دلار آمریکا تحت تاثیر PMI ضعیف، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و PCE اصلی، محرک های اصلی این هفته باقی می مانند

قیمت دلار آمریکا، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • رشد اقتصادی ایالات متحده در شروع سه ماهه دوم شتاب را از دست داد – S&P Global.
  • GDP رسمی Q1 در روز پنجشنبه و Core PCE در روز جمعه منتشر می شود.
  • دلار آمریکا کاهش می یابد، اما فروش ممکن است کوتاه مدت باشد.

می‌توانید پیش‌بینی‌های فنی و اساسی دلار آمریکا سه ماهه دوم ما را به صورت رایگان دانلود کنید:

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

بر اساس آخرین گزارش S&P Global Flash PMI، فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به افزایش خود ادامه داد، اما «نرخ توسعه در میان نشانه هایی از تقاضای ضعیف تر کاهش یافت». هر سه خوانش به پایین ترین حد چند ماهه رسیدند، در حالی که PMI تولیدی دوباره به محدوده انقباض سقوط کرد. کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در S&P Global Market Intelligence، درباره این داده ها اظهار نظر کرد:

رشد اقتصادی ایالات متحده در آغاز سه ماهه دوم شتاب خود را از دست داد، به طوری که پاسخ دهندگان نظرسنجی فلش PMI از رشد کمتر از روند فعالیت تجاری در آوریل گزارش دادند. ممکن است سرعت بیشتر در ماه‌های آینده از بین برود، زیرا در آوریل شاهد کاهش ورودی‌های کسب‌وکارهای جدید برای اولین بار در شش ماه گذشته بود و انتظارات تولید آتی شرکت‌ها در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته رسید.

image1.png

S&P Global Flash PMI ایالات متحده – گزارش کامل

  ژاپن استقرار موشک‌های دوربرد برای مقابله با چین را بررسی می‌کند

بازدهی خزانه داری ایالات متحده با تاریخ کوتاه تر پس از PMI پایین تر می شود اما در سطوح بالا باقی می ماند. در چند هفته گذشته با کاهش انتظارات کاهش نرخ بهره در ایالات متحده، این 2 ساله حساس به نرخ، تلاش کرده و شکست خورده است. از بهترین بخش 170 واحد کاهش پیش‌بینی‌شده در پایان سال گذشته، بازارها اکنون تنها 44 واحد پایه را نشان می‌دهند که اولین کاهش سه ماهه در نشست 18 سپتامبر FOMC مشاهده شد.

این هفته همچنین در مجموع 183 میلیارد دلار اوراق خزانه داری جدید با تاریخ کوتاه تر به بازار می آورد. امروز شاهد فروش 69 میلیارد دلاری 2 ساله در بلوک هستیم، در حالی که 70 میلیارد دلار 5 ساله و 44 میلیارد دلاری 7 ساله به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به حراج گذاشته می شود. هر حراج نامناسبی باعث افزایش بازدهی UST می شود.

از زاویه فنی، نمودار بازدهی 2 ساله ایالات متحده ممکن است یک پرچم صعودی ایجاد کند که در صورت تکمیل، آزمایش مجدد بالاترین سطح 19 اکتبر در 5.26٪ را نشان می دهد.

نمودار روزانه بازده 2 ساله UST

image2.png

معامله گران دلار ایالات متحده اکنون برای سه انتشار داده های اصلی ایالات متحده، کالاهای بادوام ایالات متحده (چهارشنبه)، تولید ناخالص داخلی فلش سه ماهه اول ایالات متحده (پنجشنبه) و Core PCE ایالات متحده در روز جمعه در حالت آماده باش خواهند بود. هر سه محرک‌های بالقوه بازار هستند، اما دو مورد آخر بیشترین وزن را دارند.

شاخص دلار آمریکا پس از PMI کسری کاهش یافته است، اما همچنان بالاست. شکست بالای 106.58، بالاترین قیمت اکتبر در 107.335 را آسیب پذیر می کند و به طور کامل فروش ژوئیه 2023 تا دسامبر 2023 را دنبال می کند. هر سه میانگین متحرک ساده در شکل صعودی باقی می مانند، در حالی که کراس اوور صعودی 50/200 روزه ساخته شده در اواخر مارس همچنان بازار را بالاتر می برد.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

image3.png

همه نمودارها از طریق TradingView

دیدگاه شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم انتهای این قطعه به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-rattled-by-weak-pmis-us-gdp-and-core-pce-remain-this-week-s-key-drivers-20240423.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار