رکود بریتانیا توسط داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم تائید شد – واکنش پوند، واکنش FTSE

تولید ناخالص داخلی انگلستان، پوند استرلینگ، تجزیه و تحلیل FTSE 100

وخامت اقتصادی در سه ماهه چهارم تایید شد

اقتصاد بریتانیا از آغاز سال 2023 با رکود فنی در نیمه دوم سال به اوج خود رسید. داده های تولید ناخالص داخلی بدتر از انتظار برای سه ماهه چهارم، انقباض 0.3 درصدی (QoQ) را نشان داد تا دو فصل متوالی تولید ناخالص داخلی منفی را نشان دهد – تعریف رکود فنی.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

با انقباض جزئی 0.1 درصدی سه ماهه سوم بدون تغییر، امیدها برای جلوگیری از رکود تقریباً از بین رفت. داده های تولید ناخالص داخلی ممکن است قبل از نتایج سه ماهه آینده تغییر کند، زیرا داده های بیشتری برای سه ماهه چهارم منتشر می شود، با این حال، انقباض شدیدتر در سه ماهه پایانی به این معنی است که احتمال بی اعتبار شدن رکود اقتصادی بسیار کم است.

علیرغم اخبار تلخ، تخمین های اولیه تولید ناخالص داخلی 2023 به عنوان یک دوره زمانی حاکی از افزایش 0.1 درصدی نسبت به سال 2022 است. این خبر به ظاهر مثبت وقتی در نظر بگیرید که رشد سالانه ضعیف ترین تغییر سالانه در تولید ناخالص داخلی بریتانیا از زمان بحران مالی در این کشور است. 2009. هیستوگرام زیر مشکلات رشد در بریتانیا را علیرغم اقدامات بودجه ای که توسط وزیر دارایی در بیانیه پاییز اعمال شده است، نشان می دهد. اکنون توجه به بیانیه بهار قبل از انتخابات معطوف شده است که قرار است در 6 مارس برگزار شود، جایی که انتظارات زیادی در مورد کاهش بالقوه مالیات برای کمک به کاهش ضربه وجود دارد.

  فوران آتشفشان در اندونزی؛ هشدار به ساکنان منطقه اطراف

در ساعت 13:00 به وقت گرینویچ، هنگامی که موسسه ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی ردیاب ماهانه خود را منتشر می کند، بازارها در مورد چگونگی ردیابی تولید ناخالص داخلی ژانویه اطلاعاتی دریافت خواهند کرد.

رشد تولید ناخالص داخلی انگلستان (QoQ)

image2.png

منبع: Tradingeconomics، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

استرلینگ بیشتر می شود در حالی که FTSE 100 بالاتر باز می شود

واکنش فوری بازار باعث شد که پوند در برابر دلار و ین اندکی کاهش یابد. ژاپن نیز رکود اقتصادی را تایید کرد زیرا تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم برآوردها را نادیده گرفت و بازار را غافلگیر کرد. این یک هفته پر از داده های بریتانیا بوده است، اما در نهایت به نظر می رسد پوند وضعیت بدتری داشته باشد زیرا اگر چنین شود. بازار کار قوی و تورم سرسخت انتظارات کاهش نرخ را برای بانک انگلستان در سال جاری کاهش داده است، اما نتوانسته است از پوند حمایت کند. به نظر می رسد GBP/USD و GBP/JPY هر دو پایین تر هستند. بعید است بانک با عجله نرخ های بهره را کاهش دهد، در حالی که همچنان نگران تورم خدمات و رشد دستمزد است.

شاخص FTSE صبح امروز با افت شدید پوند باز شد. شاخص محلی مانند شاخص های ایالات متحده از اقبال خوبی برخوردار نبوده است، اما به نظر می رسد پیش از پایان هفته به یک پیشرفت دو روزه دست یابد.

عملکرد چند دارایی پس از داده های تولید ناخالص داخلی (GBP/دلار آمریکا، GBP/JPY، FTSE 100)

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

  WTI الگوی دوتایی پایین را چاپ می کند. بازیابی ورودی؟

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/uk-recession-confirmed-by-dismal-q4-gdp-data-gbp-ftse-reaction-20240215.html