شکست کانال برای کنترل گاوها؟

AUD/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

بیشترین خوانده شده: پیش بینی قیمت نفت: افزایش قیمت نفت در نگرانی های زنجیره تامین با تشدید اختلالات دریای سرخ

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله AUD/USD

پیشینه اساسی دلار استرالیا

دلار استرالیا علیرغم بهبودی جزئی از شاخص دلار آمریکا در پایان هفته گذشته، رشد خود را نسبت به دو هفته گذشته حفظ کرده است. از زمانی که RBA نرخ ها را در نشست نوامبر افزایش داد، دلار استرالیا در حال افزایش است.

دلار استرالیا از آن زمان در یک روند صعودی قرار گرفته است زیرا این همزمان با کاهش دلار آمریکا و نشست فدرال رزرو در هفته گذشته بود. اقتصاد استرالیا هم با خدمات و هم با معیارهای ترکیبی در قلمرو انقباضی نشانه‌هایی از کندی را نشان می‌دهد.

اگر این اوج نرخ برای RBA باشد، با توجه به نظرات پاول، رئیس فدرال رزرو، همچنان دلار استرالیا را در جایگاه اول قرار می دهد. فدرال رزرو انتظار کاهش 75 واحد در ثانیه در سال 2024 را دارد، در حالی که RBA هنوز چنین لحن ضعیفی نداشته است. RBA می‌تواند برای مدتی طولانی‌تر بی‌ثبات باقی بماند تا اینکه شاهد افزایش قیمت‌گذاری مجدد باشیم که می‌تواند رشد دلار استرالیا را متوقف کند.

پایان جالبی برای سال و حتی جالب‌تر در سال 2024 خواهد بود زیرا می‌بینیم که چگونه بانک‌های مرکزی مسیر خود را به سمت کاهش بالقوه نرخ‌ها طی می‌کنند.

هفته پیش رو

بقیه هفته همچنان اطلاعات زیادی را از ایالات متحده منتشر می کند. این انتشارات ممکن است شاهد تغییرات کوچکی در انتظارات نرخ فدرال رزرو برای فدرال رزرو باشد. با ادامه انتشار داده ها، احتمالاً تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.

با این حال، در حال حاضر، هر گونه انتشار داده بعید است تأثیر پایداری داشته باشد و احتمالاً تنها منجر به تغییرات کوتاه مدت خواهد شد. اوایل امروز عصر ما همچنین نظراتی را از ماری دالی، سیاستگذار فدرال رزرو شنیدیم که تأیید کرد که احتمالاً برای جلوگیری از تشدید بیش از حد، به 3 کاهش نرخ بهره نیاز است. دالی همچنین گفت که این به احتمال زیاد به تورم بستگی دارد، نشانه دیگری مبنی بر اینکه این امر مسلم نیست. افزایش اخیر تنش ها در خاورمیانه این پتانسیل را دارد که یک بار دیگر تورم را تقویت کرده و به کندی اقتصاد جهانی نیز منجر شود. واقعاً زمان های جالبی در پیش است.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنیدتقویم DailyFX

اقدام قیمت و تنظیمات بالقوه

AUDUSD

AUDUSD سرانجام از کانالی که از مارس 2023 فعال بود خارج شد. شکست هفته گذشته پنجشنبه رخ داد و از آنجایی که AUDUSD متوقف شده است. با نگاهی به ساختار کلی، ما به تازگی یک مقدار بالاتر جدید را چاپ کرده ایم که معمولاً قبل از عقب نشینی رخ می دهد. رشد مجدد دلار در روز جمعه نتوانست AUDUSD را پایین بیاورد و بنابراین من نسبت به تحقق اصلاحاتی که به دنبال آن هستم شک دارم.

  اکثریت افراد خواهان کناره‌گیری ایلان ماسک از ریاست توییتر هستند

با این حال، اگر این کار را انجام دهد، من به خط روند صعودی که می تواند وارد عمل شود، توجه زیادی خواهم داشت، اما قبل از آن پشتیبانی در دسته 0.6690 و 0.6590 وجود دارد که می تواند سرسخت باشد.

از طرف دیگر، اگر AUDUSD از اینجا به حرکت بالاتر ادامه دهد، مقاومت فوری به ترتیب روی 0.6790 و 0.6890 قرار می گیرد.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

  • 0.6790
  • 0.6890
  • 0.7000 (سطح روانی)

AUD/دلار آمریکا نمودار روزانه

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

داده های IG Client Sentiment به ما می گوید که 51٪ از معامله گران در حال حاضر موقعیت های SHORT دارند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX نسبت به احساسات مشتری پذیرفته شده است، آیا این فرضیه من را مبنی بر اینکه ممکن است یک اصلاح وارد شده باشد، پشتیبان می‌دهد؟

برای نکات و ترفندهای مربوط به استفاده از داده های احساسات مشتری، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% 4% 6%
هفتگی -21٪ 32% -1٪

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/aud-usd-price-forecast-channel-breakout-to-keep-bulls-in-control-20231218.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار