تنظیمات اکشن قیمت دلار آمریکا: DXY، EUR/USD، GBP/USD

DXY، EUR/USD، GBP/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

بیشترین خوانده شده: بیت کوین ثابت به عنوان کوین بیس (کوین) به عنوان برنده از بایننس ساگا ظاهر شد

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مبانی تجارت روند

پیشینه اساسی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (DXY) برای حفظ شتاب صعودی که در 2 روز گذشته به دست آورده بود تلاش کرده است. این می تواند تا حدی به تعطیلات شکرگزاری مربوط شود و می توانیم ادامه جهش اخیر را در هفته آینده داشته باشیم.

دلار آمریکا به دلیل تضعیف داده ها در چند هفته گذشته با مشکل مواجه شده است، زیرا بازارها همچنان با این احتمال که فدرال رزرو به پایان رسیده است دست و پنجه نرم می کند. بازگشت مجدد دیروز با کاهش مطالبات اولیه بیکاری که ممکن است محیط تقاضا را قوی نگه دارد و در نتیجه مبارزه با تورم را مختل کند، کمک بیشتری کرد.

این هفته بدون انتشار داده‌های تاثیرگذاری بالا از ایالات متحده به پایان می‌رسد و اگرچه فردا کمی در حجم معاملات افزایش می‌یابد، اما هر شانسی وجود دارد که تا آخر هفته در محدوده محدود باقی بمانیم.

قیمت عمل و تنظیمات بالقوه

شاخص دلار آمریکا (DXY)

شاخص دلار آمریکا بین MA 100 و 200 روزه قرار دارد، به همین دلیل است که در بالا پیشنهاد کردم که می‌توانیم معاملات محدود را در آستانه آخر هفته شاهد باشیم. همانطور که اوضاع پیش می‌آید، این احتمال بیشتر و بیشتر می‌شود که ما به نوعی کاتالیزور برای تسهیل شکست در هر جهت نیاز داشته باشیم.

مقاومت فوری در 104.24 با MA 20 روزه بالاتر در سطح روانی 105.00 قرار دارد. تلاش برای شکستن به سمت نزولی، حمایتی را برای مبارزه با قیمت 103.616 دارد که ناحیه کلیدی حمایت در اطراف منطقه 103.00 قرار دارد.

  اساتید دوره معاملهگر بورس بینالملل

DXY نمودار روزانه

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله EUR/USD

یورو دلار

اکنون با توجه به نقدینگی ناچیز و قیمت محدود شده اخیر، فکر کردم می‌توانیم EURUSD را در بازه زمانی H4 تجزیه کنیم. H4 خود سیگنال‌های ترکیبی با پایین‌های بالاتر و به دنبال آن اوج‌های پایین‌تر می‌دهد که به بلاتکلیفی فعلی در جفت‌های دلاری اشاره دارد.

شاخص MA 50 روزه به سمت نزولی ممکن است پشتیبانی و فرصتی را برای طولانی مدت بالقوه در اطراف سطح 1.08757 یا اگر بخواهیم به سمت پایین تر از سطح 1.0840 برسیم، فراهم کند. اگر EURUSD مجدداً 1.0950 را آزمایش کند، فرصت‌های کوتاهی که به طور بالقوه بهترین ریسک را برای پاداش ایجاد می‌کنند، به وجود می‌آیند. من شخصاً ترجیح می دهم از ضرب المثل قدیمی “روند دوست شماست” تبعیت کنم و بنابراین فرصت های طولانی بالقوه در انتظار عقب نشینی را ترجیح می دهم.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

یورو/دلار آمریکا نمودار چهار ساعته

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

GBPUSD

GBPUSD کمی واضح‌تر است زیرا می‌توانیم الگوی واضحی از اوج‌های بالاتر و پایین‌ترین سطح را در این هفته ببینیم. سوال این خواهد بود که آیا گاوها یک فشار بیشتر به سمت بالا دارند و کابل را به سمت دسته 1.2600 فشار می دهند.

همانطور که در نمودار زیر جعبه صورتی می بینید، من دقیقاً زیر قیمت فعلی کشیده ام و لمس MA 50 روزه منطقه ترجیحی من برای طولانی مدت خواهد بود. این کار ریسک بهتری برای پاداش ایجاد می‌کند و چاپ با کیفیت پایین‌تری را تکمیل می‌کند.

  داده های PCE ایالات متحده انتظارات را شکست داد

اگر به زیر MA 50 روزه بشویم، در علامت 1.2400 حمایت خواهیم داشت و در علامت 1.2360 کمتر خواهیم بود. فروش پیش از تعطیلات آخر هفته نیز ممکن است مورد توجه قرار گیرد، زیرا این امر به کاهش سود منجر می شود زیرا خریدارانی که در اوایل هفته وارد شده اند ممکن است بخواهند قبل از تعطیلات آخر هفته بسته شوند. خیلی چیزها به بازگشت نقدینگی فردا و میزان ریسک پذیری فعالان بازار قبل از تعطیلات آخر هفته بستگی دارد.

پوند/ نمودار چهار ساعته USD

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

IG CLIENT SETIMENT DATA

با نگاهی گذرا به IG Client Sentiment، معامله گران خرده فروشی در GBPUSD طولانی هستند و 52 درصد از معامله گران خرده فروشی دارای موقعیت های Long هستند. این نشانه دیگری از عدم تصمیم گیری فعالان بازار در مورد جفت دلار است.

برای نکات و ترفندهای مربوط به استفاده از داده های احساسات مشتری، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 8% 4%
هفتگی -7٪ 17% 3%

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-price-action-setups-dxy-eur-usd-gbp-usd-20231123.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار