طلا (XAU/USD) در حالی که شرایط گرانفروشی شروع به پاک شدن می کند، یک پیشنهاد کوچک را دریافت می کند

تجزیه و تحلیل و نمودار طلا (XAU/USD).

  • PPI ایالات متحده داغتر از حد انتظار است
  • خرده فروشی انتظارات بازار را از دست داد و در ژانویه منفی شد.
  • طلا پس از فروش بیش از حد فنی در حال افزایش است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

داده های تورم قیمت تولیدکننده آمریکا که اخیرا منتشر شده است، قیمت طلا را به کمتر از 2000 دلار در هر اونس رسانده است. و انتظارات را افزایش داد که تورم قیمت مصرف کننده در ماه آینده ایالات متحده نیز ممکن است بالاتر رود. PPI ماه به ماه در ژانویه 0.3% در مقایسه با پیش بینی 0.1% و 0.1-% در دسامبر افزایش یافت.

داده‌های خرده‌فروشی آمریکا دیروز بازار را ناامید کرد و پیش‌بینی‌های بازار را با اختلاف منفی تغییر داد. رقم ژانویه 0f -0.8% پایین‌ترین میزان در نزدیک به یک سال گذشته بود، در حالی که داده‌های دو ماه قبل نیز کمتر مورد بازبینی قرار گرفت. خرده‌فروشی در ژانویه 0.8% کاهش یافت، در حالی که داده‌های دسامبر از 0.6% به 0.4% و فروش نوامبر به 0% از قرائت اولیه 0.3% بازنگری شد.

image1.png

کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده در سه ماه گذشته باعث شد بازدهی خزانه‌داری آمریکا و دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه کاهش یابد، اما تغییر چندانی در انتظارات بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو تا پایان نیمه اول سال شروع به کاهش نرخ‌های بهره نخواهد کرد، تغییر نداد. . شانس کاهش زودتر نرخ بهره در روز سه‌شنبه این هفته پس از آن که داده‌ها نشان داد که تورم ایالات متحده در ژانویه بیشتر از حد انتظار باقی مانده است، کاهش یافت. قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان می‌دهد که اولین کاهش ۲۵ واحدی در نشست ۱۲ ژوئن FOMC انجام خواهد شد. جفت شدن اخیر انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا بر طلا تاثیر گذاشته و قیمت را در دو هفته گذشته کاهش داده است.

  شکایت ژاپن از روسیه در مورد رزمایش های نظامی اطراف جزیره هوکایدو

image2.png

این فلز گرانبها دیروز افزایش یافت که بخشی از آن به دلیل افزایش فروش فنی شاخص کانال کالا (CCI) بود. شاخص CCI، قابل مقایسه با RSI، تفاوت بین قیمت فعلی و تاریخی را در یک بازه زمانی تعیین شده مقایسه می‌کند و نشان می‌دهد که آیا بازار بیش از حد خرید، خنثی یا بیش‌فروش است. روز چهارشنبه، شاخص CCI نشان داد که طلا در اعماق قلمرو اشباع فروش قرار گرفته و به سطوحی بازگشته است که آخرین بار در اواخر سپتامبر، درست قبل از افزایش شدید بازار، مشاهده شده بود. اگر بازار به کاهش این میزان فروش بیش از حد ادامه دهد، طلا می تواند 2009 دلار در هر اونس را دوباره آزمایش کند. پیش از میانگین متحرک ساده 20 و 50 روزه که در حال حاضر روی 2023 دلار در هر اونس است. و 2031 دلار در هر اونس. به ترتیب.

نمودار قیمت روزانه طلا

image3.png

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 68.74 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.20 به 1 است..تعداد خالص معامله گران نسبت به روز گذشته 8.85 درصد کاهش و نسبت به هفته گذشته 21.69 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معاملات خالص معامله گران نسبت به روز گذشته 6.65 درصد و نسبت به هفته گذشته 15.93 درصد کاهش داشته است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -11٪ 0% -8٪
هفتگی 11% -8٪ 4%

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-usd-picking-up-a-small-bid-as-oversold-conditions-begin-to-clear-20240216.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار