رام طلا در محیط کم حجم

چشم انداز و تحلیل طلا

  • داده های خدمات ISM قیمت طلا را در آستانه هفته آرام افزایش می دهد.
  • مثلث صعودی در فوکوس.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

پیش بینی بنیادی XAU/USD

قیمت طلا صبح امروز سه‌شنبه پس از صعود دیروز به دلیل از دست دادن شاخص PMI غیرتولیدی ISM ایالات متحده که به پایین‌ترین حد سالانه خود رسید – با نزدیک شدن به محدوده انقباضی، ثابت ماند. ایالات متحده که عمدتاً یک اقتصاد تامین مالی از خدمات است، به این معنی است که چاپ نزولی قابل توجهی برای دلار آمریکا و در نتیجه صعودی برای شمش به همراه داشت.

تأثیر حاصل بر معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو (به جدول زیر مراجعه کنید) قیمت گذاری مجدد انتظارات نرخ بهره با احتمال 75 درصدی توقف نرخ در هفته آینده بود.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

احتمالات نرخ بهره فدرال رزرو

image1.png

منبع: Refinitiv

درحالی‌که داده‌های اقتصادی اخیراً بر دلار آمریکا تأثیر گذاشته است، جریان‌های صندوق از بزرگترین صندوق ETF طلا با پشتوانه فیزیکی در جهان رو به کاهش بوده است. به‌طور سنتی، قیمت طلا همگام با این معیار حرکت می‌کند و با قرائت‌های منفی اخیر، قیمت طلا محدود شده است.

SPDR GOLD TRUSDT ETF FUND FLOWS

image2.png

منبع: etf.com

علاوه بر این، بازده واقعی (زیر) در اطراف علامت 1.5 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده هیچ سوگیری جهتی واقعی برای حرکت طلا نیست. با توجه به اینکه داده‌های هفته ایالات متحده تاثیر زیادی ندارد، انتظار زیادی از نظر حرکت قیمت طلا ندارم. شاخص نوسانات (VIX) نیز رو به کاهش بوده است که به طور کلی برای فلز زرد منفی است.

  تاکید نخست وزیر کره جنوبی بر حمایت از اوکراین

بازده واقعی ایالات متحده

image3.png

منبع: Refinitiv

تجزیه و تحلیل فنی

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

نمودار روزانه قیمت طلا

image4.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

قیمت روزانه XAU/USD توانسته است سر خود را بالاتر از قیمت نگه دارد 1950.00 دسته روانی در رابطه با حمایت بلندمدت خط روند (سیاه). در سمت مقاومت، به نظر می رسد گاوها قادر به نفوذ به بالای گاو نیستند 1980.00 -1985.00 منطقه (خط مشکی چین) که اکنون یک الگوی مثلث صعودی کوتاه مدت تشکیل داده است. ممکن است مدتی طول بکشد تا این منطقه یک بار دیگر آزمایش شود – به احتمال زیاد از طریق انتشار FOMC و CPI در هفته آینده. سازند باطل خواهد شد اگر خرس فشار به زیر 1950.00پشتیبانی از /trendline به ترتیب با بسته شدن شمع تایید.

سطوح مقاومت:

  • MA 50 روزه (زرد)
  • مقاومت مثلثی
  • 1969.34

سطوح پشتیبانی:

  • 1950.00/پشتیبانی Trendline
  • 1932.20

احساس مشتری IG: صعودی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر مشخص هستند بلند روی طلا، با 68% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، به یک سوگیری صعودی کوتاه‌مدت می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-xau-usd-price-forecast-gold-tame-in-low-vol-environment-wv-20230606.html