با وجود اخبار حملات بیشتر آمریکا و بریتانیا در یمن، قیمت نفت خام کاهش یافت

قیمت نفت خام و تجزیه و تحلیل

  • انرژی قیمت پیش از این در ژئوپلیتیک این هفته پیشرفت کرده بود
  • به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در مورد تقاضای نهایی، ترمز گرفته است
  • داده های موجودی ایالات متحده در جلسات آینده توجه را جلب خواهد کرد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

جلسه قبل شاهد افزایش قیمت برای هر دو شاخص وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده و بین المللی برنت بود. حمله مظنون به هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به پایانه پردازش دریای بالتیک متعلق به غول گاز طبیعی روسیه نواتک پشت بخشی از این اقدام بود. اخباری مبنی بر اینکه نیروهای ایالات متحده و بریتانیا یک شبه بار دیگر حملات هوایی علیه شورشیان حوثی در یمن انجام داده اند، برخی از حمایت های اولیه را به قیمت ها اضافه کرد، اما با پیشروی جلسه، این موضوع کمرنگ شده است.

به دور از درگیری‌های جهانی و تأثیرات فوری آن بر تولید، بازار همچنان نگران بازاری با مازاد عرضه است که در بهترین حالت چشم‌اندازهای اقتصادی نامطمئن است. چین با توجه به بهبود اقتصادی ضعیف و اعتماد مصرف‌کننده به شدت نگران کننده است. پکن مجموعه ای از اقدامات را با هدف حمایت از تقاضا اعلام کرده است، اما تاکنون موفق به تولید نوعی “بازوکای بزرگ” نشده است که بر تردید معامله گران انرژی غلبه کند.

بازار در این هفته چند عکس فوری از موجودی از ایالات متحده دریافت خواهد کرد. جمع بندی سهام نفت خام مؤسسه نفت آمریکا پس از بسته شدن بازارهای اروپایی در روز سه شنبه انجام می شود.

  تنظیم قیمت EUR/USD، EUR/GBP پیش از بانک مرکزی اروپا

نگاه گسترده‌تر مقامات اطلاعات انرژی به ذخایر فرآورده‌های نفتی در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و احتمالاً توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد.

WTI قیمت نفت خام تحلیل فنی

نمودار روزانه WTI با استفاده از TradingView گردآوری شد

الگوی معمولی پایین‌تر بالا/بالاتر پایین یک سازند پرچم در نمودار باقی می‌ماند. این باید کمی مکث به گاو نر بدهد، زیرا، معمولاً یک الگوی ادامه، پرچم باید به محض رفع شدن، یک پای دیگر را پایین‌تر نشان دهد.

با این حال، بازار طی سه هفته گذشته، از زمانی که بالاتر از آخرین نوار روند نزولی قرار گرفت، علاقه چندانی به شکستن قطعی به سمت نزولی نشان نداده است.

شاید بهتر باشد که اقدام فعلی را به عنوان یک تجارت گسترده بین اوج قابل توجه روزانه 76.17 دلار در هر بشکه در 26 دسامبر و پایین ترین سطح 68.99 دلار در 3 ژانویه در نظر بگیریم، با جهت کوتاه مدت که احتمالاً بر اساس کدام یک از آن ها ابتدا شکسته می شود.

در یک حرکت صعودی، گاوها به مقاومت در اوج اواخر نوامبر، در منطقه 77.50 دلار نگاه خواهند کرد. پایین ترین سطح 6 ماهه 13 دسامبر یعنی 67.73 دلار به عنوان حمایت از سقوط به زیر این مرز پایین تر نشان خواهد داد.

بر اساس داده های گروه IG، تمایل به نفت خام آمریکا در سطوح فعلی بسیار صعودی است. که بازار را به میزان قابل توجه 76 درصد می یابد. در حالی که این از نظر ظاهری مثبت به نظر می رسد، اما به نظر می رسد بیش از حد کمی زیاده روی شود و ممکن است به این معنا باشد که نمایشنامه های کوتاه مخالف پاداش هایی را ارائه می دهند.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -2٪ 9% 0%
هفتگی -16٪ 31% -9٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-retrace-despite-news-of-more-us-uk-strikes-in-yemen-20240123.html