تورم ژاپن (MoM) به بالاترین حد 10 سال گذشته رسید، USD/JPY ثابت ماند

اخبار و تحلیل ین ژاپن

  • تورم ماه به ماه ژاپن با سریع ترین سرعت در 10 سال گذشته افزایش یافت
  • موقعیت بسیار کوتاه ین بله باید در طول معاملات نازک و تحت تأثیر تعطیلات آزمایش شود
  • USD/JPY برای یک دوره دو روزه ثابت قبل از تعطیلات آخر هفته شکرگزاری
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

تورم ژاپن با سریع ترین سرعت خود در 10 سال گذشته شتاب گرفته است

تورم ژاپن (CPI سرفصل) از 3.0 درصد قبلی برای ماه سپتامبر به 3.3 درصد افزایش یافت، در حالی که معیار جهانی تورم اصلی (تورم منهای اقلام بی ثبات مانند غذا و انرژی) از 4.2 درصد به 4 درصد کاهش یافت. با این حال، برجسته از داده ها، عدد ماه به ماه بود که نشان دهنده شتاب قابل توجه تورم تا پایان سال بود. کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن قبلاً بیان کرده بود که هیئت مدیره تا پایان سال اطلاعات کافی برای تصمیم گیری در مورد عادی سازی سیاست های احتمالی، به عبارت دیگر حذف نرخ های بهره منفی در اختیار خواهد داشت.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

نمودار زیر نرخ تورم ماهانه در ژاپن را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد با وجود جهش‌های نوسانات پایین‌تر، روند صعودی بالاتر را نشان می‌دهد. بانک به دقت داده‌های تورم و رشد دستمزد را زیر نظر دارد، زیرا اینها عوامل تعیین‌کننده اصلی هستند که آیا فشارهای ناشی از تقاضا احتمالاً به طور پایدار در سطوح بالا باقی می‌مانند یا خیر.

  سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

تورم ژاپن (ماه به ماه)

image2.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

همانطور که شاخص ین ژاپن در زیر مشاهده می شود، ین ژاپن اکثر سودهای هفته گذشته را تسلیم کرده است. این شاخص یک شاخص هم وزن است که از چهار ارز اصلی در برابر ین تشکیل شده است.

شاخص ین ژاپن (دلار آمریکا/JPY. GBP/JPY، EUR/JPY، AUD/JPY)

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY مقدار کمی را به ارمغان می آورد، تست مقاومت دینامیکی

USD/JPY دیروز ثابت بود و به نظر می رسد برای دومین روز متوالی تغییر اندک در قیمت افتتاح و بسته شدن در مسیر است. این جفت در هفته افزایش یافته است و در مسیر صعود هفتگی قرار دارد که به نظر می رسد یک بار دیگر در حدود 150 کاهش یافته است.

میانگین متحرک ساده 50 روزه، که قبلا به عنوان حمایت پویا عمل می کرد، اکنون به مقاومت دینامیکی تبدیل شده است و این جفت را مهار می کند. اگر آمار رشد و تورم ایالات متحده در هفته آینده اعداد ناامیدکننده ای را ثبت کند، می توانیم شاهد کاهش دیگری باشیم. تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا دیروز کاهش یافت و ایالات متحده امیدوار است که گام های مشابه اروپا را دنبال نکند، اما علائم هشدار دهنده وجود دارد.

نمودار روزانه USD/JPY

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

image4.png

پیچیدگی ها و تفاوت های ظریف مربوط به تجارت USD/JPY را درک کنید. بسیاری از تفاوت های اساسی و همچنین اهمیت جهانی این دو ارز، آن را به یکی از پرمعامله ترین ارزها تبدیل می کند – با دانلود راهنمای جامع زیر بیشتر بدانید:

موقعیت یابی به شدت کوتاه ین باقی می ماند، دلار آمریکا/ ین بلند مدت شلوغ است

بر اساس آخرین داده‌های CoT، موقعیت‌یابی پول هوشمند در مقایسه با خوانش‌های سه سال گذشته بسیار کوتاه است و به نظر می‌رسد این شکاف همچنان در حال افزایش است. خطر در اینجا این است که پتانسیل صعودی در USD/JPY محدود به نظر می رسد با توجه به بازار 150 با وجود عدم فوریت در مورد مداخله بالقوه FX از توکیو. و حرکت شدید به سمت نزولی می تواند باعث انحلال در موقعیت های طولانی USD/JPY شود و این حرکت بالقوه را تشدید کند. دلار تحت فشار قرار گرفته است زیرا داده‌های بنیادی ضعیف‌تر اکنون ایالات متحده را در مسیری مشابه دیگر اقتصادهای بزرگ کمتر انعطاف‌پذیر قرار داده است، که نشان می‌دهد هنوز ممکن است کاهش بیشتری از دلار آمریکا حاصل شود.

image5.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY ممکن است در آغاز هفته آینده برای رسیدن به مسیر دچار مشکل شود تا زمانی که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اطلاعات تولید ناخالص داخلی و PCE ایالات متحده را دریافت کنیم.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-inflation-mom-accelerates-to-10-year-high-usd-jpy-holds-firm-20231124.html