پس از CPI خوش خیم، یورو به عنوان دلار آمریکا جلوتر از فدرال رزرو افزایش می یابد. EUR/USD بالاتر؟

یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، FOMC، فدرال رزرو، ECB، EUR/NOK، نفت خام، طلا – نکات صحبت

  • یورو در معاملات روز چهارشنبه اندکی کاهش یافته است
  • ایالات متحده CPI ممکن است به فدرال رزرو چراغ سبز نشان دهد تا توقف کند/از صعود صرف نظر کند
  • پست-FOMC کنفرانس مطبوعاتی تصمیم ممکن است کلید جهت گیری بازار باشد

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

یورو امروز پس از بهبودی از پایین ترین سطح خود در اواخر ماه می در روز سه شنبه و رفتن به جلسه امروز فدرال رزرو کاهش یافت. بررسی سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) فردا انجام خواهد شد.

دیروز شاهد کاهش قیمت شاخص بهای مصرف کننده در ایالات متحده بودیم که تا پایان ماه می به 4.0 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نسبت به 4.1 درصد پیش بینی شده و 4.9 درصد قبل کاهش یافت. CPI اصلی برای همان دوره پیش‌بینی 5.2% چاپ را در 5.3% در مقابل 5.5% پیش‌بینی کرد.

این داده ها ممکن است تصور بازار را تأیید کند که فدرال رزرو ممکن است امروز از افزایش نرخ خود صرف نظر کند، اما ممکن است زمانی که آنها در ماه ژوئیه یا سپتامبر جمع شوند، دوباره نرخ ها را افزایش دهند.

تمرکز توجه احتمالاً بر کنفرانس مطبوعاتی پس از تصمیم گیری و زبان جروم پاول رئیس فدرال رزرو برای راهنمایی در مورد مسیر نرخ خواهد بود.

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا توسط بازارهای نرخ بهره ۲۵ واحد افزایش یابد تا تورم بالای ۶ درصد را مهار کند.

در سایر نقاط اروپا، کرون نروژ در آستانه تصمیم گیری نرخ سپرده بانک Norges در هفته آینده، به بالاترین سطح 2 ماهه خود در برابر یورو چشم دوخته است.

  کابل (GBP/USD) در کانال یکپارچه سازی قرار می گیرد - سطوح شکست تجزیه و تحلیل شد

داده های CPI هفته گذشته نشان داد که این کشور شمال اروپا به 6.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل تا پایان ماه می شتاب داشته است. افزایش فشار قیمت‌ها می‌تواند باعث شود که Norges Bank در گردهمایی هفته آینده خود به شدت رفتار کند.

نفت خام روز سه‌شنبه جلسه خوبی داشت و تا معاملات روز چهارشنبه روند صعودی خود را حفظ کرد. قرارداد آتی WTI نزدیک به 69.50 دلار در بشکه است در حالی که قرارداد برنت در زمان چاپ حدود 74.50 دلار در حال نوسان است.

بازدهی اوراق خزانه داری تا کنون در این هفته افزایش یافته است و به نظر می رسد که قیمت طلا را که در حال حاضر نزدیک به 1960 دلار معامله می شود، تضعیف کرده است.

شاخص‌های سهام آمریکای شمالی با افزایش 1.23 درصدی، پیشتاز راسل 2000 در بازار نقدی، سودهای مناسبی را به دست آوردند. تا حدودی طعنه آمیز، هرچه سفرهای وال استریت بیشتر باشد، قیمت بازار آتی نرخ وجوه فدرال رزرو در ماه دسامبر بالاتر خواهد بود.

image1.png

منبع; بلومبرگ، خوش طعم

سهام APAC در روز سه‌شنبه با بازارهای استرالیا و ژاپن که بیش از یک درصد صعود کردند، در حالی که شاخص‌های هنگ کنگ و کره جنوبی کاهش یافتند، مخلوط شدند.

تصمیم فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی بعدی در اواخر امروز بسیار مهم خواهد بود، اما داده های بریتانیا و گیج های PPI ایالات متحده نیز به شدت تحت نظر خواهند بود.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD از پایین ترین سطح 10 هفته ای که هفته گذشته در 1.0635 مشاهده شد، بهبود یافت. این تنها یک کسری کمتر از 78.6% فیبوناچی بازگشتی حرکت از 1.0516 به 1.1096 در 1.0640 بود.

این ممکن است ناحیه 1.0635 – 40 را به عنوان منطقه حمایتی بالقوه جلوتر از پایین ترین سطح های قبلی در 1.0525، 1.0516، 1.0483 و 1.0443 تشکیل دهد.

در سمت بالا، مقاومت می تواند نزدیک به نقطه شکست 1.0831 و 1.0942 باشد.

در آوریل و می، یک سری از اوج ها در منطقه 1.1075 – 95 مشاهده شد و این ممکن است یک منطقه مقاومت را ارائه دهد. در تصویر بزرگتر، یک برداشت تمیز از این سطوح ممکن است از سرگیری روند صعودی را تایید کند.

این تاپ ها گسترشی از تشکیل دو تاپ را ایجاد کردند که خبر فروش ماه گذشته را داد. البته لازم به ذکر است که عملکرد گذشته نشان دهنده نتایج آتی نیست. خط گردن از این ساختار روی 1.0942 است و ممکن است مقاومت ارائه دهد.

image2.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-gains-as-the-us-dollar-frets-ahead-of-the-fed-after-benign-cpi-higher-eur-usd-20230614.html