طلای صعودی: تجارت برتر سه ماهه اول 2024

طلای صعودی: تجارت برتر سه ماهه اول 2024

طلا مطمئناً در سراسر سال 2023 در حرکت بوده است و از ابتدای سال تا ماه مه حدود 15 درصد افزایش یافته است، سپس در اکتبر 13 درصد کاهش یافته است قبل از اینکه نزدیک به 19 درصد افزایش یابد تا در ابتدای دسامبر به بالاترین حد خود برسد. عوامل متعددی بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارند که به نظر می‌رسد پیش از سه‌ماهه اول سال 2024 در همان جهت حرکت می‌کنند. این عوامل به شکل‌گیری پایان‌نامه معاملاتی کمک می‌کنند و در ادامه این مقاله به همراه ملاحظات فنی بیان شده‌اند.

بازی 2024 خود را ارتقا دهید: برترین فرصت های معاملاتی DailyFX را برای سه ماهه اول سال 2024 کشف کنید. همین حالا راهنما را درخواست کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

ضعیف تر شدن دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه داری از طلا حمایت می کند

طلا به طور ذاتی رابطه معکوس با بازدهی خزانه داری آمریکا و همچنین دلار آمریکا دارد. وقتی دلار تضعیف می‌شود، خرید طلا را برای خریداران خارجی تحریک می‌کند و از آنجایی که طلا بازدهی ندارد، هر زمان که بازدهی کاهش یابد، جذابیت فلز افزایش می‌یابد زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا کاهش می‌یابد.

علیرغم اینکه فدرال رزرو هنوز احتمال افزایش مجدد نرخ بهره را رد نمی کند، بازارها تصمیم گرفته اند که مسیر نرخ وجوه فدرال رزرو به سمت نزول است. این از طریق کاهش شدید بازدهی خزانه داری و کاهش متعاقب آن دلار آشکار می شود. نمودار زیر نشان می دهد که قیمت طلا در حالی که دلار و بازدهی کاهش یافته است چقدر افزایش یافته است. بنابراین، حتی اگر قیمت طلا متوقف شود، روند پایین‌تر بازدهی و دلار احتمالاً قیمت‌های XAU/USD را حداقل حمایت می‌کند.

  چین: آمریکا بزرگترین منبع تسلیحات جنگ اوکراین است

قیمت نقطه ای طلا (خط طلا) با پوشش DXY (سبز) و بازده 10 ساله ایالات متحده (آبی)

image1.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

دورنمای کلان اقتصاد ایالات متحده نامشخص است، اما گفتگوها حول دو نتیجه ممکن پیش رفته است: فرود نرم یا فرود سخت. تحت یک فرود نرم، تورم گام های بلندی را به سمت هدف 2 درصدی می برد و اجازه می دهد تا نرخ بهره کاهش یابد در حالی که اقتصاد رشد متوسطی را نشان می دهد. فرود سخت شوم تر است و رشد اقتصادی و بیکاری را به حدی بدتر می کند که فدرال رزرو برای تحریک دوباره اقتصاد باید نرخ بهره را کاهش دهد.

در هر دو نتیجه، انتظار می‌رود نرخ‌های بهره پایین بیاید، سناریویی که ارزش طلا را تقویت می‌کند و حتی قبل از در نظر گرفتن پناهگاه امن این فلز گرانبها است. سال آینده احتمالاً شاهد ادامه دو درگیری ژئوپلیتیکی بزرگ با پتانسیل بروز دیگری در آسیا خواهیم بود.

در مورد مسیر آینده طلا کنجکاو هستید؟ با پیش بینی معاملات سه ماهه اول ما در مورد چشم انداز فلز زرد بدانید. اکنون یک نسخه رایگان دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

ملاحظات فنی طلا (XAU/USD).

از نقطه نظر فنی، چشم انداز صعودی طلا کمی پیچیده تر از آن چیزی است که تز بنیادی نشان می دهد. حرکت مثبت زیادی قبلاً قیمت گذاری شده است که نسبت ریسک به پاداش کمتر قابل توجهی را ارائه می دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع است که یک عقب نشینی طولانی قبل از ارزیابی تنظیمات ادامه صعودی مطلوب خواهد بود. اولین سطح حمایتی که می تواند سکوی پرشی برای طلا ایجاد کند منطقه ای در حدود 2010 دلار است که عقب نشینی عمیق تر آن 1956 دلار است. روند صعودی میان‌مدت دوره‌های قابل‌توجهی را فراهم کرده است که قیمت طلا قبل از ادامه افزایش کاهش یافت و بنابراین، پیش‌بینی پتانسیل عقب‌نشینی دیگری در سه ماهه اول سال 2024 منطقی است.

  اعتراضات کرونایی چین به هنگ کنگ رسید

در حالت صعودی، سطوح سود در 2075 دلار ظاهر می‌شوند و اگر اقدام قیمت بتواند به اندازه کافی حرکت کند، یک آزمون مجدد از بالاترین رکورد جدید 2146.79 دلار به عنوان سطح بعدی مقاومت ظاهر می‌شود. این ایده تجاری مستلزم نظم و انضباط است تا برای ورود بهتر به آنچه که روند صعودی باقی می ماند صبر کنید.

نمودار قیمت هفتگی طلا (XAU/USD).

image2.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط ریچارد اسنو



منبع: https://www.dailyfx.com/news/bullish-gold-top-trade-20231230.html