تورم داغ ایالات متحده USD/JPY را به سطوح نگران کننده می رساند

تجزیه و تحلیل ین ژاپن (USD/JPY).

  • پاسخ دلار به داده های داغ CPI، USD/JPY را بالاتر می برد
  • USD/JPY با نزدیک شدن تهدید مداخله FX وارد منطقه خطر می شود
  • ین دلار 152.00 شکسته و وارد قلمروی بیش از حد خرید می شود
  • مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز Q2 ین ژاپن را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله‌گری باشد، دریافت کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

پاسخ دلار به داده های داغ CPI USD/JPY را بالاتر می برد

قطع ارتباط بین بازده دلار و ایالات متحده در جلسات تجاری اخیر فرصتی را برای گاوهای دلار به وجود آورد تا در صورت بروز فشارهای تورمی در گزارش CPI مارس، شکاف را پر کنند. در واقع، CPI ایالات متحده برآوردهای اجماع را در سراسر هیئت مدیره شکست داد و تورم اصلی و اصلی از انتظارات در هر دو سال و همچنین ماه به ماه فراتر رفت.

در جمع آوری داده ها، بازدهی خزانه داری 10 و 2 ساله ایالات متحده به طور پیوسته در حال افزایش بود در حالی که دلار آمریکا – از طریق سبد دلار آمریکا (DXY) – در حال کاهش بود. در پاسخ به داده‌های تورم، بازدهی ایالات متحده حتی بیشتر شد و دلار را وادار کرد که از همین روش پیروی کند و در نتیجه قیمت USD/JPY بالاتر رفت. نمودار زیر حرکت USD/JPY و افزایش تفاوت بازدهی بین ایالات متحده و ژاپن را نشان می‌دهد که به پیشبرد تجارت حمل و نقل کمک می‌کند.

  معیشت بیش از ۳ میلیارد نفر در جهان به تنوع زیستی دریایی و ساحلی وابسته است

نمودار روزانه USD/JPY با تفاوت بازدهی 10 ساله آمریکا/ژاپن

image1.png

منبع: TradingView، آماده شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY با نزدیک شدن تهدید مداخله FX وارد یک منطقه خطرناک می شود

با USD/JPY در حدود 153.00، هم وزیر دارایی و هم معاون وزیر دارایی نارضایتی خود را از نوسانات نامطلوب مرتبط با کاهش اخیر ین ابراز کردند. پیام‌ها همان چیزی بود که قبلاً شنیده‌ایم، با این حال، وزیر دارایی آقای سوزوکی به سطوح 152.00 و 153.00 اشاره کرد و توضیح داد که سطح ین دلار نیست که در کانون توجه قرار دارد، بلکه پس‌زمینه‌ای است که منجر به ضعف شده است. با این وجود، USDJPY بالاتر از سطح مداخله قبلی (152.00) معامله می شود و به نظر می رسد راحت در حدود 153.00 نگه داشته شود.

نمودار زیر زمینه را برای جفت فراهم می کند و مسیر جدیدی را در چنین سطوح بالایی ترسیم می کند. مستطیل های آبی و قرمز به عنوان راهنما بر اساس میانگین حرکت قیمت نشان داده شده در دو فصل گذشته استفاده شده اند. هدف صعودی بالقوه غیرواقعی به نظر می رسد زیرا وزارت دارایی و BoJ احتمالاً قبل از اینکه قیمت ها به آن بالا برسند مداخله خواهند کرد، در حالی که اگر مداخله FX برای تقویت ین در بحبوحه چشم انداز کاهش مجدد نرخ از سوی BoJ اعمال شود، سطح نزولی ممکن است وارد عمل شود. اواخر امسال یکی از مواردی که همچنان در برابر ین کار می کند این واقعیت است که تجارت حمل و نقل هنوز بسیار جذاب است، وام گرفتن ین با نرخ بهره پایین برای سرمایه گذاری در دلار با بازده بالاتر. علاوه بر این، با توجه به داده‌های قوی اقتصادی، شغلی و تورم، فدرال رزرو احتمالاً کاهش کمتری نرخ بهره را در سال جاری در نظر خواهد گرفت و احتمالاً تصمیم می‌گیرد نرخ‌ها را در سطوح فعلی نگه دارد.

  بیت کوین (BTC/USD) با تایر گاوها کاهش می یابد و پشتیبانی تحت فشار قرار می گیرد

نمودار هفتگی USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView، آماده شده توسط ریچارد اسنو

جفت ین دلار یکی از نقدشونده ترین و پرمعامله ترین جفت ها در کلمه است. این کشور پیوندهای قوی با تجارت بین المللی دارد و به دلیل تسهیل تجارت حمل و نقل معروف است. با مطالعه راهنمای DailyFX زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

USD/JPY 152.00 را شکست و وارد منطقه بیش از حد خرید شد

USD/JPY سطح یک شبه، در حدود 153.00 را حفظ کرد، زیرا این جفت ارز وارد محدوده خرید بیش از حد شد. قبل از کاتالیزور صعودی، این جفت در محدوده باریکی زیر 152.00 معامله می شد. نسبت ریسک به پاداش یک تداوم صعودی در چنین سطوح بالایی بسیار نامطلوب به نظر می رسد. مراقب ارتباطاتی باشید که نشان می‌دهد BoJ/وزارت دارایی با بانک‌هایی که به دنبال مظنه‌های FX هستند تماس گرفته است – در صورتی که می‌توان از کتاب مداخله قبلی استفاده کرد.

نمودار روزانه USD/JPY

image3.png

منبع: TradingView، آماده شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-jpy-outlook-hot-us-inflation-propels-usd-jpy-to-worrying-levels-20240411.html