داو و نزدک 100 ثابت ماندند و نیکی 225 رالی

مقاله توسط کریس بوچمپ، تحلیلگر ارشد بازار IG

Dow Jones، Nasdaq 100، Nikkei 225: Analysis and Charts

داو لبه ها از اوج برگشته است

این شاخص به تثبیت خود در زیر بالاترین رکورد ادامه می‌دهد و طی تقریباً هفت هفته به رشد قابل‌توجهی 16 درصدی دست یافت. پشتیبانی اولیه در حدود 36954، بالاترین سطح قبلی بود.

اکنون همه نگاه‌ها به این معطوف است که آیا شاخص می‌تواند با توجه به موقعیت بیش از حد خود، موفق به ساخت یک «رالی بابا نوئل» فصلی شود یا خیر.

نمودار روزانه داو جونز

تجارت در مورد اطمینان است، هر بازاری که معامله می کنید – راهنمای رایگان ما را در زیر دانلود کنید

توصیه شده توسط IG

ایجاد اعتماد در معاملات

را

رانزدک 100 نشست درست زیر یک رکورد بالا

این شاخص دیروز رکورد قبلی خود را ثبت کرد، اگرچه از رسیدن به نقطه عطف جدید خودداری کرد. مانند داو، در حال حاضر هیچ نشانه ای از عقب نشینی در کار نیست، بنابراین تمرکز روی این است که آیا خریداران می توانند در خروج موفق باشند یا خیر. رکورد جدید قبل از پایان سال.

در کوتاه‌مدت، برخی از ضعف‌ها ممکن است منطقه 16000 را هدف قرار دهد، جایی که قیمت در ماه نوامبر قبل از افزایش اخیر خود تثبیت شد.

نمودار روزانه نزدک 100

توصیه شده توسط IG

ویژگی های معامله گران موفق

راNikkei 225 تجمعات پس از تصمیم گیری سیاست BoJ

بانک مرکزی ژاپن (BoJ) سیاست خود را در آخرین نشست خود بدون تغییر رها کرد و ین را تضعیف کرد و سهام ژاپن را تقویت کرد که از بالاترین سطح ماه نوامبر خود در ماه گذشته کاهش یافته است. اقدام اخیر باعث شده است که قیمت بارها آزمایش شود و سپس بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) بماند. به نظر می رسد تصمیم BoJ به شاخص چراغ سبز نشان داده است تا پیشرفت جدیدی به سمت صعود داشته باشد.

  آزمایش موشک بالستیک آمریکا در میانه تنش با چین برای اثبات توان هسته‌ای

چالشی که در اوج ماه نوامبر در 33830 وجود دارد، اکنون محتمل به نظر می رسد. از آنجا، بالاترین قیمت ماه ژوئن در 34015 مشاهده می شود، با چشم انداز بلندمدت از حرکت به سمت بالاترین سطح چند دهه اخیر.

نمودار روزانه Nikkei 225



منبع: https://www.dailyfx.com/news/dow-and-nasdaq-100-hold-firm-while-nikkei-225-rallies-20231219.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار