ین ژاپن اندکی کاهش می یابد، اما سیاست BoJ همچنان امیدوار است که از آن پشتیبانی کند

قیمت و نمودار ین ژاپن (USD/JPY).

  • USD/JPY دوباره تیک می زند
  • با این حال نزدیک به دو ماه پایین باقی می ماند
  • جلسه سیاست هفته آینده BoJ می تواند هیجان غیرعادی ایجاد کند

یاد بگیرید چگونه تجارت کنید دلار آمریکا/JPY با راهنمای رایگان ما

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا روز پنجشنبه کاهش یافت، اما نزدیک به بالاترین حد دو ماهه باقی ماند زیرا بازار با علاقه غیرمعمول به نشست سیاست پولی بعدی بانک مرکزی ژاپن در 19 مارس نگاه می کند. شاید واضح ترین نشانه هایی وجود داشته باشد که نشان می دهد بانک مرکزی بانک می تواند در مورد پایان دادن به چندین دهه نرخ بهره بسیار کم جدی باشد.

BoJ به تنظیمات سیاست فوق العاده سست پایبند بوده است، حتی زمانی که سایر بانک های مرکزی هزینه های استقراض را برای مبارزه با موج جهانی تورم افزایش داده اند. دلیل آن این است که مقامات ژاپنی سال ها در تلاش برای تولید هستند برخی از قدرت قیمت گذاری در مواجهه با تقاضای رو به زوال داخلی. حالا، به نظر می رسد، آنها ممکن است موفق شده باشند. به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران مختلف BoJ تمایل بیشتری نسبت به افزایش نرخ بهره دارند یا حداقل چنین چیزی را در نظر می‌گیرند.

آخرین خبر در زمینه تورم این است که تسویه دستمزدها دوباره در حال افزایش است. بنا بر گزارش ها، شرکت های تولیدی با بالاترین افزایش دستمزد در بیست و پنج سال گذشته موافقت کرده اند و شرکت های همتا مجبورند از آن پیروی کنند. این نشان می‌دهد که بخش‌های مالی شرکت‌ها بهبودی بادوام‌تری را احساس می‌کنند.

  سامانه اطلاع رسانی ناشران کدال | persianforexacademy

اوایل این هفته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ژاپن از رکود فنی در ابتدای سال جاری اجتناب کرده است و رشد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است. مسلماً رشد به سختی خیره کننده است، اما حداقل BoJ متهم به کاهش اعتبار در یک محیط رکودی نخواهد شد.

البته، ین احتمالاً برای مدت طولانی به عنوان یک ارز عقب مانده بازده ادامه خواهد داشت، اما چشم انداز یک تغییر عمده در BoJ به حمایت از آن ادامه خواهد داد. بقیه اطلاعات مهم اقتصادی USD/JPY این هفته از طرف ایالات متحده خواهد آمد، با اعداد خرده فروشی و تمایل مصرف کنندگان که هر دو قبل از پایان بازی در روز جمعه اعلام می شوند.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

USD/JPY در هفته گذشته جهش ملایمی داشته است. این ریشه در عوامل بنیادی داشت، زیرا دلار در روز دوشنبه بر روی نرخ تورم ایالات متحده کمی زمین را به دست آورد.

با این حال، این موضوع انتظارات نرخ بهره ایالات متحده را تغییر نداده است. انتظار می رود که کاهش در ماه ژوئن آغاز شود. در حال حاضر، USD/JPY به نظر می رسد در محدوده وسیعی بین سطوح اصلاحی اول و دوم افزایش از پایین ترین سطح دسامبر تا اوج سه ماهه اواسط فوریه گیر کرده است.

صعودی این محدوده 148.398 با 146.842 به عنوان کران پایین است. این نقطه اخیر در دو هفته گذشته در سه نوبت روزانه توسط خرس های دلار بررسی شده است، اما حتی در آن زمان نیز بازار همیشه بالاتر از آن بسته شده است. زیر این علامت، میانگین متحرک 200 روزه پشتیبانی بیشتری را ارائه می دهد. اکنون با قیمت 146.248 وارد می شود.

  ارتش چین: درصورت سفر نانسی پلوسی به تایوان، بیکار نخواهیم نشست

تا زمانی که گاوهای دلار نتوانند اوج های اخیر را دوباره به دست آورند، این تصور که مکث فعلی فقط یک وقفه در مسیر پایین تر است، احتمالا باقی خواهد ماند. این جفت پس از سقوط اخیر خود به سمت شرایط فروش بیش از حد پیش می رفت، بنابراین احتمال شکست وجود داشت. به نظر می رسد بازار در حال توسعه یک الگوی سر و شانه است، تاپ اوت کلاسیک. این روند تا هفته آینده تجارت ادامه خواهد داشت. نوید می دهد که برای ین جالب باشد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -8٪ 4% 1%
هفتگی -2٪ 6% 4%

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-slips-a-little-but-boj-policy-hopes-still-lend-support-20240314.html