کاهش بیشتر ین ژاپن به دلیل داده‌های ضعیف‌تر دستمزدها، CPI ایالات متحده در تمرکز نزدیک‌مدت

نقاط صحبت ین ژاپن

  • USD/JPY لبه ها به بالای 145.00 برمی گردد
  • آخرین داده های دستمزد ژاپن، افزایش پایدار تقاضای داخلی را با تردید مواجه کرد
  • ایالات متحده CPI اعداد مانع اصلی بعدی بازار خواهند بود

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح ماه دسامبر در برابر دلار آمریکا سقوط کرد زیرا داده‌های ضعیف‌تر دستمزد از ژاپن بر هر ایده‌ای مبنی بر اینکه سیاست‌های پولی سخت‌تر ممکن است به زودی در راه است تأثیر بگذارد.

بر اساس آمارهای رسمی مشخص شد که دستمزد واقعی کارگران ژاپنی با تورم تعدیل شده برای سیزدهمین ماه متوالی در نوامبر کاهش یافته است. در واقع، پس از کاهش 2.3 درصدی در ماه اکتبر، سالانه 3 درصد کاهش یافتند. دستمزد اسمی با رشد بسیار بدی 0.2 درصدی، بسیار کمتر از 1.5 درصدی که انتظار می رفت، رشد کرد.

این داده‌ها برای بازار ارز مهم هستند، زیرا در چند ماه گذشته شک و ظن فزاینده‌ای وجود داشت که دوره طولانی سیاست‌های پولی بسیار سازگارانه بانک مرکزی ژاپن ممکن است به پایان برسد. این سوء ظن ها به ین کمک کرد تا از نوامبر 2023 به طور کاملاً ثابتی در برابر دلار رشد کند.

با این حال، BoJ همیشه در تلاش بوده است تا به این نکته اشاره کند که هرگونه انقباض پولی از سوی آن باید بر اساس شواهد محکمی مبنی بر پایداری تقاضا و تورم در ژاپن باشد. موج جهانی تورم که سال گذشته در سراسر جهان شسته شد، مطمئناً ژاپن را در امان نگذاشت، اما اکنون که به نظر می رسد در حال فروکش است، قدرت قیمت گذاری داخلی ژاپن مانند همیشه گریزان به نظر می رسد.

  چین خواستار یک راه‌حل فوری سیاسی برای بحران جنگ در اوکراین شد

به نظر می‌رسد که آخرین داده‌های دستمزدها بر این واقعیت تأکید می‌کنند، و مطمئناً برخی از شرط‌بندی‌ها بر روی هر گونه انقباض در اوایل سال از سوی BoJ به نظر می‌رسد از جدول حذف شده‌اند، و دلار به بالای سطح مهم روانشناختی 145 ین بازگشته است.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

البته، دلار آمریکا نیز به دلیل این باور عمومی که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری کاهش خواهد داد، احتمالاً در شش ماه اول، تحت فشار قرار دارد. اما در این هفته از افزایش بازدهی خزانه داری حمایت شده است. علاوه بر این، حتی اگر هزینه های استقراض ایالات متحده شروع به کاهش کند، دلار همچنان بازدهی بسیار وسوسه انگیزتری نسبت به ین ارائه می دهد. در هر صورت، سرمایه گذاران باید تا 23 ژانویه منتظر بمانند تا BoJ اولین درخواست سیاستی خود در سال را انجام دهد.

اعداد تورم در ایالات متحده رویداد بزرگ بعدی بازار هستند و خیلی زودتر، یعنی در روز پنجشنبه به دست می آیند. انتظار می‌رود افزایش قیمت‌های اصلی مصرف‌کننده در ماه دسامبر کاهش یافته باشد، اما انتظار می‌رود که تورم کل نسبتاً افزایش یافته باشد. معیار اصلی وزن بیشتری برای بازارها خواهد داشت، اما به نظر می رسد دلیل روشنی برای انتظار بازگشت کوتاه مدت در قدرت دلار در برابر ین در هر صورت وجود ندارد.

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY در هفت جلسه معاملات روزانه گذشته کاملاً افزایش یافته است و در این روند از خط روند نزولی که از 10 نوامبر غالب بوده است، شکسته شده است. حداقل پنج ماهه روزانه 140.164. اگر گاوهای دلار بتوانند در این هفته بالاتر از دستگیره 145.00 تثبیت شوند، در اولین اصلاح فیبوناچی از صعود تا قله های نوامبر از پایین ترین حد در اواخر مارس، برای مقاومت تلاش خواهند کرد. این به 146.54 می رسد، سطحی که در 7 دسامبر رها شد و از آن زمان باز پس گرفته نشد.

  نفت خام برنت، AUD/JPY، گاز طبیعی

رکودها حمایت کوتاه مدت در 143.37، بالاترین بسته شدن 3 ژانویه، جلوتر از 140.88، پایین ترین قابل توجه اخیر را خواهند یافت.

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

داده‌های احساسات خود IG نشان می‌دهد که معامله‌گران نسبت به USD/JPY در سطوح فعلی کاملاً نزولی هستند، با نزولی کامل 66٪. با توجه به پشتوانه اساسی از USD/JPY، حتی اگر دورنمای کاهش نرخ‌های ایالات متحده احتمالاً بر دلار در برابر سایر ارزها تأثیر بگذارد، این کمی بیش از حد به نظر می‌رسد.

تصویر واقعی بسیار مختلط به نظر می رسد و احتمالاً حداقل تا زمانی که بازارها ماهیت ارقام تورم این هفته ایالات متحده را نبینند، همینطور باقی خواهد ماند. حتی با توجه به قدرت اخیر آن، دلار با توجه به شاخص قدرت نسبی این جفت، اصلاً بیش از حد خرید به نظر نمی رسد. این رقم همچنان حول و حوش میانه 50 است، به خوبی از سطح 70 که تمایل به خرید بیش از حد را نشان می دهد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-falls-further-on-weaker-wage-data-us-cpi-in-near-term-focus-20240110.html