تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده برآوردها را به هم می زند زیرا DXY و طلا رویکرد محتاطانه ای را اتخاذ می کنند

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده سه ماهه سوم سال 23 (PRELIIM) نکات کلیدی:

بیشتر بخوانید: S&P500، NAS100 توسط درآمدهای فناوری و افزایش بازدهی کاهش یافت. 4000 Level Up بعدی؟

مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. دستت را بگیر دلار آمریکا چشم انداز Q4 امروز برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) با نرخ سالانه 4.9 درصد در سه ماهه سوم سال 2023 افزایش یافته است، این بر اساس برآورد پیشرفته توسط دفتر تحلیل اقتصادی. این بالاترین رقم از سه ماهه آخر سال 2021 است که بالاتر از پیش بینی بازار 4.3 درصد و چاپ قبلی 2.1 درصد رشد در سه ماهه دوم است.

داده های اقتصادی زنده را از طریق ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی DailyFX

مخارج مصرف کننده 4 درصد افزایش یافته است (در مقایسه با 0.8 درصد در سه ماهه دوم 2023) که منجر به مصرف مسکن و خدمات آب و برق، مراقبت های بهداشتی، خدمات مالی و بیمه، خدمات غذایی و مسکن و کالاهای غیرقابل تحمل (به رهبری داروهای تجویزی) می شود. و همچنین کالاهای تفریحی و وسایل نقلیه. صادرات 6.2 درصد افزایش یافت که از 9.3 درصد کاهش در سه ماهه دوم بازگشت و واردات نیز افزایش یافت (5.7 درصد در مقابل 7.6- درصد). موجودی های خصوصی 1.32 درصد به رشد اضافه کردند که اولین افزایش در سه فصل اخیر بود. با این حال، جالب‌ترین نکته این است که سرمایه‌گذاری مسکونی برای اولین بار در نزدیک به دو سال گذشته افزایش یافت (3.9٪ در مقابل -2.2٪) این علی رغم نرخ بسیار بالای وام مسکن در ایالات متحده.

  طلا (XAU/USD) پس از اخطار فدرال رزرو پاول، سقوط اوراق قرضه 30 ساله UST کاهش یافت

منبع: دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده

پس انداز شخصی در سه ماهه سوم 776.9 میلیارد دلار بود، در حالی که در سه ماهه دوم 1.04 تریلیون دلار بود. نرخ پس انداز شخصی – پس انداز شخصی به عنوان درصدی از درآمد شخصی قابل تصرف – در سه ماهه سوم 3.8 درصد بود، در حالی که در سه ماهه دوم 5.2 درصد بود. این رقمی بود که من از نزدیک تماشا می‌کردم که اگر این روند ادامه داشته باشد، اقتصاد ایالات متحده ممکن است در سه ماهه چهارم یا سه ماهه اول سال 2024 تحت فشار قرار گیرد زیرا مصرف‌کنندگان همچنان پس‌انداز خود را تخلیه می‌کنند تا با افزایش هزینه‌های زندگی همگام شوند.

سفارشات خوب بادوام ایالات متحده

سفارشات جدید برای کالاهای بادوام تولیدی در ایالات متحده در سپتامبر 2023 نسبت به ماه قبل 4.7 درصد افزایش یافت که از انقباض 0.1 درصدی در ماه آگوست و به طور قابل توجهی فراتر از انتظارات بازار برای رشد 1.7 درصدی بود. این بزرگترین افزایش در 3 سال گذشته است و عمدتاً ناشی از تقاضای شدید برای تجهیزات حمل و نقل است.

اقتصاد ایالات متحده در حال حرکت به جلو

اقتصاد ایالات متحده همچنان به غافلگیری ادامه داده و در برابر بسیاری از چالش ها انعطاف پذیر باقی مانده است. به گفته بسیاری، فدرال رزرو با خود سیاستگذاران اعتراف می کنند که این زمان بی سابقه ای است. بعید به نظر می رسد که بقیه سه ماهه هیچ نوع مهلتی را ارائه دهد، زیرا هنوز خطرات زیادی برای اقتصاد ایالات متحده و دلار آمریکا وجود دارد.

