تورم ایالات متحده برای تعیین جهت، نوسانات در آینده نزدیک است

چشم انداز آینده قیمت طلا در هفته

  • طلا این هفته مشخص شد، اما فاقد اعتقاد قوی، با قیمت نوسان بی‌هدف در حوالی SMA 50 روزه، نشانه‌ای از تثبیت
  • گزارش تورم ژانویه ایالات متحده کانون توجه و منبع بالقوه نوسانات بازار در هفته آینده خواهد بود
  • این مقاله به XAU/ نگاه می کنددلار آمریکاچشم انداز فنی، آستانه های قیمتی مهمی را بررسی می کند که ارزش تماشای آن را در کوتاه مدت دارد

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا چشم به CPI ایالات متحده برای سیگنال های تازه، تنظیم بر روی EUR/USD، GBP/USD، طلا

قیمت طلا (XAU/USD) هفته را تقریباً 0.75% کاهش داد و اندکی به زیر 2025 دلار رسید که با جهش شدید بازدهی خزانه داری ایالات متحده که در روزهای اخیر به دنبال مجموعه ای از داده های قوی اقتصادی ایالات متحده از جمله حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه مشاهده شد، کاهش یافت. گزارش. برای زمینه، بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده پنج شنبه گذشته زیر 3.9 درصد معامله شد، اما اکنون در کمتر از هفت جلسه از 4.15 درصد فراتر رفته است.

عملکرد طلا، بازدهی آمریکا و عملکرد دلار آمریکا

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

در اوایل سال، چشم انداز شمش مثبت تر به نظر می رسید. با این حال، چشم انداز صعودی ضعیف شده است، به ویژه پس از اینکه مقامات فدرال رزرو شروع به ادغام در مورد این موضع کردند که قبل از شروع کاهش هزینه های استقراض، که در حال حاضر در بالاترین سطح خود در بیش از دو دهه گذشته است، گام های بیشتری در کنترل تورم لازم است.

  پوند انگلیس دوباره بالا می رود، داده های ایالات متحده در معاملات این هفته اجرا می شود

برای تجزیه و تحلیل گسترده از چشم انداز بنیادی و فنی طلا، پیش بینی معاملات سه ماهه اول ما را هم اکنون دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله طلا

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، راهنمایی‌های بانک مرکزی باعث شده است که شرط‌بندی‌های بیش از حد بد در مسیر سیاست‌های پولی کاهش یابد. معامله گران اکنون تنها 102 واحد کاهش قیمت را برای سال 2024 تخفیف می دهند که کاهش شدیدی نسبت به نزدیک به 160 واحد پایه مورد انتظار هفته های قبل است. تغییر در قیمت‌گذاری در بازار، دلار آمریکا را در کل تقویت کرده و محیطی غیر دوستانه برای فلزات گرانبها ایجاد کرده است.

قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو – بازده ضمنی ماهانه

نموداری از خطوط رنگی مختلف توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

در صورتی که آمار تورم ژانویه که قرار است در روز سه شنبه منتشر شود، نشان دهد که هجوم محدودی به سمت ثبات قیمت ها نشان می دهد، موقعیت فعلی FOMC برای صبر کردن کمی بیشتر قبل از حذف محدودیت های سیاستی قابل تایید است. از نظر تخمین‌ها، پیش‌بینی می‌شود که CPI سرفصل از 3.3 درصد در سال گذشته به 3.0 درصد سالانه کاهش یابد. گیج هسته نیز تعدیل می شود، اما به شیوه ای تدریجی تر، از 3.9 درصد سالانه در دسامبر، تنها به 3.8 درصد در سال کاهش می یابد.

گزارش CPI آتی ایالات متحده

image3.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

اگر پیشرفت در کاهش تورم کاهش یابد یا کمتر از حد انتظار پیش برود، بازدهی خزانه داری ایالات متحده احتمالاً بالاتر خواهد رفت و بهبودی را که اخیرا شاهد بودیم تقویت می کند. این باید برای فلزات گرانبها حداقل در کوتاه مدت نزولی باشد.

  آمریکا متعهد به حفظ کانال های ارتباطی با چین شد

برعکس، اگر ارقام CPI شگفت‌انگیز باشد، ممکن است سناریوی معکوس رخ دهد، به‌ویژه اگر از دست رفتن قابل توجه باشد. این می تواند منجر به کاهش بازدهی و کاهش ارزش دلار آمریکا شود و در این روند قیمت طلا را افزایش دهد. صرف نظر از نتیجه، نوسانات باید در هفته آینده ظاهر شود.

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – این راهنما را از دست ندهید، همین حالا راهنمای را دریافت کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 13% -15% 3%
هفتگی 6% -7٪ 1%

تحلیل فنی قیمت طلا

طلا (XAU/USD) در هفته گذشته اندکی کاهش یافت، اما فاقد یک جهت گیری قوی بود، به طوری که فلز در اطراف میانگین متحرک ساده 50 روزه بالا و پایین می رفت، که نشانه واضحی از تثبیت است. تا زمانی که قیمت ها به مقاومت حدود 2065 دلار نرسند یا نزدیک به 2005 دلار حمایت نکنند، احتمالاً عدم اطمینان بازار پایان نخواهد یافت.

در مورد نتایج احتمالی، شکست مقاومت می تواند باعث افزایش به سمت 2085 دلار و احتمالاً حتی 2150 دلار در صورت قدرت پایدار شود. از سوی دیگر، شکست حمایتی می تواند انگیزه نزولی را تقویت کند و زمینه را برای افت به 1990 دلار فراهم کند. در ضعف بیشتر، توجه به 1975 دلار خواهد بود.

نمودار فنی قیمت طلا (XAU/USD).

image4.png

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-price-forecast-us-inflation-to-dictate-direction-volatility-looms-ahead-20240210.html