ین ژاپن پس از تعلیق نرخ ها توسط بانک مرکزی آمریکا و نیکی پیشرفت کردند

BoJ، ین، اخبار و تحلیل نیکی

  • BoJ نرخ های بهره منفی را حفظ می کند و بر چرخه دستمزد-قیمت تمرکز می کند
  • شرایط برای چرخش سیاست BoJ در سال 2024: تورم مداوم و رشد دستمزد
  • USD/JPY پیشنهاد متوسطی دریافت می کند در حالی که Nikkei افزایش قابل توجهی را ثبت می کند

BoJ نرخ های بهره منفی را حفظ می کند، بر چرخه دستمزد-قیمت تمرکز می کند

بانک ژاپن (BoJ) رای به نگه داشتن نرخ های کوتاه مدت در -0.1٪ داد و کنترل منحنی بازده را بدون تغییر گذاشت. پس از گزارش بلومبرگ در 11 دسامبر مبنی بر بعید است که نشست نهایی BoJ در سال 2023 شاهد تغییر نرخ باشد، اکثریت بازار انتظارات برای افزایش نرخ بهره را کاهش دادند اما به وضوح برخی همچنان ادامه دادند زیرا ین لحظاتی پس از اعلام کاهش یافت. .

فرماندار کازوئو اوئدا اشاره کرد که هنوز ابهامات زیادی در مورد اقتصاد وجود دارد، اما مقامات رشد متوسط ​​و بالاتر از روند را پیش بینی کردند. اقتصاد ژاپن احتمالاً شاهد بهبودی نسبت به انقباض 0.7 درصدی سه ماهه سوم (QoQ) خواهد بود زیرا قیمت نفت در سه ماهه پایانی سال برای واردکننده خالص نفت به طور قابل توجهی کاهش یافته است. علامت سوال برای تورم و رشد دستمزد باقی می ماند، زیرا بانک به دنبال شواهد قانع کننده ای است که نشان دهد هر دو به طور مداوم افزایش خواهند یافت.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

شرایط برای محور سیاست BoJ در سال 2024: تورم و دستمزد

Ueda از BoJ نه تنها بر داده های دریافتی تاکید کرد، بلکه با شرکت ها در مورد آنچه به عنوان “چرخه فضیلت دستمزد-قیمت” نامیده می شود، مشورت خواهد کرد. اوئدا اشاره کرد که تورم اساسی به تدریج تا سال مالی 2025 افزایش خواهد یافت، اما به دلیل کاهش قیمت انرژی، این افزایش ها اندک خواهد بود. مهمتر از همه، اوئدا تاکید کرد که بانک هنوز در موقعیتی نیست که بتواند تورم پایدار و پایدار را با اطمینان کافی پیش بینی کند.

تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد، بعید است سیاست تغییر کند، اما این امر بازارها را از سفته بازی باز نمی دارد، به خصوص اگر مذاکرات دستمزد منجر به سریع ترین سرعت افزایش دستمزد در دهه های اخیر شود. در ماه ژانویه، اتحادیه‌های کارگری خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند و روند مذاکرات در ماه مارس به پایان می‌رسد، و اطلاعات زیادی را برای BoJ باقی می‌گذارند تا احتمالاً تصمیمی برای لغو نرخ‌های بهره منفی در سه ماهه دوم بگیرد.

نمودار 5 دقیقه‌ای USD/JPY نشان‌دهنده افزایش فوری و به دنبال آن یک جهش نوسانات به سطوحی است که پیش از جلسه شاهد بودیم و قیمت‌ها در حول و حوش بالاترین سطح روزانه تثبیت شدند.

نمودار 5 دقیقه ای USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY افزایش اندکی را دریافت می کند، عقب نشینی در تمرکز

USD/JPY شاهد یک تغییر روند متضاد در پیش از اعلام BoJ بود که در لحظات بعد نیز ادامه داشت. منطقه حمایت در حدود 141.50 و قسمت زیرین کانال صعودی بزرگ منجر به رد حرکت پایین تر شد – که نیاز به کاتالیزور دیگری برای مجبور کردن یک حرکت پایدار به سمت پایین است. جمعه روز بزرگی برای این جفت ارز است زیرا داده‌های تورم ژاپن و ارقام PCE آمریکا را دریافت می‌کنیم که در آن احتمال تورم بالاتر ژاپن می‌تواند با تورم پایین‌تر آمریکا همراه شود و این جفت یک بار دیگر کاهش پیدا کند. با این حال، باید ببینیم که داده ها چه چیزی را نشان می دهند.

معامله گرانی که به دنبال ادامه نزولی میان مدت هستند، به دنبال مناطق بالقوه مقاومت هستند که عقب نشینی را به پایان می رساند. علامت 145 قریب الوقوع ترین سطح است و پس از آن علامت 146.50 قرار دارد. همانطور که به سمت کریسمس و حجم بسیار کمتری که همراه با این دوره است، پیش می رویم، افزایش فروش ممکن است مورد توجه قرار گیرد زیرا به نظر می رسد بازارها حرکت لازم برای مبارزه با روند غالب برای دوره های زمانی طولانی را ندارند.

نمودار روزانه USD/JPY

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

Nikkei با تصمیم BoJ برای Stand Pat تقویت شد

Nikkei به تصمیم خود مبنی بر ثابت ماندن نرخ ها و در نظر گرفتن داده های ورودی به خوبی واکنش نشان داد. این شاخص نزدیک به بالاترین سطح سالانه خود یعنی 33770 باقی می ماند، یک سطح بالقوه مقاومت است که حرکت امروز می تواند دنباله های بعدی را پیدا کند.

اکشن قیمت قبلاً از 50 SMA برگشت، مدتی تثبیت شد و امروز صبح افزایش یافت. پشتیبانی پویا در SMA 50 روزه و به دنبال آن 32307 ظاهر می شود.

نمودار روزانه Nikkei

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

اگر از ضررهای معاملاتی گیج شده اید، چرا قدمی در مسیر درست برندارید؟ راهنمای ما، «ویژگی‌های معامله‌گران موفق» را دانلود کنید و بینش‌های ارزشمندی به دست آورید تا از دام‌های رایجی که می‌تواند منجر به اشتباهات پرهزینه می‌شود دور شوید:

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-pared-back-and-nikkei-advances-after-boj-keeps-rates-on-hold-20231219.html