر می شود، نشانه های خستگی که در 1.2736 مشاهده شد، می تواند سقف هفتگی را به طور بالقوه نشان دهد. علاوه بر این، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم (PCE) روز جمعه قرار است و با توجه به افزایش اخیر قیمت در ماه دسامبر در بازارهای توسعه یافته، یک نتیجه داغ تر از حد انتظار می تواند دلار آمریکا را تقویت کند و بر پوند/دلار آمریکا تاثیر بگذارد. پشتیبانی پویا در 50 SMA ممکن است به چشم بیاید و به دنبال آن 1.2585 قرار گیرد. تاکنون، داده‌های اقتصادی در خارج کردن قیمت‌ها از محدوده فعلی بی‌اثر بوده است.

پوند/دلار آمریکا نمودار روزانه

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله GBP/USD

پیش از انتشار فردا، داده‌های PMI بریتانیا می‌تواند به روند نزولی EUR/GBP اضافه شود.

EUR/GBP نشانه اولیه یک حرکت نزولی خارج از الگوی مثلث موجود را نشان داده است. این جفت ارز زیر خط روند صعودی بسته شده است، که قبلاً به عنوان پشتیبان عمل می کرد، اکنون بارها و اگر داده های PMI اتحادیه اروپا پایین تر از آنچه در بریتانیا مشاهده می شود در هنگام انتشار داده ها فردا صبح باقی بماند، می تواند تقویت شود.

  110 مورد از دانستنی های جالب جدید دنیا را بخوانید دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس

داده‌های ترکیبی PMI بریتانیا به قلمروی توسعه‌یافته (بیش از 50) افزایش یافته است، در حالی که آمار مشابه اتحادیه اروپا همچنان در حال انقباض است که به‌ویژه توسط بخش تولیدی در حال مبارزه پایین‌تر است.

اگر حرکت نزولی ادامه یابد، منطقه حمایت بعدی در 0.8515 ظاهر می شود، منطقه ای که در ژوئن، ژوئیه، آگوست و سپتامبر 2023، Lowe’s را تصاحب کرد. مقاومت در حمایت خط روند قبلی و به دنبال آن تا 0.8635 ظاهر می شود، جایی که SMA 200 در حال حاضر در آن قرار دارد. .

نمودار روزانه EUR/GBP

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

GBP/JPY خستگی پیش از مانع بزرگ صعودی علیرغم افزایش از BoJ

GBP/JPY با پایان یافتن جلسه AM لندن ثابت معامله می شود، اما این همه ماجرا را نشان نمی دهد، زیرا قیمت در حدود 188.80 افزایش یافت، اما در نتیجه تصمیم بانک ژاپن (BoJ) به 187.35 در اوایل روز کاهش یافت. تنظیمات خط مشی را بدون تغییر رها کنید.

تا آنجا که به پوند مربوط می شود، GBP/JPY بیشترین پتانسیل را برای صعود نشان داده است، زیرا استرلینگ نسبتاً خوب است و ین تحت فشار قرار گرفته است، پس از اینکه ارقام پایین تر تورم بعدی، مفروضات افزایش قریب الوقوع نرخ از سوی BoJ را کاهش داد.

بانک ژاپن همراه با تصمیم‌گیری‌ها در مورد تنظیمات سیاست پولی، پیش‌بینی اقتصادی سه‌ماهه خود را نیز ارائه کرد که در آن تورم را در حدود 1.9 درصد برای سال 2024 تخمین می‌زند، که فقط از هدف 2 درصدی خود فاصله دارد، و این امید را زنده نگه می‌دارد که ما همچنان شاهد افزایش همه نرخ‌ها باشیم. اگر داده‌های دریافتی حاکی از آن است که قیمت‌ها برای مدت طولانی بالاتر از این سطح کلیدی خواهند بود.

  توقف طرح درمان رایگان بیماران کرونایی در ژاپن

188.80 سطح قابل توجهی از مقاومت را نشان می دهد و احتمالاً چالشی برای ادامه حرکت صعودی خواهد بود. وقتی صحبت از حرکت شد، اندیکاتور MACD به نفع حرکت صعودی قیمت باقی می ماند، اما به اندازه کافی جالب توجه است که RSI بسیار نزدیک به محدوده خرید بیش از حد است که نشان می دهد ممکن است یک عقب نشینی جزئی وجود داشته باشد. عقب نشینی های قبلی نسبتاً کوتاه مدت بوده اند که گواهی بر اصول اساسی در بازی است. استرلینگ بازدهی بالاتری را جذب می کند در حالی که ژاپن شاهد کاهش شدید ارزش پول محلی خود بوده است. پشتیبانی تا 184.00 به نظر می رسد که با میانگین متحرک ساده 50 روزه (خط آبی) مصادف است.

نمودار روزانه GBP/JPY

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

بازارهای FX ترکیبی از بازارهای پرطرفدار و پرطرفدار بسته به اینکه به کجا نگاه می کنید، هستند. با خواندن راهنمای ما در زیر، خود را به دانشی مجهز کنید تا هر دوی این شرایط بازار را با اطمینان معامله کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

بر سه شرایط بازار مسلط شوید

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/pound-sterling-price-action-setups-gbp-usd-eur-gbp-gbp-jpy-20240123.html