رشد نامطلوب چین چشم انداز دلار استرالیا را پیچیده می کند

AUD، CNH، شاخص ترکیبی SSE تجزیه و تحلیل شد

  • رشد اقتصادی چین تحت تأثیر قرار نمی گیرد – به هدف محافظه کارانه سالانه تعیین شده توسط مقامات می رسد
  • فروش شاخص ترکیبی SSE از پایین ترین سطح قبلی با احتمال کمی برای معکوس کردن ثروت فراتر رفت
  • دلار استرالیا «بتا» بالا در میان کاهش عمومی شاخص‌های جهانی آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

اقتصاد چین در دوره سه ماهه بین اکتبر و دسامبر با 1 درصد رشد سه ماهه نسبت به سه ماهه متوسط ​​(QoQ) و رشد 5.2 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته، به پایان سال 2023 رسید که رشد 5.2 درصدی را برآورده کرد. هدف محافظه کارانه تعیین شده توسط مقامات چینی هدف مشابهی برای سال 2024 پیش‌بینی می‌شود، زیرا چالش‌های پیرامون کاهش تورم، تقاضای ضعیف و بخش ضعیف املاک همچنان بر دومین اقتصاد بزرگ جهان فشار می‌آورد.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

احتمال کاهش بیشتر سیاست‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود، اما هر گونه تغییر در نرخ بهره می‌تواند منجر به کاهش ارزش یوان حتی بیشتر از آنچه در ژانویه تاکنون دیده‌ایم باشد.

فروش شاخص ترکیبی SSE از پایین ترین سطح قبلی با احتمال کمی برای معکوس کردن ثروت فراتر رفت

شاخص چین در روز چهارشنبه در میان داده‌های ناامیدکننده رشد فروخت و احتمالاً مسیر جدیدی را به سمت نزول ترسیم می‌کند. با نگاهی به نمودار هفتگی، عملکرد قیمت از پایین ترین سطح آوریل 2022 با بینش بعدی پایین مارس 2020 فراتر رفت. اقتصاد چین تحت تاثیر بدتر شدن بخش املاک، بدتر شدن تقاضای کل و کاهش تورم قرار گرفته است.

  یورو (یورو) در معاملات آرام، پیشنهادی کوچک دریافت می‌کند، بازارهای ایالات متحده بسته است

اکنون باور عمومی بر این است که مقامات چینی باید به کمک بیایند و محرک های کافی برای حمایت از اقتصاد چین در سال 2024 ارائه کنند. با این حال، کاهش نرخ های بهره باعث آسیب پذیری پول محلی پس از کاهش ارزش دلار در برابر دلار از زمان نوبت جدید می شود. سال سیاست گذاران ممکن است تعدیل الزامات نسبت ذخیره بانک ها را نیز در نظر بگیرند، اما در نهایت به نظر می رسد بازار از تلاش های تحریک کننده موجود ناراضی است.

نمودار هفتگی شاخص ترکیبی SSE

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

دلار استرالیا «بتا» بالا در میان کاهش عمومی شاخص های جهانی آسیب پذیر به نظر می رسد

دلار استرالیا، در گذشته نه چندان دور، توسط دو عامل تقویت شد که متعاقباً معکوس شدند. اولین مورد انتظار افزایشی در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2024 بود و دومی تهدید مداوم افزایش تورم استرالیا در زمانی بود که سایر کشورها قبلاً شاهد بهبود چشمگیر در این جبهه بودند.

به سرعت به امروز و تورم سرسخت در اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا، به ویژه در ماه دسامبر، باعث افزایش مجدد قیمت گذاری عمومی در بازارهای اوراق قرضه شده است، زیرا انتظارات در مورد زمان کاهش نرخ بهره کاهش یافته است. با کاهش انتظارات کاهش نرخ، دلار آمریکا در معاملات اخیر قیمت پیشنهادی خود را افزایش داد و AUD/USD را مجبور کرد از خط روند صعودی – که به عنوان حمایت عمل می کرد – و همچنین از سطح 0.6580 شکسته شود.

شکی وجود ندارد که داده‌های رشد امروز چین نقشی در ادامه فروش داشته است که در حال حاضر میانگین متحرک ساده 200 روزه را در اوج فروش بیش از حد فروش گذاشته است. چالش در اینجا ارزیابی این است که آیا اکثریت این حرکت قبلاً انجام شده است یا خیر و با توجه به این واقعیت که ما در حال نزدیک شدن به قلمرو فروش بیش از حد هستیم، ممکن است پیش از در نظر گرفتن بازی‌های ادامه نزولی، نظارت بر عقب‌نشینی بالقوه از چنین سطوح بیش از حد گرم‌شده نظارت شود.

با این وجود، دلار استرالیا با «بتای بالا» آسیب‌پذیری بیشتری را به دلیل رابطه با S&P 500 نشان می‌دهد – زیرا تمایل به افزایش و کاهش به روش مشابه دارد. شاخص‌های اصلی سهام اخیراً کاهش یافته‌اند در حالی که S&P 500 با در نظر گرفتن وضعیت بسیار خوبی حفظ شده است. به خاطر داشته باشید که افزایش نااطمینانی ژئوپلیتیکی، تقویت دلار و افزایش اخیر بازدهی ایالات متحده، تا حدودی یک باد مخالف برای این شاخص در آستانه افزایش درآمدهای ایالات متحده است که قرار است هفته آینده آغاز شود.

AUD/دلار آمریکا نمودار روزانه

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

هوشمندانه تر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/lacklustre-chinese-growth-complicates-the-aussie-dollar-outlook-20240117.html