دلار استرالیا به عنوان RBA افزایش می یابد. چقدر بیشتر باید برای AUD/USD استفاده کرد؟

AUD/USD، دلار استرالیا، RBA – نکات گفتگو:

  • RBA به طور شگفت انگیزی نرخ نقدی معیار را 25 واحد پایه افزایش داد.
  • AUD هنگامی که بانک مرکزی در را برای سفت شدن بیشتر باز گذاشت، پرید.
  • بعدی برای چه AUD/USD?

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله AUD/USD

دلار استرالیا پس از آن که بانک مرکزی استرالیا (RBA) به طور شگفت انگیزی نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد و گفت که ممکن است در تصمیم خود برای بازگرداندن تورم به هدف خود نیاز به انقباض بیشتری داشته باشد، جهش کرد.

به طور کلی انتظار می رفت که RBA نرخ نقدی معیار خود را در 3.85٪ نگه دارد، اما افزایش حداقل دستمزد در هفته گذشته باعث شد که این نرخ به یک تماس نزدیک تبدیل شود. در جلسه امروز بازار با احتمال 30 درصدی افزایش 25 واحدی نرخ بهره، قیمت گذاری کرد و نرخ پایه تا سپتامبر به 4.18 درصد خواهد رسید. در زمان نوشتن، نمایش شانس همچنان نرخ پایانی 4.26٪ را نشان می دهد.

نمودار 5 دقیقه ای AUD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

بانک مرکزی اعلام کرد که خطرات افزایشی چشم انداز تورم افزایش یافته است و هیئت مدیره بر این اساس واکنش نشان داده است. این کشور به یک سوگیری جنگ‌طلبانه ادامه داد و گفت که افزایش بیشتر نرخ‌های بهره برای ایجاد اطمینان بیشتر در مورد بازگشت تورم به هدف در یک بازه زمانی معقول است.

بانک مرکزی استرالیا ماه گذشته پس از توقف در آوریل، بازارها را با افزایش نرخ بهره غافلگیر کرد و در تلاش برای مهار فشارهای قیمتی، لحن جنگ طلبانه را حفظ کرد. تورم استرالیا بسیار بالاتر از هدف بوده است و افزایش حداقل دستمزد می تواند دستیابی به هدف قیمت را بیشتر به تأخیر بیندازد و در نتیجه مستلزم نرخ بهره بالاتر باشد.

  یک تحلیلگر سیاسی: منزوی کردن چین غیرممکن و خطرناک خواهد بود

قیمت کالاها و احتمال رکود در ایالات متحده؛ تورم استرالیا

image2.png

اطلاعات منبع: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در اکسل

پیش‌بینی می‌شود که تورم تا اواسط سال 2025 به بالای محدوده هدف 2-3 درصدی RBA بازگردد – تورم کل در ماه آوریل 6.8 درصد نسبت به سال قبل و 7.0 درصد در سه ماهه اول افزایش یافت که نسبت به اوج 7.9 درصد کاهش متوسطی داشت. علاوه بر این، بازار کار با نرخ بیکاری در پایین‌ترین حد پنج دهه اخیر محدود بوده است، اما نشانه‌هایی از اعتدال در بازار کار در حال ظهور است.

نمودار روزانه AUD/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

AUD/USD در واکنش به “افزایش شاهین ها” جهش کرد. در روزهای اخیر، پس از تصویب لایحه سقف بدهی توسط مجلس نمایندگان آمریکا و گزارش هایی مبنی بر اینکه چین در حال کار بر روی اقدامات جدید برای حمایت از بازار املاک است، ارز استرالیا افزایش یافته است.

در نمودارهای فنی، AUD/USD توانسته است برخی از ضررها را جبران کند و از یک مانع فوری در پایین ترین سطح مارس 0.6560 صعود کرده است. با این حال، همانطور که در روز دوشنبه مشخص شد، مگر اینکه AUD/USD از سد مهم 0.6805 عبور کند، مسیر کمترین مقاومت به سمت پایین باقی می ماند. در روند صعودی، هر شکست بالای 0.6805 می تواند مسیر را به سمت اوج فوریه 0.7160 باز کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

  سهام بورس ره‌آورد | persianforexacademy

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/australian-dollar-jumps-as-rba-hikes-how-much-more-to-go-for-aud-usd-20230606.html