تنظیم اقدام قیمت طلا، نقره پیش از CPI ایالات متحده

طلا، نقره تجزیه و تحلیل فنی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

داده های تورم ایالات متحده، نرخ های بهره واقعی را مورد توجه قرار می دهد

پایان سال 2023 و آغاز سال 2024 محیطی را ارائه می دهد که به طور گسترده از قیمت طلا حمایت می کند. انتظار می‌رود که نرخ‌های بهره به شدت کاهش یابد، زیرا بازدهی دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه‌داری کاهش زیادی داشته است. از آنجایی که طلا یک دارایی بدون بهره است، اغلب در مواقعی که نرخ بهره کاهش می یابد (یا انتظار می رود به زودی کاهش یابد) جذاب تر می شود زیرا هزینه فرصت نگهداری فلز گرانبها کاهش می یابد.

یک مسئله در اینجا این است که اگر تورم پیشرفت بیشتری داشته باشد و نرخ بهره بسیار بالای 5 درصد باقی بماند. چنین سناریویی شاهد افزایش نرخ بهره واقعی (نرخ بهره اسمی – نرخ تورم) خواهد بود و این می تواند برای طلا بد باشد. در سطح کلان گسترده‌تر، به همین دلیل است که نرخ بیکاری بسیار مهم است، زیرا بازار کار قوی، هزینه‌های مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد که منجر به وضعیتی می‌شود که در آن تورم برای رسیدن به ۲ درصد تلاش می‌کند و نرخ‌های بهره باید برای مدت طولانی‌تری بالاتر بماند.

معامله گران طلا با صبر و حوصله در انتظار CPI ایالات متحده هستند زیرا اقدام قیمت در حال افزایش است

طلا راه خود را به سمت حمایت خط روند قرار داده است، جایی که در حال حاضر جلوتر از داده های تورم فردا در ایالات متحده است. خیلی پایین تر از سطح حمایت 50 میانگین متحرک ساده (SMA) قرار دارد و به دنبال آن نشانگر 2010 دلار قرار دارد، اما همانطور که اوضاع پیش می آید، طلا به خط روند که به عنوان حمایت عمل می کند، احترام می گذارد.

  در میان نگرانی‌های تقاضا، امیدهای کاهش نرخ بهره ایالات متحده حمایت می‌کنند

انتظارات این است که تورم اصلی از مرز 4 درصد (3.8 درصد) عبور کند، در حالی که پیش بینی می شود تورم سرفصل کمی افزایش یابد، بنابراین پتانسیل چاپ مختلط زنده باقی می ماند، اگرچه، شک کردن روایت کاهش تورم که در حال حاضر در حال انجام است، بسیار طول می کشد. بنابراین، افزایش ارزش دلار بعید است، به این معنی که در غیاب هرگونه غافلگیری، طلا می تواند شاهد کاهش حمایت باشد. یکی از ریسک‌های بالقوه برای حرکت بالاتر از اینجا، عدم تمایل به انجام معاملات بالاتر در دو روز گذشته است، که توسط فتیله‌های بالایی در شمع روزانه مشهود است، اما CPI می‌تواند کاتالیزوری برای غلبه بر عدم اطمینان قبلی باشد.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

مبانی تجارت روند

تجزیه و تحلیل فنی نقره ای: نشانه های نزولی در حرکت پایین

نقره زیر 200 SMA معامله می‌شود و قیمت اخیر شکلی شبیه به نزولی را تشکیل داده است. بسته شدن روزانه امروز می تواند گویا باشد زیرا ممکن است شکست الگوی پرچم را نشان دهد که معمولاً ادامه نزولی را نشان می دهد. در جستجوی اعتقاد بیشتر، حرکت به زیر سطح 22.70 دلار می تواند ارزیابی شود. پس از آن اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی کاهش عمده 2021 تا 2022 به سطح حمایت قوی بعدی (22.35 دلار) تبدیل می شود. مقاومت در SMA 200 ظاهر می شود و پس از آن اصلاح فیب 50% در 23.83 دلار قرار دارد.

نمودار روزانه نقره ای (XAG/USD).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

  آمریکا متعهد به حفظ کانال های ارتباطی با چین در سال آینده شد

نمودار هفتگی زیر روند قیمت نقره را از طریق یک لنز بلندمدت نشان می دهد و همچنین اهمیت سطح 38.2% فیب را در طول زمان نشان می دهد زیرا قبلاً چندین بار از اقدام قیمت پشتیبانی کرده است.

نمودار هفتگی نقره (XAG/USD).

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-silver-price-action-setups-ahead-of-us-cpi-20240110.html