آیا CPI آمریکا سبد خرید اپل را برهم خواهد زد؟

تجزیه و تحلیل دلار آمریکا / SPX

  • انتظار FOMC = مکث.
  • CPI ایالات متحده می تواند پویایی فعلی را تغییر دهد اگر تورم پیش بینی ها را شکست دهد.
  • DXY و SPX در حال ظهور است.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

عواملی که باید قبل از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در نظر داشت

از هفته گذشته تغییرات اندکی از نظر انتظارات بازار با بازارهای پولی در اطراف آن تغییر کرده است 75% علامت احتمال توقف نرخ بهره توسط فدرال رزرو (به جدول زیر مراجعه کنید). اعلامیه پیش رو برای هدایت رو به جلو در سراسر بازارهای جهانی بسیار مهم است زیرا اکثر بانک های مرکزی از فدرال رزرو به عنوان یک شاخص یاد می کنند.

آتی صندوق های فدرال رزرو ضمنی:

image1.png

منبع: Refinitiv

CPI ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و ممکن است عامل تعیین کننده برای تصمیم گیری فدرال رزرو باشد. تا این هفته، بسیاری از داده‌های اقتصادی ایالات متحده در حال کاهش بوده و ترس از رکود را تشدید کرده است. با این حال، شرایط سخت بازار کار در کنار سطوح تورمی که فاصله زیادی با نرخ هدف دارند، باقی می‌ماند. برآوردها حاکی از کاهش سریع تورم کل در کنار کاهش حاشیه ای در تورم اصلی است که اخیراً چنین بوده است. انتشار دیگری به دنبال این روند نباید به طور قابل توجهی پیش بینی های فدرال رزرو را مختل کند.

تقویم اقتصادی ایالات متحده (GMT +02:00)

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

نتایج احتمالی

نرخ مکث:

اجماع کنونی به توقف نرخ بهره، همانطور که در بالا اشاره شد، با احتمال افزایش دیگری در آینده اشاره دارد، زیرا فدرال رزرو به دنبال ارزیابی محیط اقتصادی پس از بحران اخیر بانکی و نگرانی‌های مربوط به سقف بدهی است. طرف دیگر این نتیجه این است که تورم پایین می آید و احتمالاً منجر به شیب ناخواسته فدرال رزرو می شود که نشان دهنده رسیدن به اوج چرخه است.

افزایش نرخ:

اگر شاهد افزایش تورم باشیم، فدرال رزرو ممکن است وسوسه شود که توسط دیگری افزایش یابد 25bps، در را برای پیاده روی های بیشتر در آینده باز می گذارد. مقامات فدرال رزرو تا کنون نسبت به ماه‌های گذشته نسبت به ماه‌های قبل کمتر تندرو رفتار کرده‌اند و این امر بر مفهوم مکث افزوده است.

با توجه به برآوردهای قبلی از یک رکود خفیف در سه ماهه چهارم 2023، زبان مورد استفاده و تجدید نظر در نقاط داده اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا (DXY).

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

FOMC ممکن است الگوی پرچم گاو نر در حال توسعه (خاکستری) را باطل کند و آن را آشکار کند 102.50اگر انتظارات بازار ادامه پیدا کند، کنترل پشتیبانی MA (زرد) 50 روزه، در حالی که یک واکنش تندرو ممکن است شکل گیری را به شکل کتاب درسی مشاهده کند.

  مثلث دوستی ایران و چین؛ روابط دیرینه، توافق ۲۵ ساله، ابتکار «کمربند و جاده»

سطوح مقاومت:

  • 105.00
  • 104.70
  • مقاومت پرچم
  • 104.00/مقاومت خط روند

سطوح پشتیبانی:

  • 103.38/پشتیبانی پرچم
  • 102.50/50 روز MA (زرد)

نمودار روزانه شاخص S&P 500

image4.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

S&P 500 هنوز با امید به توقف فدرال رزرو، روند صعودی خود را رها نکرده است. گاوها اکنون به دنبال آزمایش نوسان اوج آگوست 2022 هستند و در صورت ثابت نگه داشتن نرخ ها، من نیز چنین خواهم بود. محیط نرخ بهره پایین تر به طور کلی برای ارزیابی سهام مطلوب است، بنابراین رابطه تا حد زیادی معکوس بین این دو وجود دارد.

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

  • 4200.00
  • 4169.48
  • MA 50 روزه (زرد)

داده های احساسات مشتری IG سوگیری های مختلط را آشکار می کند

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر برجسته هستند کوتاه در S&P 500، با 68% از معامله گرانی که در حال حاضر نگهداری می کنند کوتاه موقعیت ها (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، به یک رویکرد محتاطانه کوتاه‌مدت می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-fomc-preview-will-us-cpi-upset-the-apple-cart-wv-20230613.html