طلا، دلار آمریکا، یورو، پوند استرلینگ

هفته پیش رو بسیاری از رویدادهای ریسک «با اهمیت» از داده های CPI ایالات متحده گرفته تا تصمیمات بانک مرکزی در کانادا، نیوزلند و اتحادیه اروپا را نشان می دهد. صورتجلسه FOMC در نشست ماه مارس نیز بینش بیشتری در مورد تفکر فدرال رزرو ارائه می دهد، اگرچه روند داغتر شدن داده های ایالات متحده ممکن است تأثیر آنچه در جلسه مارس مورد بحث قرار گرفت را کاهش دهد.

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

دلار آمریکا (DXY) در تمرکز پیش از داده‌های CPI، افزایش NFP کوتاه مدت بود

آمارهای داغتر از حد انتظار مشاغل روز جمعه در ماه مارس در ابتدا ارزش دلار را افزایش داد اما کاتالیزور نتوانست تا پایان پایان خود را حفظ کند. به دلیل ارقام سرسخت PCE و به طور کلی داده های قوی ایالات متحده که ممکن است کاهش نرخ را حتی بیشتر به تأخیر بیندازد، داده های CPI ایالات متحده قطعاً تمرکز زیادی را از بازار خواهد داشت.

دلار آمریکا نمودار روزانه سبد (DXY).

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز سه ماهه دوم دلار آمریکا را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، دریافت کنید:

خطر درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، به پناهگاه امن طلا منجر شد

طلا علیرغم افزایش بازدهی ایالات متحده، روز به روز قوی شده است. دلار آمریکا (DXY) هفته گذشته کاهش جزئی را ثبت کرد، اما بازدهی خزانه داری 2 ساله و 10 ساله ایالات متحده در این هفته افزایش یافت.

این احتمال وجود دارد که نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری در حالت تعلیق باقی بمانند، این پتانسیل را دارد که شاهد قیمت‌گذاری مجدد تندروانه‌تر برای اوراق خزانه باشیم که هزینه فرصت نگهداری کالاهای بدون بهره را افزایش می‌دهد.

تشدید تنش‌های اخیر در شرق اروپا و خاورمیانه جذابیت طلا را به دلیل ویژگی‌های بهشت ​​امن آن افزایش داده است، اما بازار به منطقه‌ای بازگشته است که به‌شدت بیش از حد خرید شده است و در غیاب تشدید بیشتر، به دوره کاهش بالقوه در ابتدای هفته اشاره می‌کند.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی های فنی و اساسی – W/C 8 آوریل

چشم انداز دلار آمریکا بر داده های تورم ایالات متحده افزایش می یابد – EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD

دلار آمریکا در هفته گذشته جایگاه خود را از دست داد، اما این موج ممکن است در روزهای آینده به نفع خود بازگردد، به خصوص اگر گزارش تورم روز چهارشنبه ایالات متحده به سمت بالا غافلگیر شود و باعث افزایش قیمت‌گذاری مجدد انتظارات نرخ بهره شود.

پیش بینی هفتگی قیمت طلا – رکوردهای جدید در مورد افزایش ترس اسرائیل/ایران

با ادامه تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و ایران که به پیشنهاد پناهگاه امن این فلز گرانبها دامن می‌زند، طلا در حال افزایش بیشتر به سمت قلمروی بی سابقه است.

  اعضای گروه ۷ بر مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها توافق کردند

پیش بینی یورو: نشست آوریل ECB احتمالاً مقدمه ای برای کاهش ماه ژوئن خواهد بود

یورو قبل از نشست ECB که احتمالاً به ژوئن برای اولین کاهش نرخ اشاره دارد، بهبود می یابد. داده های احساسات تشویقی و تورم ملایم پویایی متناقضی را ارائه می دهند

پیش‌بینی هفتگی پوند بریتانیا: کمبود داده باعث می‌شود که USD هزینه شود

پوند انگلیس تحت فشار در برابر دلار آمریکا وارد هفته معاملاتی جدیدی می شود زیرا حمایت از سیاست های پولی قابل اعتماد زمانی همچنان رو به افول است.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/markets-week-ahead-gold-us-dollar-euro-pound-sterling-20240407.html