قیمت نفت خام پژمرده می‌شود، زیرا رشد چین کاهش می‌یابد، موجودی انبارهای ایالات متحده بررسی می‌شود

قیمت نفت خام، تجزیه و تحلیل و نمودارها

  • خام قیمت پس از داده های چین بیش از یک دلار کاهش یافت
  • همانطور که قیمت گذاری آن نشان می دهد، بازار با عدم قطعیت های متعدد روبرو است
  • سقوط کوتاه مدت محتمل تر به نظر می رسد.

قیمت نفت خام در روز چهارشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت، زیرا داده های رشد چین ناامید شد و نگرانی های بیشتری را در مورد تقاضای نهایی برای انرژی افزایش داد.

اقتصاد شماره دو جهان در سه ماهه پایانی سال 2023 سالانه 5.2 درصد رشد کرد. این تنها یک تیک کمتر از حد انتظار بود، اما با توجه به افزایش ضعیف درآمد خانوارها و فشار آشکار بر احساسات مصرف کننده، این برای ضربه زدن به قیمت نفت کافی بود.

قیمت بنچمارک وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده 1.35 دلار کاهش یافت و با افتی مشابه به بازار بین المللی برنت رسید.

بازار نفت خام با دوره ای از عدم اطمینان بنیادی غیرعادی، حتی با توجه به استانداردهای خود، مواجه است، که به طور شگفت انگیزی در تصویر فنی نیز منعکس شده است.

در حالی که برخی از بادهای دنباله دار آشکار برای قیمت ها وجود دارد، برخی از آنها با هشدارهایی همراه هستند که خواندن تصویر را سخت می کند. در سمت عرضه، تولیدکنندگان عمده در سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش احتمالاً کاهش تولید خود را تا سال جدید تمدید کرده و شاید حتی افزایش دهند.

با این حال، حتی اگر این کار را انجام دهند، نشانه‌هایی از افزایش عرضه نفت از خارج از این گروه قدرتمند ممکن است توانایی کاهش قیمت‌ها را کاهش دهد. به عنوان مثال، تولید نفت داخلی ایالات متحده در اواخر سال 2023 به سطوح بی سابقه ای رسید که به کمک پیشرفت در حفاری نفت شیل در منطقه کلیدی حوضه پرمین کمک کرد. تولیدکنندگان دیگر مانند گویان نیز شاهد افزایش تولید بوده اند. به طور خلاصه، بازار نفت خام دیگر مانند گذشته در اختیار اوپک نیست.

  ECB Hawks از افزایش بیشتر استقبال می کند اما برای چه مدت؟

درگیری در اوکراین و غزه تا زمانی که ادامه دارد بر عدم قطعیت‌ها افزوده خواهد شد و بازار نفت توجه ویژه‌ای به حملات کنونی به حمل‌ونقل از سوی شورشیان یمنی دارد. تانکرهای آن همچنان در خط آتش باقی می‌مانند و بر خلاف کشتی‌های حمل‌ونقل، نمی‌توانند به سادگی از این منطقه مهم تولیدکننده نفت اجتناب کنند، حتی اگر تانکرهایی که به سمت اروپا حرکت می‌کنند بتوانند به طور گران‌قیمتی به اطراف آفریقا منحرف شوند.

به طور مشابه، در سمت تقاضا، امیدی وجود دارد که اگر نرخ بهره طبق انتظار کاهش یابد، حداقل ایالات متحده به شدت بهبود خواهد یافت. اما همانطور که آخرین داده ها تاکید می کنند، اقتصاد چین همچنان محدود است. بعید به نظر می رسد که نرخ رشد 6 درصدی دوران پیش از همه گیری به این زودی ها بازگردد.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

تحلیل فنی قیمت نفت خام

نمودار روزانه WTI با استفاده از TradingView گردآوری شده است

قیمت‌های نفت خام محدود به یک محدوده روزانه باریک شده است که با توجه به پس‌زمینه اساسی قابل درک است.

شکل گیری پرچم در نمودار روزانه که هفته گذشته قابل توجه بود، علیرغم بررسی مختصر درون روزی بالای آن در 24 ژانویه، همچنان پابرجاست. این خبر بدی برای گاو نر خواهد بود، زیرا از سپتامبر یک روند نزولی قوی وجود داشته است.

در حال حاضر، این نشان مقاومت 73.20 دلار و حمایت 70.34 دلار را ارائه می دهد. اکنون فشار بیشتری بر روی نزول وجود دارد زیرا پاییز چهارشنبه شاهد حمایت قبلی در حدود ۷۲ دلار بود که کاملاً متقاعدکننده بود. در اسلایدهای بیشتر، منطقه 71.08 دلاری مورد توجه قرار خواهد گرفت. این پایین ترین سطح روزانه 12 دسامبر و همچنین پایین ترین نقطه برای بازار از اواخر ژوئن 2023 بود.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 3% -1٪ 2%
هفتگی 12% -20% 7%

تمرکز داده های بعدی بازار نفت بر روی سطح ذخایر ایالات متحده برای هفته منتهی به 12 ژانویه خواهد بود. این اطلاعات در روز پنجشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی منتشر خواهد شد و انتظار می رود 2.4 میلیون بشکه کاهش یابد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-price-wilts-as-china-growth-falls-short-us-inventory-eyed-20240117.html