طرح اول از تعطیلی دولت قبل از 17 نوامبر جلوگیری می کند که باید پس از انتخاب رئیس جدید مجلس نمایندگان مایک جانسون جمهوری خواه به نتیجه برسد. تعطیلی دولت می تواند برای چشم انداز رشد ایالات متحده در سه ماهه چهارم مضر باشد. اکتبر همچنین اولین ماهی است که پرداخت وام های دانشجویی از اکتبر 2020 از سر گرفته شده است. من در چند ماه گذشته به طور طولانی در مورد این موضوع صحبت کرده ام و به نظر می رسد که قبلاً تأثیر داشته است. بر اساس داده های اخیر، 37 درصد از خانوارها با مشکل پرداخت هزینه ها از 32 درصد در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

  آتش‌سوزی کشتی تفریحی در فیلیپین جان ۱۲ نفر را گرفت

image1.jpg

منبع: Apollo, The Kobeissi Letter

با این حال، در تضاد کامل، دیروز داده‌های فروش خانه در ایالات متحده افزایشی را در ماه سپتامبر نشان داد، زیرا به نظر می‌رسد سازندگان خانه بخشی از هزینه وام‌های مسکن بالاتر را می‌گیرند و خانه‌های جدید گزینه بهتری برای خریداران در این مرحله هستند.

مبانی ممکن است کمی مختلط باشد، اما در مقابل نرخ، دلار آمریکا در جایگاه اصلی قرار دارد و احتمالاً پشتیبانی خواهد شد. نتایج فنی ممکن است نشان دهد که دلار آمریکا در قلمروی بیش از حد خرید قرار دارد و یک تغییر الهام‌گرفته از تکنیکال ممکن است اما بعید است که پایدار باشد. پتانسیل تقاضا برای پناهگاه امن در سه ماهه چهارم نیز همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و همین امر باعث می‌شود دلار آمریکا چشم‌انداز جذابی را به سوی پایان سال تبدیل کند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

واکنش بازار

واکنش اولیه بازار با محتاط شدن DXY در ناحیه کلیدی مقاومت در حدود 106.80-107.20 نسبتاً ضعیف بود. اگر بخواهیم شاهد تداوم رالی DXY باشیم، این منطقه برای گاوهای دلار آمریکا کلید خواهد بود. در حال حاضر، دشوار است که آن را به عنوان عوامل اساسی حمایت از دلار آمریکا در حالی که تکنیکال اشاره به یک اصلاح قریب الوقوع است.

نمودار روزانه DXY، 26 اکتبر 2023

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش طلا

طلا پس از انتشار اخبار کمی عقب نشینی را تجربه کرد، اما جذابیت پناهگاه امن همچنان پشتوانه این فلز گرانبها است. در حال حاضر، برای کاهش پایدار، تنها یک تغییر در احساسات ریسک کلی در رابطه با ریسک‌های ژئوپلیتیکی می‌تواند منجر به فروش پایدار طلا شود. جلسات بانک مرکزی در هفته آینده احتمالاً مهم است، اما می تواند تحت الشعاع مشخصات ریسک بازارهایی که به جلسات می روند.

  پیش بینی قیمت GBP/USD: رالی پوند در انتظار تایید NFP است

طلا همچنین در حال آزمایش یک منطقه کلیدی مقاومت است (که با جعبه صورتی مشخص شده است که قیمت در حال حاضر در آن معامله می شود). شکست در شکستن بالا و چاپ کردن یک شمع روزانه ممکن است خرس ها را جسور کند، اما با توجه به اصول اولیه، هر حرکتی ممکن است کوتاه مدت باشد.

نمودار روزانه XAU/USD، 26 اکتبر 2023

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

با نگاهی گذرا به احساسات مشتری IG، معامله‌گران خرده‌فروشی اخیراً موضع صعودی‌تری را حفظ کرده‌اند و 61 درصد از معامله‌گران خرده‌فروش در حال حاضر موقعیت‌های خرید دارند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX در مورد احساسات جمعیت پذیرفته شده است، آیا این نشانه ای است که ممکن است طلا شروع به سقوط کند؟




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% -6٪ -3٪
هفتگی -19٪ 19% -7٪

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-q3-gdp-smashes-estimates-as-the-dxy-and-gold-adopt-a-cautious-approach-20231026.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار