طلا، شاخص Straits Times، نفت خام برنت

خلاصه بازار

وال استریت شروع مثبت دیگری برای هفته معاملاتی جدید داشت (DJIA + 0.56٪؛ S&P 500 + 0.93٪؛ Nasdaq + 1.53٪). به سمت فاز نهایی خود پیش می رود. کاهش چشم‌انداز تورم کوتاه‌مدت مصرف‌کنندگان آمریکایی به پایین‌ترین میزان خود از ماه می ۲۰۲۱ ممکن است یک شبه قانع‌کننده باشد، اگرچه داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آینده ایالات متحده همچنان حرف‌های بیشتری را خواهند زد. این آخرین قطعه داده ای خواهد بود که انتظارات نرخ را در آخرین لحظه پیش از نشست آتی FOMC تعدیل می کند.

پیش‌بینی می‌شود که پیشرفت بیشتر در جبهه تورم مربوط به قرائت‌های سال به سال باشد، با پیش‌بینی کاهش نرخ تورم اصلی و اصلی به ترتیب به 4.1 و 5.3 درصد نسبت به سال گذشته. با توجه به گفته‌ها، تمرکز بازار می‌تواند بر روی رقم اصلی ماه به ماه نیز متمرکز شود، که انتظار می‌رود با افزایش 0.4 درصدی (بدون تغییر نسبت به آوریل) به عنوان بازتابی از تداوم فشارهای قیمت‌گذاری شود. به طور کلی، روند گسترده‌تر تعدیل تورم در ماه‌های گذشته ممکن است همچنان به فدرال رزرو اجازه دهد تا دستورالعمل خود را برای توقف نرخ در نشست آتی برای مدتی انتظار حفظ کند، اما گزینه افزایش دیگری در ماه جولای روی میز باقی بماند. برجسته از موضع وابسته به داده آن است.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده اندکی پایین تر بود و بازدهی دو ساله همچنان نزدیک به بالاترین حد خود در می 2023 بود. این امر باعث شد قیمت طلا در حرکت های تثبیت کننده خود به سختی بالاتر از یک خط روند صعودی کلیدی حمایت شود. ادغام در حمایت ممکن است منابع فروشندگان را کاهش دهد و احتمال شکست نزولی را افزایش دهد. این باعث می شود که سطح 1940 دلار آمریکا به عنوان یک حمایت فوری کلیدی باقی بماند و هر حرکتی به پایین تر از سطح نشان دهنده شکست میانگین متحرک 100 روزه (MA) آن نیز باشد و می تواند راه را برای رسیدن به سطح 1900 دلار بعدی هموار کند.

  بومی سازی ناوگان هوایی چین؛ آغاز تحویل C919 به شرکت های هواپیمایی

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می‌رسد که سهام آسیایی برای بازگشایی کلی خوش‌بینانه به نظر می‌رسند، نیکی + 0.92٪، ASX -0.29٪ و KOSPI + 0.38٪ در زمان نوشتن. سهام چینی همچنان از نظر عملکرد متفاوت هستند، به طوری که شاخص Nasdaq Golden Dragon China یک شبه علیرغم محیط پر ریسک، 0.1% کاهش یافت. استرالیا صبح را با تعداد احساسات مصرف کننده شروع می کند (+0.2٪ در مقابل پیش بینی 0٪)، اگرچه ممکن است افزایش ناگهانی نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته باشد.

علیرغم افزایش در وال استریت طی ماه گذشته، شاخص Straits Times (STI) جذابیت چندانی به دست نیاورده است، زیرا به نظر می رسد فروشندگان از هرگونه تلاش برای بازگشت به عنوان فرصتی برای کاهش مواجهه خود استفاده می کنند. ترکیب متمرکز بر ارزش آن ممکن است دلیلی برای عملکرد عقب مانده با قدرت در بخش های رشد باشد که اخیراً بیشتر توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

داده‌های اخیر جریان صندوق صرافی سنگاپور (SGX) چهارمین ماه متوالی جریان خالص خروجی سرمایه‌گذاران نهادی را نشان می‌دهد و در ماه مه شاهد خروجی خالص 602 میلیون دلار سنگاپور بود. از نظر فنی، شاخص همچنان بالاتر از یک خط روند صعودی کلیدی است که از اکتبر 2022 برقرار است. هفته‌های آتی، می‌تواند انتهای مارس 2023 را در معرض دید قرار دهد. در حال حاضر، شکل گیری پرچم نزولی در نمودار روزانه دست نخورده باقی مانده است، با شکست در اواخر ماه مه، هدف بالقوه قیمت میان مدت 3045 را نشان می دهد.

  چشم انداز بانک کانادا برای شکل دادن به مسیر دلار کانادا

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در فهرست پیگیری: قیمت نفت خام برنت برای آزمایش مجدد پایین ترین سطح خود در ماه مه 2023 بازگشته است

قیمت نفت در هفته گذشته در تلاش برای افزایش قیمت بوده است و نتوانسته است از کاهش تولید عربستان سعودی و محیط ریسک گسترده تر برای شکستن از الگوی دامنه کوتاه مدت خود اطمینان زیادی پیدا کند. به نظر می‌رسد یک شبه پیش‌بینی‌های ضعیف از سوی تحلیلگران که به وضعیت کمتر تنگ‌تر برای نفت اشاره می‌کنند، سرفصل خبر هستند و قیمت نفت برنت را به پایین‌ترین سطح خود در ماه مه 2023 در سطح 71.30 دلار آمریکا می‌کشند.

شاخص قدرت نسبی آن (RSI) همچنان به پایین‌تر از سطح کلیدی 50 به عنوان بازتاب کنترل فروشندگان ادامه می‌دهد، در حالی که قیمت‌ها نتوانستند از مقاومت ابری Ichimoku در نمودار روزانه هفته گذشته عبور کنند. سطح 71.30 دلار آمریکا یک حمایت حیاتی برای حفظ خواهد بود، جایی که تلاش‌های خرید کاهشی در سال جاری در سه نوبت قبلی مشاهده شد. شکست در دفاع از این سطح ممکن است راه را برای رسیدن به سطح 65.80 دلار بعدی هموار کند. برای اینکه گاوها مطمئن باشند، ممکن است حرکتی بالاتر از سطح 80.00 دلار آمریکا برای حمایت از شکست مقاومت ابر ایچیموکو و الگوی دامنه آن تضمین شود.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

دوشنبه: DJIA + 0.56%؛ S&P 500 + 0.93%; نزدک + 1.53٪، DAX + 0.93٪، FTSE + 0.11٪



منبع: https://www.dailyfx.com/news/positive-start-to-the-week-as-us-cpi-looms-gold-straits-times-index-brent-crude-20230613.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار