دلار آمریکا سقوط کرد زیرا داده‌های PMI ضعیف خدمات باعث توقف توقف فدرال می‌شود

ISM SERVICES نکات کلیدی:

  • PMI خدمات ISM ایالات متحده از 51.9 قبلی به 50.3 در ماه می کاهش یافته است که بسیار کمتر از انتظارات است.
  • شاخص سفارشات جدید به شدت کاهش می یابد، شاخص اشتغال در قلمرو انقباض فرو می رود
  • را دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه گیری می شود، به دنبال داده های ناامید کننده اقتصادی ایالات متحده، سودهای جلسه را اسلاید و پاک می کند.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: پیش بینی قیمت طلا: رویاهای رکورد تازه در حال حاضر با هجوم خرس ها شکسته شده است

شاخصی از فعالیت خدمات تجاری ایالات متحده به بهبود اخیر خود پایان داد و در ماه مه به شدت تضعیف شد، نشانه ای از شروع بدتر شدن چشم انداز اقتصادی به دلیل سیاست های پولی بیش از حد محدود کننده و تورم مداوم بالا.

بر اساس گزارش موسسه مدیریت عرضه (ISM)، شاخص PMI خدمات آن از 51.9 به 50.3 سقوط کرد که بسیار کمتر از انتظارات 52.2 بود و یک قدم با ورود به منطقه رکود فاصله داشت. برای زمینه کلی، هر مقدار بالاتر از آستانه 50 نشان دهنده رشد در بخش است، در حالی که خوانش های زیر آن سطح نشان دهنده انقباض است.

با نگاهی به زیر کاپوت، بخش غیر تولیدی به دلیل عقب نشینی شدید در بخش سفارشات جدید آینده نگر، که از 56.1 قبلی به 52.9 کاهش یافت، محدود شد. شاخص اشتغال نیز چرخشی نزولی پیدا کرد و از 50.8 به 49.2 کاهش یافت که نشانه ای از بدتر شدن شرایط استخدام است.

  دلار آمریکا پس از انتظارات از دست رفته NFP ها، پیشنهاد سهام ایالات متحده کاهش یافت

در جای دیگر این نظرسنجی، شاخص قیمت های پرداختی از 59.6 به 56.2 کاهش یافت که یک پیشرفت خوشایند برای فدرال رزرو بود. کاهش بار هزینه برای ارائه دهندگان خدمات، در صورت تداوم، می تواند به کاهش فشارهای تورمی کمک کند و راه را برای موضع کمتر تهاجمی بانک مرکزی هموار کند.

خدمات ایالات متحده داده های ISM در یک نگاه

image1.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

نمودار PMI خدمات (ISM)

image2.png

منبع: TradingEconomics

بلافاصله پس از انتشار نتایج نظرسنجی، دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، بیشتر سودهای جلسه را از کاهش بازدهی خزانه‌داری حذف کرد، زیرا اعداد PMI خدمات ضعیف‌تر از حد انتظار می‌توانند به فدرال رزرو اجازه دهند تا دکمه مکث را فشار دهد. نرخ ها را در نشست ژوئن خود ثابت نگه دارید.

داده های ماه به ماه ممکن است گاهی اوقات پر سر و صدا باشد، بنابراین مهم است که از یک گزارش نتیجه گیری زیادی نکنید. با این حال، اگر سایر شاخص‌های اقتصادی تأیید کنند که اقتصاد به شدت در حال نزول است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که واقعاً نگران احتمال رکود اقتصادی باشیم.

شاخص دلار آمریکا در مقابل بازده

تصویری از یک نمودار توصیفی که به طور خودکار با اطمینان کم تولید می شود

منبع: TradingView



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-us-dollar-falls-as-weak-services-pmi-data-boosts-case-for-fed-pause-20230605.html