صندوق بین المللی پول رشد جهانی را ارتقا می دهد زیرا اقتصادهای بزرگ انعطاف پذیر هستند

بررسی اجمالی چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول

  • صندوق بین‌المللی پول رشد جهانی را ارتقا می‌دهد، زیرا امیدهای «فرود نرم» در حال افزایش است
  • نفت و طلا در لحظات پس از عرضه افزایش جزئی دریافت می کنند. AUD/USD بلاتکلیف است
  • رویدادهای مهم ریسک پیش رو: BoE، تصمیمات نرخ فدرال رزرو، درآمدهای مگا سقفی و NFP
  • با دانلود پیش بینی سهام اختصاصی ما برای سه ماهه اول در زیر، با ملاحظات عمده بازارهای سهام در سه ماهه اول سال به روز باشید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

صندوق بین‌المللی پول رشد جهانی را ارتقا می‌دهد، زیرا “فرود نرم” امیدوار است کشش را به دست آورد

صندوق بین‌المللی پول یا صندوق بین‌المللی پول، چشم‌انداز خود را در مورد رشد اقتصاد جهانی ارتقا داد زیرا اقتصادهای بزرگ انعطاف‌پذیری خود را آشکار کردند. کاهش تورم همچنین به کاهش قیمت ها ادامه می دهد و از فرود نرم بالقوه در سال 2024 حمایت می کند و در عین حال خطرات مربوط به درگیری های ژئوپلیتیکی را که می تواند تجارت جهانی را تحت تأثیر قرار دهد، تأیید می کند. علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول همچنین پتانسیل فشارهای سرسختانه قیمت‌ها را در صورتی که کاهش نرخ‌های بهره باعث کاهش بیش از حد شرایط مالی شود، برجسته کرد.

صندوق بین‌المللی پول به‌روزرسانی پیش‌بینی رشد جهانی خود را ارائه کرد و برآورد کرد که در سال 2024 از 2.9 درصد در اکتبر به 3.1 درصد افزایش یافته است. این سازمان انعطاف پذیری بیشتر از حد انتظار را در ایالات متحده پیش بینی کرد، زیرا برآورد آن برای رشد در سال 2024 از 1.5 درصد به 2.1 درصد برای سال 2024 افزایش یافت. 4.6 درصد در سال جاری

  رئیس جمهوری چین خواستار ارتقاء ارتش کشورش در سطح «کلاس جهانی» شد

صندوق بین المللی پول چشم انداز اقتصاد جهانی خود را ارتقا می دهد

image1.png

منبع: IMF World Economic Outlook

بازارها واکنش مثبتی نشان دادند زیرا طلا و نفت هر دو در پی به‌روزرسانی افزایش یافتند، اگرچه طلا از آن زمان به قیمت‌های مشاهده شده قبل از انتشار گزارش بازگشته است. نفت تقویت شد و بازاری پر از پیچیدگی در بحبوحه عدم قطعیت زنجیره تامین در امتداد دریای سرخ و چشم‌انداز رشد اقتصادی جهانی باقی می‌ماند. داده‌های API بعداً امروز، ارقام ذخیره‌سازی EIA و چاپ NFP در روز جمعه به معامله‌گران نفت فرصت زیادی برای فکر کردن در مورد این هفته می‌دهد.

AUD/USD، آخرین نمودار نشان داده شده در زیر، به طور کلی منعکس کننده احساسات ریسک است و واقعاً در چند دقیقه پس از به روز رسانی صندوق بین المللی پول، پیشرفت طولانی مدتی را مشاهده نکرده بود. دلار استرالیا ماهیت دور چرخه ای دارد، به این معنی که همبستگی قوی با S&P 500 نشان می دهد، اگرچه اخیراً ضعیف شده است و اگر ثروت استرالیا/چین در رابطه با ایالات متحده بدتر شود، ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

عملکرد چند دارایی در لحظات پس از ارتقاء رشد جهانی صندوق بین المللی پول

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/imf-upgrades-global-growth-as-major-economies-show-resilience-20240130.html