قیمت طلا با وجود کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر فدرال رزرو کاهش یافت. XAU/USD پایین تر؟

طلا، XAU/USD، CPI ایالات متحده، FOMC، فدرال رزرو، بازدهی خزانه داری، دلار آمریکا، – نکات صحبت

  • را قیمت طلا روی پشت ایالات متحده لغزید CPI افزایش داده بازدهی خزانه
  • در حالی که جهت CPI در حال بهبود است، ممکن است کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود داشته باشد
  • زبان فدرال رزرو بعداً امروز برای نکاتی در مورد تغییرات نرخ بهره در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

طلا در پی ارقام شاخص CPI آمریکا که باعث تضعیف دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه داری در آستانه نشست امروز کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) شد، کاهش یافت.

گیج سرفصل ماهانه CPI برای ماه می 0.1% بود که در مقابل 0.4% قبلا پیش بینی می شد تا رقم سال به سال 4.0% را نشان دهد، کمی کمتر از پیش بینی های 4.1% و 4.9% قبل.

با نگاهی به CPI اصلی، این رقم برای ماه می 0.4 درصد ماه به ماه بود که مطابق با انتظارات بود. سال به سال 5.3٪ بود، یک شکست جزئی نسبت به 5.2٪ پیش بینی شده و کمی کمتر از 5.5٪ قبل.

کاهش قابل توجه در نرخ سرفصل را می توان به یک اثر پایه نسبت داد که قرائت ماهانه می 2022 0.9٪ از مجموعه داده ها خارج شد.

با نگاهی به نمودار زیر، این نتیجه را می توان بیشتر به کاهش مولفه انرژی داده ها نسبت داد، که ممکن است تحت تأثیر تغییرات عرضه به جای تقاضا باشد.

image1.png

منبع; بلومبرگ، خوش طعم

با این وجود، پیشرفت‌هایی در جهت هدایت تورم در مسیر درست صورت گرفته است. سطح مطلق فشارهای قیمت همچنان مشکل‌ساز است، اما به نظر می‌رسد که فدرال رزرو ممکن است در اواخر امروز از افزایش قدرت خود صرف نظر کند.

  تایوان مدعی ورود ۶ هواپیمای نظامی چین به قلمرو هوایی این کشور شد

هدف فدرال رزرو برای 2 درصد تورم سالانه هنوز تا حدودی به دور است، اما در زمان گردآوری FOMC در جولای، آنها مجموعه دیگری از داده های اقتصادی را برای ارجاع خواهند داشت.

در هر صورت، بازارهای سوآپ و نرخ بهره آتی برای امروز هیچ تغییری قیمت ندارند، اما احتمال افزایش 25 واحد پایه در جلسات جولای یا سپتامبر حدود 75 درصد است.

image2.png

منبع; بلومبرگ، خوش طعم

برای طلا، افزایش بازدهی خزانه داری ممکن است نقشی در ضعف مشاهده شده یک شبه داشته باشد. سودهای بزرگتر در بخش 2 تا 10 ساله منحنی مشاهده شد در حالی که نت 1 ساله نزدیک به بالاترین سطح 23 ساله باقی مانده است.

علاوه بر این، مؤلفه اصلی داده های تورم می تواند نشان دهد که برخی چسبندگی ها برای CPI بالا باقی می ماند. اگر فشارهای تورمی ادامه داشته باشد، ممکن است در جلسات بعدی فدرال رزرو از سرگیری یک فدرال رزرو جنگ طلب تر باشد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

مبانی تجارت روند

GC1 (قرارداد آتی طلایی) تجزیه و تحلیل فنی

طلا دوباره به زیر خط روند صعودی نزول کرده است و ممکن است در دوره های آینده در مقطعی حیاتی باشد.

کمتر از قیمت، میانگین متحرک 100 روزه (SMA) در حال حاضر درست بالاتر از پایین ترین سطح قبلی در منطقه 1936-1945 قرار دارد که ممکن است یک منطقه پشتیبانی ایجاد کند. یک شکست تمیز در زیر این سطوح ممکن است شاهد آشکار شدن نزولی باشد.

در سمت بالا، حرکت پایدار بالای 2000 همه SMA های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت روزانه را پاک می کند. این به طور بالقوه نشان می‌دهد که در صورت دستیابی به آن هدف، حرکت صعودی می‌تواند از سر گرفته شود.

  مشاهده شیء ناشناس بر فراز آسمان چین

image3.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-peels-lower-despite-soft-us-dollar-ahead-of-the-fed-lower-xau-usd-20230614.html