قدرت USD/JPY آسیب پذیری ین ژاپن در برابر افزایش مجدد دلار را برجسته می کند

ین ژاپن قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • بانک مرکزی ژاپن نسبت به کاهش ین هشدار داد.
  • قدرت دلار آمریکا ممکن است مداخله بیشتری را مجبور کند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی رایگان JPY خود را دریافت کنید

بانک مرکزی ژاپن به‌رغم دو دور مداخله «رسمی»، با بازگشت USD/JPY به بالای 155.00، بازار FX را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت. اظهارنظر اخیر کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی آمریکا حاکی از آن است که بانک مرکزی آماده است دوباره اقدام کند، به خصوص اگر ین ضعیف شروع به افزایش قیمت کالاهای وارداتی کند. اوئدا، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان گفت: «نرخ ارز خارجی تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد و تورم می‌گذارد… بسته به این حرکت‌ها، ممکن است یک پاسخ سیاست پولی مورد نیاز باشد». گمان می رود که بانک مرکزی ژاپن هفته گذشته دو بار در بازار FX مداخله کرده است و به خرید ین و فروش دلار آمریکا پرداخته است. اگرچه در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی در دسترس نیست، تصور می‌شود که بانک مرکزی در مجموع حدود 9 تریلیون ین یا حدود 60 میلیارد دلار مداخله کرده است.

بیشترین خوانده شده: هفته آینده بازارها – ریسک بازار، تصمیم بانک مرکزی، طلا، نزدک، بیت کوین

داده‌ها و تقویم رویدادهای اقتصادی ژاپن دارای چند نسخه است که ارزش تماشای آنها را در روزهای آینده دارد، از جمله خلاصه نظرات BoJ، قبل از اینکه رقم تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول در تاریخ 16 مه به نمایش درآید.

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای اقتصادی جهانی در حال حرکت، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX

  حمله به اهداف کلیدی شبیه‌سازی شده تایوانی در رزمایش ارتش چین

image1.png

آخرین حرکت بالاتر در USD/JPY، تلاش‌های اخیر بانک مرکزی ژاپن برای افزایش ارزش ین را نفی می‌کند. مقامات ژاپنی به زودی باید تصمیم بگیرند که آیا سطح 155 نرخ مناسبی برای USD/JPY در کوتاه مدت است یا خیر. با توجه به اظهارنظر اخیر بانک مرکزی، این بعید است و این احتمال وجود دارد که BoJ/MoF به زودی در تلاش بیشتر برای تقویت ین به بازار بازگردد. اظهارنظرهای رسمی دیگر کارساز نخواهد بود و بانک مرکزی اکنون باید تصمیم بگیرد که تا چه حد می تواند تهاجمی باشد و اگر بتواند از سایر بانک های مرکزی کمک هماهنگ کند تا ین را به سطحی که احساس می کند مناسب است برساند. بانک‌های مرکزی جیب‌های عمیقی دارند، اما بازارها می‌توانند بی‌رحم باشند و هر گونه تردید یا تزلزلی را توسط BoJ آزمایش خواهند کرد. به نظر می رسد چند هفته آینده بی ثبات باشد.

نحوه معامله USD/JPY را با راهنمای متخصص ما بیاموزید:

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله USD/JPY

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

image2.png

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 32.23 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 2.10 به 1 است. تعداد معامله‌گران در لانگ خالص 3.94 درصد کمتر از دیروز است. 26.12 درصد بیشتر از هفته گذشته، در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 4.69 درصد بیشتر از دیروز و 24.31 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های USD/JPY ممکن است به افزایش خود ادامه دهند.

  نفت خام منتظر نشست اوپک پلاس برای نشانه است. آیا گاز طبیعی روند نزولی خود را از سر می گیرد؟

آخرین گزارش احساسات IG را دانلود کنید و کشف کنید که چگونه تغییرات روزانه و هفتگی در احساسات بازار می تواند بر چشم انداز قیمت تأثیر بگذارد:




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -3٪ 8% 4%
هفتگی 46% -11٪ 1%

نظر شما در مورد ین ژاپن – صعودی یا نزولی؟؟ می‌توانید از طریق فرم انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-jpy-strength-highlights-japanese-yen-s-vulnerability-to-us-dollar-resurgence-20240508.html