قیمت طلا بیشتر می شود، نقره به بالاترین حد چند هفته ای می رسد

طلا (XAU/دلار آمریکا) و نقره (XAG/USD) قیمت، تجزیه و تحلیل و نمودار

  • طلا در دو طرف 2165 دلار در هر اونس معامله می شود. اما ممکن است استراحت نزدیک باشد.
  • نقره ای بالاترین قیمت سه ماهه را نشان می دهد.

بیشترین خوانده شده: در حالی که تورم ایالات متحده شگفت‌انگیز افزایش می‌یابد، یورو در برابر دلار پراکنده سقوط می‌کند.

آخرین داده‌های PPI ایالات متحده – تورم عمده فروشی – بالاتر از انتظارات بازار بود و چاپ ماه گذشته، اما پیش‌بینی کاهش نرخ دلار و ایالات متحده تغییر چندانی نکرده است. خرده فروشی ایالات متحده در ماه فوریه افزایش یافت و مثبت شد، اما باز هم پیش بینی های بازار را از دست داد.

image1.png

اثر خالص انتشار داده‌های امروز ایالات متحده باعث شد که شاخص دلار آمریکا در معاملات کم‌درخشش هر یک از 103.00 معامله شود. این هفته پیش از نشست هفته آینده FOMC، دلار در محدوده محدودی گیر کرده است.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

image2.png

برای همه داده‌ها و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

با توجه به اینکه ارزش دلار به سختی در حال حرکت است، طلا حرکتی را به هر جهتی دشوار یافته است. این دوره تثبیت به نظر می رسد مانند یک شکل گیری پرچم صعودی جدید است، اگرچه برای دیدن اینکه آیا این اتفاق می افتد یا خیر، به چند شمع دیگر نیاز دارد. اگر این الگو شکل بگیرد، طلا احتمالاً جلوتر خواهد رفت و رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد. پشتیبانی با قیمت 2148 دلار در هر اونس مشاهده می شود. جلوتر از 2128 دلار در هر اونس.

  نخست وزیر ژاپن به انگلیس، فرانسه و ایتالیا سفر می‌کند

الگوهای پرچم: معاملات پرچم های صعودی و نزولی

نمودار قیمت روزانه طلا

image3.png

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 40.95 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.44 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 1.53 درصد بیشتر از دیروز و 2.21 درصد کمتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 1.91 درصد بیشتر از دیروز و 6.62 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله گران کوتاه مدت هستند نشان می دهد که قیمت طلا ممکن است به افزایش خود ادامه دهد. ببینید این نوسانات در موقعیت یابی چه معنایی برای قیمت طلا دارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ 3% 1%
هفتگی -6٪ 2% -2٪

نقره از اواخر فوریه با افزایش شدید دیروز به بالاترین حد خود رسید که آخرین بار در اوایل دسامبر سال گذشته مشاهده شد. اخیراً متوجه شدیم که بازار نقره با استفاده از اندیکاتور CCI به‌شدت بیش از حد فروخته شده است، که باز هم نشان‌دهنده حرکت بالاتر در فلز گرانبها است. مقاومت 25.26 دلار جلوتر از 25.92 دلار دیده می شود و غلبه بر این سطح دوم ممکن است به زودی دشوار باشد. پشتیبانی اولیه 24.54 دلار.

نمودار قیمت روزانه نقره

image4.png

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا و نقره – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-coils-further-silver-hits-a-multi-week-high-20240314.html