راه اندازی USD/JPY در آستانه نشست نهایی بانک ژاپن برای سال 2023

تحلیل USD/JPY

بانک مرکزی ژاپن بعید است بر اساس نرخ ها حرکت کند، تورم روز جمعه کاهش یافت

بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در ساعات اولیه صبح فردا به روز رسانی سیاست پولی را ارائه خواهد کرد، اما به نظر می رسد هر گونه امیدی برای چرخش سیاست در هفته گذشته خشک شده است. هفته گذشته، دوشنبه بلومبرگ گزارشی را منتشر کرد که در آن پیشنهاد کرد بانک ژاپن در مورد تغییرات احتمالی نرخ بهره به جلسه دسامبر نگاه نمی کند.

این امر منطقی است زیرا سه ماهه اول باید شفافیت بیشتری را در مورد رشد دستمزدها به بانک ارائه دهد زیرا بزرگترین اتحادیه های کارگری کشور در مورد افزایش سالانه در 23 ژانویه مذاکره می کنند و این روند در ماه مارس نهایی می شود – تنظیم Q2 به عنوان یک چارچوب زمانی واقعی تر. برای تغییر سیاست اساسی بیش از یک سال است که تورم ژاپن از هدف 2 درصدی عبور کرده است، اما این بانک به دنبال این است که اطمینان حاصل کند که دلایل اصلی تورم از یک مسئله طرف عرضه به عواملی که تقاضا را هدایت می کند، تغییر کرده است.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

محرک های اخیر قیمت USD/JPY را می توان به اختلاف بازده باریک (بازده 10 ساله ایالات متحده منهای بازده 10 ساله ژاپن) مرتبط دانست. نمودار زیر این رابطه را نشان می دهد و واضح است که جفت این رابطه را نسبتاً نزدیک دنبال می کند. اخیرا، کاهش شدیدتر بازدهی ایالات متحده، دیفرانسیل را از دیدگاه ژاپنی بهبود بخشیده است.

  قطعنامه سقف بدهی ایالات متحده تمرکز را به چشم انداز نرخ فدرال رزرو بازمی گرداند

USD/JPY (نارنجی) با تفاضل بازدهی ایالات متحده و ژاپن (آبی)

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تغییر روند متضاد USD/JPY در آستانه نشست BoJ ادامه دارد

USD/JPY به تجارت در کانال صعودی گسترده‌تر ادامه می‌دهد، اما نتوانست زیر یک منطقه حمایت قابل توجه شکسته شود. منطقه حمایت در کران پایین کانال صعودی (حمایت) و کف نوسان آگوست 141.50 ظاهر می شود. از جمله ملاحظات، میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) است.

چشم‌انداز کنونی اجازه می‌دهد تا سطوح به‌خوبی تعریف شده در نظر گرفته شود، اگر جفت عقب‌نشینی حتی بیشتر یا پایین‌تر در صورت حاکم شدن روند میان‌مدت باشد. حرکت به سمت صعودی سطح 145 را مورد توجه قرار می دهد در حالی که منطقه حمایت مانعی فوری برای ادامه روند نزولی ایجاد می کند، اما یک بیانیه جنگ طلب BoJ می تواند منجر به تست 138.20 شود.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

البته، فعالان بازار هر کلمه از بیانیه BoJ را برای سرنخ هایی که ممکن است چارچوب زمانی تغییر سیاست پیش بینی شده را محدود کند، تجزیه و تحلیل خواهند کرد. با این حال، BoJ ممکن است تصمیم بگیرد که بازارها را برای مدتی طولانی در انتظار نگه دارد.

نمودار روزانه USD/JPY

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 15% 5% 9%
هفتگی 42% -20% -3٪

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-jpy-setup-ahead-of-the-final-bank-of-japan-meeting-for-2023-20231218.html