افزایش قیمت نفت در نگرانی های زنجیره تامین با تشدید اختلالات دریای سرخ

پیش بینی قیمت نفت:

بیشترین خوانده شده: اوپک چیست و نقش آن در بازارهای جهانی چیست؟

به دنبال تشدید تنش ها در دریای سرخ، قیمت نفت امروز تا 3 درصد افزایش یافت و به بالای 73 دلار در هر بشکه رسید. حملاتی که حوثی‌ها در یمن در تلاش برای پایان دادن به حمله به غزه انجام می‌دهند که اکنون به سومین ماه نزدیک است. این اولین نشانه از سرریز واقعی تنش‌ها است که می‌تواند زنجیره‌های عرضه جهانی را که تا سال 2024 حرکت می‌کنند، تحت تأثیر قرار دهد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

توقف عرضه دریای سرخ و تهدیدات ایجاد شده

تنش‌های اطراف دریای سرخ برای کسانی که آرزو می‌کردند جنگ محدود بماند، نوید خوبی ندارد. این اولین نشانه ای است که ممکن است گسترش یابد و بر اقتصاد جهانی تأثیر بگذارد، چیزی که توسط روسای بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک انگلستان و فدرال رزرو ایالات متحده تاکید شده بود. همه روسای بانک مرکزی به نگرانی خود اشاره کردند که هر چه جنگ طولانی‌تر شود، احتمال گسترش آن بیشتر می‌شود که می‌تواند پیامدهایی از رشد جهانی و اقتصاد جهانی داشته باشد. همانطور که به نظر می‌رسد بانک‌های مرکزی تورم را تحت کنترل دارند، آیا اختلالات زنجیره تامین و گسترش احتمالی در خاورمیانه بر بازارهای جهانی تا سال 2024 تاثیر خواهد گذاشت؟ خوب، در هر صورت، این تحولات احتمالاً این باور را تقویت می کند که اوضاع ممکن است در اوایل سال 2024 بدتر شود.

بریتیش پترولیوم امروز اعلام کرد که به طور موقت تمام ترانزیت ها از طریق دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورده است. این پاسخی بود به یک کشتی نروژی که در اوایل روز مورد حمله قرار گرفت و مصرف کنندگان اکنون با چشم انداز افزایش هزینه های حمل و نقل و محدودیت های زمانی برای پالایشگاه ها روبرو هستند. هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، من معتقدم که احتمال اختلالات در اطراف راسته هرموس بیشتر می شود زیرا متحدان ایران در منطقه همچنان جسورتر می شوند. این می تواند به یک ویژگی کلیدی و تمرکز برای اوایل سال 2024 تبدیل شود.

  استولتنبرگ: چین با ارسال تسلیحات مرگبار به روسیه اشتباهی تاریخی مرتکب خواهد شد

به دنبال آینده برای بقیه هفته

نگاه به بقیه هفته و ریسک ژئوپلیتیک احتمالاً محرک کلیدی و مهم ترین ریسکی است که باید به آن توجه کرد. مجموعه ای از داده ها و داده های ایالات متحده و موجودی انبار نیز وجود دارد که می تواند بر قیمت نفت نیز تأثیر بگذارد.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از منظر فنی WTI در تلاش است تا بالاتر از مرز 73.35 دلار بسته شود که شاخص MA 20 روزه را با ناحیه مقاومت بعدی در سطح روانی کلیدی در مارک 75 دلار قرار می دهد. همچنین خط روند نزولی وجود دارد که می تواند در منطقه 76.50-77.00 دلار که سومین لمس خط روند است، وارد عمل شود. معمولاً، این منجر به ادامه روند می‌شود، اما اگر وضعیت ژئوپلیتیکی تیره بماند، می‌توانیم شاهد شکست در بالا و عقب‌نشینی به سمت مرز 80 دلار باشیم.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 18 دسامبر 2023

منبع: TradingView

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

احساس مشتری IG

داده های IG Client Sentiment به ما می گوید که 83٪ از معامله گران در حال حاضر دارای موقعیت های LONG هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX نسبت به احساسات مشتری پذیرفته شده است، آیا این بدان معناست که ما قرار است قیمت 70 دلار در هر بشکه را دوباره بررسی کنیم؟

برای نگاهی عمیق تر به احساسات WTI/Oil Price و نکات و ترفندهای استفاده از آن، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 30% 4%
هفتگی -11٪ 15% -8٪

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-price-forecast-oil-surges-on-supply-chain-concerns-as-red-sea-disruptions-intensify-20231218.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار