نقره، شاخص Hang Seng، GBP/USD

خلاصه بازار

شاخص‌های اصلی ایالات متحده همچنان به افزایش‌های اخیر یک شبه ادامه می‌دهند (DJIA + 0.43%؛ S&P 500 + 0.69%؛ Nasdaq + 0.83%)، زیرا کاهش بیشتر تورم ایالات متحده نشان‌دهنده درجه‌ای از موفقیت در حرکت‌های سیاستی تاکنون است و فضا را برای فدرال فراهم می‌کند. رزرو (فدرال رزرو) در نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) کمی صبر کند. احتمال تقریباً قطعی 90 درصدی تعلیق نرخ‌ها در این هفته توسط صندوق‌های فدرال رزرو قیمت‌گذاری می‌شود، اگرچه انتظارات همچنان تا حد زیادی به سمت تعدیل 25 واحد پایه (bp) به سمت بالا در نرخ‌ها در جولای متمایل هستند.

افزایش 0.4 درصدی تورم اصلی نسبت به ماه قبل ممکن است دلیل آن با اشاره به چسبندگی قیمت‌ها باشد. اما با این وجود، روند گسترده‌تر تعدیل تورم نشان می‌دهد که ما همچنان به سمت مرحله نهایی چرخه انقباض فدرال رزرو پیش می‌رویم، در بهترین حالت، با تغییرات سیاستی یک‌باره.

با توجه به انتظارات تا حد زیادی برای سناریوی توقف نرخ، تمرکز بیشتر بر راهنمایی سیاست گذاران و پیش بینی های اقتصادی جدید برای تعیین آنچه در آینده خواهد بود، خواهد بود. موضع بیشتر وابسته به داده ها و عبارات مربوط به انعطاف پذیری سیاست از سوی فدرال رزرو ممکن است کمتر جنگ طلبانه تلقی شود. از سوی دیگر، اگر قرار باشد پیش‌بینی نرخ پایانی در کنار برآوردهای تورم بیشتر مورد بازنگری قرار گیرد، می‌تواند چشم‌انداز نرخ بلند مدت را ترسیم کند و نگرانی‌های تندرو را دوباره برانگیزد.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده به طور کلی بالاتر بود، با بازدهی دو ساله علیرغم کاهش اولیه، بالاترین سطح سه ماهه جدید را ارائه داد. افزایش بازدهی اسمی و واقعی آمریکا فشار نزولی بر قیمت طلا و نقره را یک شبه حفظ کرد. پس از یک حرکت صعودی اولیه، افزایش قیمت نقره به سرعت در طول روز کاهش یافت، با تشکیل یک شمع نزولی بلند که به حضور پررنگ فروشندگان اشاره کرد. قیمت‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا بالاتر از الگوی کانال افزایشی کوتاه‌مدت باقی بمانند، زیرا هرگونه شکست در دفاع از حمایت خط روند پایین‌تر کانال به‌طور بالقوه راه را به سمت پایین‌ترین سطح آن در ماه می 2023 هموار می‌کند.

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

سهام آسیایی برای باز شدن مثبت به نظر می رسد، نیکی + 0.75٪، ASX + 0.32٪ و KOSPI + 0.03٪ در زمان نوشتن. کاهش غیرمنتظره نرخ بهره سیاست کوتاه مدت چین نشان می‌دهد که ضعف اقتصادی اخیر باعث نگرانی مقامات چینی شده است، که ممکن است راه را برای حرکت‌های بیشتر سیاستی هموار کند و همه نگاه‌ها به وام‌های میان‌مدت یک ساله باشد. نرخ تسهیلات (MLF) این پنجشنبه. در حالی که ممکن است سرمایه‌گذاران از کاهش بیشتر سیاست‌های انطباقی استقبال کنند، واکنش صعودی همچنان می‌تواند ملایم‌تر باشد، با نشانه‌های واضح‌تری از موفقیت سیاست‌ها در مواظب برای ایجاد اطمینان بیشتر در مورد بهبود پایدار.

شاخص Hang Seng پس از معامله بر روی الگوی گوه نزولی از ابتدای سال، برای آزمایش مجدد مقاومت خط روند بالایی بازگشته است، با افزایش 9 درصدی ماهانه تا به امروز با امید به اینکه محرک‌های حمایتی بیشتر به سمت افزایش حرکت کند. رشد با این حال، یک سری مقاومت در راه است تا خطرات تشکیل یک سطح پایین تر را به همراه داشته باشد، با سطح 19600 به عنوان مقاومت فوری برای غلبه بر آن. چیزهای زیادی در انتظار است، با عبور شاخص قدرت نسبی (RSI) از سطح کلیدی 50، اما حفظ بالای آن در حال حاضر برای کنترل خریداران کلیدی خواهد بود.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در فهرست پیگیری: GBP/USD در بالاترین سطح یک ماهه با افزایش شرط‌های جنگ‌طلب

قدرت شگفت‌انگیز در تعداد مشاغل در بریتانیا به افزایش نرخ پوند/دلار یک شبه تبدیل شده است، زیرا انتظارات نرخ برای بانک انگلستان (BoE) برای افزایش بیشتر نرخ از سوی بانک مرکزی در جلسات بعدی مجددا تنظیم شده است. دورنمای نرخ بالاتر به مدت طولانی‌تر، پیش‌بینی است، با برخی از قیمت‌گذاری‌ها که این نرخ می‌تواند تا پایان سال جاری به 6% خاتمه یابد، که 150 واحد پایه دیگر از 4.5% فعلی افزایش یافته است. به دنبال آن، اندرو بیلی، فرماندار BoE، به تورم چسبنده‌تر اشاره کرد، که نیاز به انجام کارهای بیشتری را تقویت می‌کند.

  USD/JPY سقوط کرد، اما AUD/USD پس از فدرال رزرو، NFP پیش رو شکسته شد

GBP/USD یک شبه به بالاترین سطح یک ماهه خود رسیده است، با یک متقاطع صعودی در میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD) و روند RSI آن به بالای سطح کلیدی 50 که در حال حاضر به یک سوگیری صعودی اشاره دارد. این جفت از اکتبر سال گذشته در یک الگوی گوه صعودی معامله می‌شود، به طوری که روند صعودی بیشتر به طور بالقوه خط روند گوه بالایی را در سطح 1.276 برای آزمایش مجدد ترک می‌کند. در آینده، تمرکز به سمت نشست FOMC تغییر خواهد کرد، که هر گونه حرکت در دلار آمریکا را به عنوان کاتالیزور بیشتر در پیشبرد این جفت باقی می گذارد. حمایت کوتاه مدت ممکن است در سطح 1.248 باشد، جایی که خط روند گوه پایین تر قرار دارد.

توصیه شده توسط IG

نحوه معامله GBP/USD

image3.png

منبع: نمودارهای IG

سه شنبه: DJIA + 0.43%؛ S&P 500 +0.69%; نزدک + 0.83٪، DAX + 0.83٪، FTSE + 0.32٪



منبع: https://www.dailyfx.com/news/cooling-us-inflation-provides-room-for-fed-s-wait-and-see-silver-hang-seng-index-gbp-usd-20230614.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار