افزایش ین ژاپن در حالی که داده‌های رشد در تغییر سیاست BOJ مورد توجه قرار می‌گیرد

تجزیه و تحلیل و نمودار ین ژاپن (USD/JPY).

  • USD/JPY دوباره پایین تر می خزد
  • خبرهای غافلگیرکننده رکود اقتصادی در ژاپن باعث تقویت آن شده است ین
  • ضعف اقتصادی اهداف اعلام شده BoJ/s را بسیار سخت تر می کند

علیرغم برخی اخبار ناگوار اقتصادی از ژاپن، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا روز پنجشنبه قوی تر شد.

بر اساس داده های رسمی که قبلاً منتشر شد، نه تنها آن کشور به طور غیرمنتظره ای وارد رکود شد، بلکه تاج دیرینه خود را به عنوان سومین اقتصاد ملی بزرگ جهان در این روند از دست داد. این عنوان اکنون به آلمان می رسد.

تولید ناخالص داخلی سالانه ژاپن در سه ماه پایانی سال گذشته 0.4 درصد کاهش یافت. این انقباض دیگری بود و به کاهش 3.3 درصدی که در سه ماهه قبل مشاهده شده بود پیوست. همچنین بسیار کمتر از افزایش 1.4 درصدی بود که اقتصاددانان به دنبال آن بودند.

اقدام در بازارهای ارز شاید کمی غیرمعمول بود زیرا ین صرفاً به سودهای مشاهده شده در جلسه قبل افزود. البته، این روزها هرگز نباید زیاد برای توضیح پولی نگاه کرد و افزایش ارزش ین احتمالاً با این واقعیت توضیح داده می شود که آن اعداد وحشتناک کار را برای بانک ژاپن (BoJ) دشوارتر می کند تا چندین دهه به عقب برود. سیاست پولی سست

بانک مرکزی آمریکا چند ماه است که در مورد انجام این کار سروصدا می کند، اما شانس واقعی چنین حرکتی در رکود باید کاهش یابد، زیرا به نظر می رسد بازار در حال حرکت است.

USD/JPY در هر صورت از جهش شدید بالاتری که پس از ارقام قوی تر از انتظار تورم ایالات متحده در اوایل هفته رخ داد، کاهش یافته بود. بازارها هنوز فکر می‌کنند که نرخ‌های کمتر از سوی فدرال رزرو می‌آیند، اما نه قبل از نشست ماه مه.

  پوند/دلار آمریکا پیش از گزارش تورم به حالت تعلیق درآمد

اکنون تمرکز بر آنچه هر یک از بانک‌های مرکزی درباره آخرین تحولات می‌گویند خواهد بود.

با راهنمای معاملاتی رایگان ما، نحوه معامله USD/JY را بیاموزید:

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

USD/JPY بسیار بالاتر از محدوده معاملاتی قدیمی خود افزایش یافته است و اگرچه کانال روند صعودی غالب امن به نظر می رسد، حداقل باید این ظن وجود داشته باشد که این افزایش اگر بخواهد اوج های قابل توجه بعدی را به چالش بکشد، نیاز به تثبیت دارد. آن‌ها با 151.924 می‌آیند و در نوامبر، قله‌ای که تا کنون از پایین‌ترین نقطه آوریل صعود کرده‌اند، برگشته‌اند.

توانایی گاوهای دلار برای حفظ خط بالای 150 تا پایان این هفته احتمالاً آموزنده است زیرا این جفت ارز در حال حاضر حول آن نقطه مهم از نظر روانی در نوسان است.

USD/JPY اکنون مقداری بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه خود است که بسیار پایین تر از سطح فعلی 145.178 است. در حالی که به نظر می رسد شانس بسیار کمی برای بازگشت به آن سطوح به زودی وجود داشته باشد، بازگشت به بالای محدوده قبلی در 148.749 ممکن است در صورت شروع مرحله تثبیت بسیار محتمل تر باشد. با سقوط به زیر 148.00 نفی شود.

در حال حاضر مراقب سطح 150 باشید.

داده‌های احساسات IG نشان می‌دهد که معامله‌گران نسبت به سودهای اخیر تردید دارند و از کوتاهی در سطوح فعلی خوشحال هستند. این احتمالاً از این ایده حمایت می کند که تجمع فعلی در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهد شد.

  آمریکا سه مقام ارشد کره شمالی را تحریم کرد

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 23.10 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 3.33 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 2.29 درصد بیشتر از دیروز و 9.29 درصد کمتر از هفته گذشته است. نت-شورت معامله گران 1.47 درصد کمتر از دیروز و 17.31 درصد بیشتر از هفته گذشته است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% -5٪ -3٪
هفتگی -6٪ 9% 5%

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-gains-as-growth-data-put-spotlight-on-boj-policy-shift-20240215.html