قیمت طلا با حمایت به عنوان دیدگاه های CPI ایالات متحده پیش از فدرال رزرو و ECB شکل می گیرد

طلا، XAU/USD، FOMC، فدرال رزرو، بازده خزانه داری، دلار آمریکا، بازده واقعی، چین – نکات قابل بحث

  • این قیمت طلا اخیراً تا حدودی بی حال بوده است، اما ممکن است در ایالات متحده تغییر کند CPI
  • بازدهی خزانه داری در چند روز حیاتی با تمرکز فدرال رزرو ثابت شده است.
  • اگر تورم پیش بینی ها را شکست دهد، آیا بازده واقعی خود را بر روی XAU/دلار آمریکا قیمت؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

قیمت طلا برای شروع جلسه روز سه شنبه افزایش یافت زیرا بازار به نتایج احتمالی CPI و PPI ایالات متحده در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال فدرال (FOMC) در اواخر چهارشنبه فکر می کند.

بازدهی خزانه داری تا کنون در این هفته به طور قابل توجهی ثابت بوده است، پیش از نشست داده های مهم تورم و سیاست پولی. وارونگی منحنی 2s 10s عمیقاً منفی زیر 0.80-% است، اما به نظر نمی‌رسد بازارهای سهام از آنچه بازار اوراق قرضه می‌گوید، نگران نباشند.

همزمان با کاهش بازده اسمی، بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده همچنان اندکی به سمت شمال حرکت می کند و بالای 1.5 درصد معامله می شود.

بازده واقعی، بازده اسمی منهای نرخ تورم قیمت بازار است که از اوراق بهادار محافظت شده با تورم خزانه داری (TIPS) برای مدت زمان مشابه بدست می آید.

اگر داده‌های CPI در اواخر امروز به طور قابل‌توجهی با انتظارات متفاوت باشد، بازده واقعی ممکن است شاهد نوساناتی باشد که می‌تواند به قیمت طلا واکنش نشان دهد. زمانی که بازده واقعی 10 ساله در ماه فوریه در این سطوح بود، فلز زرد زیر 1850 دلار آمریکا بود.

  یکسالگی بحران اوکراین؛ کدام طرفها از ادامه جنگ سود می‌برند؟

نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان 0.1 درصد ماه به ماه را برای ماه مه در مقابل 0.4 درصد پیش بینی می کند. جزئیات بیشتر از داده ها را می توان در تقویم DailyFX در اینجا یافت.

دلار آمریکا تا کنون در روز سه‌شنبه کمی کاهش یافته است و به نفت خام کمک کرده است تا از پایین‌ترین سطح 5 هفته اخیر خود برسد. قرارداد آتی WTI نزدیک به 67.50 دلار آمریکا است در حالی که قرارداد برنت کمی بالاتر از 72 دلار آمریکا است.

بانک خلق چین (PBOC) با کاهش نرخ بازپرداخت معکوس 7 روزه از 2 درصد به 1.9 درصد، بازارها را اندکی تقویت کرد.

سهام APAC پس از برتری مثبت از بسته شدن وال استریت، عمدتاً اندکی در سبز هستند. معاملات آتی به یک شروع ثابت برای جلسه نقدی آن اشاره می کند.

برای همه اطلاعات منتشر شده امروز، تقویم را اینجا ببینید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

GC1 (قرارداد آتی طلایی) تجزیه و تحلیل فنی

طلا در یک کانال روند صعودی که از نوامبر سال گذشته آغاز شد باقی می ماند و همچنان با ایده شکستن خط روند صعودی پایینی آن کانال بازی می کند.

شکست خالص زیر این خط روند ممکن است نشان دهد که روند صعودی ممکن است مورد بررسی دقیق قرار گیرد

میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) زیر خط روند صعودی است و جلوتر از پایین ترین سطح قبلی در منطقه 1936-1945 است که ممکن است یک منطقه حمایتی ایجاد کند.

اگر این سطوح پشتیبانی شکسته شوند، ممکن است یک روند نزولی ایجاد شود و منطقه حمایتی بعدی می‌تواند در دو پایین‌تر سال‌های 1811 و 1813 باشد.

  جهش طلا پس از فروش کم خرده فروشی ایالات متحده؛ بعد از رسیدن به هدف معکوس H&S چه چیزی برای XAU/USD وجود دارد؟

اگر سطوح حمایت نزدیک باقی بماند و قیمت به بالای SMA های کوتاه مدت 10 و 21 روزه برگردد، ممکن است نشان دهد که حرکت صعودی می تواند بیشتر آشکار شود.

اوج اوایل ماه می 2085 اوج مارس 2022 سال 2079 را تحت الشعاع قرار داد، اما نتوانست بر بالاترین رکورد سال 2089 غلبه کند. این شکست در شکستن زمین جدید به سمت صعود، یک Triple Top را ایجاد کرده است که امتدادی از ساختار Double Top است.

این یک منطقه مقاومت بالقوه در منطقه 20280-2090 ایجاد کرده است، اما یک ضربه ناگهانی بالاتر از این سطوح ممکن است نشان دهنده روند صعودی در حال تحول باشد. سطح بعدی مقاومت می تواند در خط کانال روند صعودی بالایی باشد که در حال حاضر نزدیک به 2185 است.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-flirts-with-support-as-us-cpi-shapes-views-ahead-of-the-fed-and-ecb-20230613.html