در حالی که کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن همچنان روی میز باقی مانده است، یورو برخی سودها را کاهش می دهد

تجزیه و تحلیل یورو (EUR/USD).

  • یورو/دلار آمریکا کنه ها دوباره پایین می آیند
  • با این حال، قیمت آن بالاتر از 1.07 دلار است
  • ایتالیایی تورم، تصمیم BoE در تمرکز است
  • دانش معاملاتی خود را با تجزیه و تحلیل عمیق تکمیل کنید یوروچشم انداز، ارائه بینش از هر دو دیدگاه اساسی و فنی. اکنون راهنمای تجارت Q2 رایگان خود را درخواست کنید!

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

یورو روز چهارشنبه در برابر دلار آمریکا تحت فشار باقی ماند. داده‌های اقتصادی اخیر منطقه یورو به طور قطعی متفاوت بوده است، اما به نظر می‌رسد این تز که بانک مرکزی اروپا قبل از فدرال رزرو نرخ‌های بهره را کاهش می‌دهد، بسیار خوب عمل می‌کند.

فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، روز سه‌شنبه به یک روزنامه اسپانیایی گفت که اطمینان دارد که تورم به‌موقع به هدف ۲ درصدی خود باز خواهد گشت. این امر توسط بازارها به عنوان حفظ احتمال واضح کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن در نظر گرفته شد، در حالی که انتظار نمی رود فدرال رزرو تا سپتامبر اقدامی انجام دهد.

البته، هر دو سناریو به شدت به داده ها وابسته هستند. آخرین اعداد منطقه یورو نشان دهنده انعطاف پذیری در بخش خدمات است اما زمان سخت تری برای تولید و خرده فروشی است. کاهش قیمت درب کارخانه همچنان ادامه دارد. از آنجایی که اینها می توانند منجر به اقدامات قیمت مصرف کننده شوند، شاید تعجب آور نباشد که یورو در تلاش برای افزایش قیمت باشد.

بانک مرکزی اروپا تا 6 ژوئن دیگر نرخ بهره را تعیین نخواهد کرد و انتظار برای ناظران یورو می تواند طولانی به نظر برسد.

  گسترش همکاری‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران؛ گامی در راستای منافع مشترک

جلسه آتی به اندازه نشانه های معاملاتی برنامه ریزی شده و احتمالی برای EUR/USD نیست، اما ممکن است روز پنجشنبه باشد. این اطلاعات تورم را از ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و تصمیم بانک انگلستان درباره نرخ بهره ارائه می دهد. انتظار نمی رود که این اقدام پولی ایجاد کند – بازارها فکر می کنند کاهش ماه سپتامبر بر اساس سرنخ های موجود محتمل است. اما اظهار نظر بانک مرکزی بریتانیا می تواند محرکی برای یورو/ پوند باشد.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

نمودار روزانه EUR/USD با استفاده از TradingView گردآوری شده است

مشخص نیست که آیا یورو پس از رشدهای اولیه در ماه مه در حال افزایش است یا صرفاً تثبیت می شود.

احتمال دومی ممکن است در نمایش کنونی کمی بیشتر باشد، با کانال روند صعودی گسترده از اواسط آوریل که هنوز هم بسیار پابرجاست. کران پایینی آن هنوز بسیار پایین تر از بازار فعلی است و در روز چهارشنبه به 1.06903 می رسد که احتمالاً برای آزمایش فوری بسیار پایین تر است.

یورو پایین تر از میانگین متحرک 200 و 50 روزه خود باقی مانده است که اکنون بسیار نزدیک به یکدیگر درست بالاتر از بازار هستند. سخت است باور کنیم که گاوهای یورو حداقل در آینده نزدیک تلاش نخواهند کرد تا اینها را بالاتر ببرند. اگر آنها بتوانند آن را مدیریت کنند، روند صعودی تا حد زیادی در جای خود باقی خواهد ماند. بالاتر از آن، خط روند نزولی از اوج های اواخر دسامبر چالشی محکم را به همراه خواهد داشت.

با این حال، این جفت نیز به پشتیبانی اصلاحی در 1.07206 نزدیک است. یک لغزش کمتر از آن می‌تواند تهدیدی برای بازبینی مجدد به پایین‌ترین سطح ماه مه باشد، شاید حداقل. آنها با 1.06480 وارد می شوند.

  داده های PCE برای سرقت نمایش. تنظیمات EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD

همچنین شایان ذکر است که اگرچه تصویر فنی کاملاً صعودی است، اما پس‌زمینه اساسی کمتر است و ممکن است عاقلانه باشد که در بازاری که واقعیت‌های پولی مجدداً خود را تثبیت می‌کنند، با احتیاط با سود رفتار کنیم.

در مورد یورو نکات مهم و اساسی را بیاموزید و دریابید که چگونه با نقدترین جفت ارز در جهان معامله کنید:

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-hands-back-some-gains-as-june-ecb-rate-cut-remains-on-table-20240508.html