اصرار عربستان بر کاهش تولید در نشست تمدید شده اوپک

اخبار و تحلیل نفت خام (برنت، WTI).

  • سعودی‌ها از کاهش بیشتر تولید نفت حمایت می‌کنند، اما از جلب حمایت قاطع شکست می‌خورند
  • سطوح فنی نفت پس از یک شکاف بالاتر در فضای باز قابل توجه است
  • احساسات مشتری IG به تداوم نزولی علیرغم شکاف به سمت صعود اشاره دارد
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه تجارت نفت

سعودی‌ها برای کاهش بیشتر اوپک استدلال می‌کنند، اما فعلاً باید به تنهایی این کار را انجام دهند

نشست دیروز اوپک چیزی جز کسب و کار معمول بود. به طور معمول، کشورهای اوپک ایده خوبی از آنچه که قرار است قبل از نشست های اوپک مورد توافق قرار گیرد، دارند و این تجمعات را تا حدی رسمی می کند. با این حال، این بار، نشست فراتر از مدت زمان معمول خود ادامه یافت زیرا نمایندگان سعودی اصرار داشتند که کاهش بیشتر برای احیای قیمت نفت از سطوح پایین تر مورد نیاز است – دیدگاهی که نتوانست حمایت گسترده ای را به دست آورد.

در پایان، به نظر می رسد که با کاهش تولید عربستان به میزان 1 میلیون بشکه در روز از ژوئیه، مصالحه حاصل شده است. این کاهش ها به مجموع 3.66 میلیون بشکه در روز کاهش موجود برای “ثبات” کردن بازارهای نفت اضافه می شود. در طول سال 2022، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده بر کاهش قیمت نفت که تأثیر نامطلوبی بر قیمت عمومی کالاها داشت، مصمم بود. پس از آزادسازی بخشی از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده (SPR) در بازار گسترده تر، قیمت نفت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در اوج، نفت WTI با قیمت 130 دلار در هر بشکه تغییر کرد.

  Russell 2000, Hang Seng Index, Brent Crude

سطوح فنی نفت خام باید در نظر گرفته شود

نفت خام WTI

شکاف بازار در بازار آزاد افزایش یافت که با انتشار خبر کاهش تولید 1 میلیون بشکه ای عربستان سعودی افزایش یافت. با این حال، بازار بخش مناسبی از این حرکت را به عقب کشیده است زیرا نگرانی‌های تقاضای جهانی همچنان بر این کالا فشار می‌آورد. تغییر شدید جهت، سطح روانشناختی 70 دلار را در صورت افزایش سرعت حرکت نزولی مشخص می کند. 67 دلار سطح حمایت مربوطه بعدی است، اگرچه بسیاری از اثربخشی آن به عنوان شبه حمایت ممکن است پس از اعتراف دولت بایدن که سال ها طول می کشد تا دوباره ذخایر SPR حذف شده باشد. پیش از این، وزارت انرژی اعلام کرده بود که زمانی که قیمت نفت برای مدت طولانی بین 67 تا 72 دلار باقی بماند، ذخایر از دست رفته را بازیابی خواهد کرد. سطوح مقاومت در 75.75 دلار – بسته شدن قبل از شکاف قبلی در اوایل ماه مه – و همچنین سطح بلندمدت در حدود 77.40 دلار ظاهر می شود.

نمودار روزانه آتی WTI (CL1!)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نفت خام برنت

قیمت نفت خام برنت به بالای سطح 77 دلار رسید و به سمت 78 دلار و 60 سنت حرکت کرد و سپس در روز عقب نشینی کرد. در دو روز قبل، نفت در واقع از پایین ترین نرخ نوسان اخیر در حدود 71.50 دلار صعود کرد، حتی بالای منطقه حمایت در 75.50 دلار بسته شد، اما به نظر می رسد این حرکت در حال محو شدن است.

  افزایش دوباره ین ژاپن با پژمردگی دلار، سیاست BoJ در کانون توجه

از سوی دیگر، اگر قیمت نفت از این نقطه بالا برود، 82 دلار در مقاومت با فاصله 89 دلاری ظاهر می شود. در سمت کوتاه، اگر 75.50 دلار نتواند نوسان پایین را حفظ کند، حدود 71.50 دلار دوباره به عنوان حمایت ظاهر می شود.

نمودار روزانه نفت خام برنت

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

IG Client Sentient به ادامه فروش نفت اشاره می کند

روغن– نفت خام آمریکا:داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 79.89 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 3.97 به 1 است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران دارای نت لانگ هستند نشان می دهدروغن– قیمت نفت خام آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

تعداد معامله گران خالص خرید و فروش نسبت به دیروز 11.72 درصد و نسبت به هفته گذشته 8.52 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص فروش نسبت به روز گذشته 1.31 درصد و نسبت به هفته گذشته 2.15 درصد افزایش داشته است.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد نفت قوی تر – گرایش معاملاتی بر خلاف نزولی نفت خام آمریکا.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX

  انتقاد کره شمالی از اظهارات دبیرکل سازمان ملل در خصوص خلع سلاح اتمی



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-price-update-saudi-s-insist-on-production-cuts-at-extended-opec-meeting-20230605.html