طلا (XAU/USD) در تلاش برای یافتن حمایت پیش از تصمیم مورد انتظار FOMC

طلا (XAU/USD) تجزیه و تحلیل، چشم انداز، و نمودار

  • قیمت گذاری بازار نشان می دهد که فدرال رزرو در ماه می سال آینده کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد.
  • پیش بینی های به روز شده اقتصادی در مورد تورم، رشد و بیکاری کلیدی در آینده خواهد بود.

تازه وارد بازار شده اید و مشتاق کسب اطلاعات بیشتر هستید؟ بسته راهنمای مبتدیان ما را در زیر دانلود کنید

توصیه شده توسط Nick Cawley

توصیه شده توسط Nick Cawley

راهنمای معاملات مبتدی را کامل کنید

تقویم اقتصادی DailyFX

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا در لبه قبل از تصمیم فدرال رزرو، تنظیمات فنی در EUR/USD و GBP/USD

انتظار می رود که فدرال رزرو برای سومین جلسه متوالی در اواخر امروز، با ادامه کاهش تورم در ایالات متحده، نرخ بهره را دست نخورده باقی بگذارد. رئیس پاول بر این موضوع که بانک مرکزی ایالات متحده در چند جلسه گذشته و در سایر توضیحات آماده شده در صورت لزوم، نرخ بهره را افزایش خواهد داد، قاطعانه باقی مانده است، اما او ممکن است امروز از این لفاظی ها خودداری کند و نشان دهد که نرخ بهره در سال آینده در مسیر کاهش خواهد بود. فدرال‌رزرو طی چند هفته گذشته قیمت‌گذاری بازار را کاهش داده است و هر گونه تغییر مسیر توسط بانک مرکزی ایالات متحده از نزدیک تحت نظر خواهد بود. رئیس پاول از دیدن آخرین پیش بینی های تورم، رشد و بیکاری سه ماهه قبل از تصمیم گیری سیاستی بهره خواهد برد و اینها احتمالاً روایت جلسه را هدایت می کنند. بسیار بعید است که رئیس پاول بگوید کاهش نرخ‌ها در سال آینده چه زمانی آغاز می‌شود و خود و فدرال رزرو حداکثر انعطاف را داشته باشند، اما هر اشاره‌ای باعث جسارت معامله‌گران اوراق قرضه و سایر بازارهای حساس به نرخ خواهد شد.

  هشدار اندونزی به کشاورزان در خصوص بروز خشکسالی

در برابر این پس زمینه کاهش نرخ بهره آمریکا، طلا باید به سمت بالاتری حرکت کند، اما اینطور نیست. این فلز گرانبها پس از رسیدن به بالاترین سطح 2147 دلار در هر اونس به شدت سقوط کرده است. در 4 دسامبر.. و به زیر میانگین متحرک ساده 20 روزه (sma) بازگشته است و در حال حاضر در حال آزمایش sma 50 روزه است. در زیر اینجا پشتیبانی افقی قبلی در 1960 دلار در هر اونس قرار دارد. و sma قدیمی در حال حاضر 1953.5 دلار در هر اونس است. الگوی اخیر پایین‌ترین و اوج‌های بالاتر همچنان پابرجاست و لایه‌ای از حمایت طلا را اضافه می‌کند، در حالی که شاخص CCI فلز گرانبها را به عنوان بیش‌فروش نشان می‌دهد.

نحوه تجارت طلا را با راهنمای رایگان ما بیاموزید

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

نمودار قیمت روزانه طلا – 13 دسامبر 2023

image1.png

نمودار از طریق TradingView

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 62.17 درصد معامله‌گران لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.64 به 1 است. معامله گران نت شورت 2.44 درصد بیشتر از دیروز و 13.62 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ببینید چگونه تغییرات در داده‌های IG Retail Trader می‌تواند بر عملکرد قیمت تأثیر بگذارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -3٪ 0%
هفتگی -2٪ -18٪ -9٪

نمودارها از طریق TradingView

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-usd-struggles-to-find-support-ahead-of-eagerly-awaited-fomc-decision-20231213.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار