قیمت طلا در حال افزایش، مقاومت در برابر تلاقی در چشم است. اکنون XAU/USD چیست؟

بیشترین خوانده شده: پیش بینی دلار آمریکا – تعصب صعودی در جای خود باقی می ماند، راه اندازی بر روی EUR/USD، USD/JPY

طلا (XAU/USD) برای چهارمین جلسه متوالی روز سه‌شنبه (+0.50 درصد به 2027 دلار افزایش یافت) و با پشتوانه کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و کاهش ارزش دلار آمریکا و احساسات ریسک‌گریزی در وال استریت، خود را محکم بالای مرز 2025 دلار ثابت کرد. احتمالاً پیشروی فلز را تقویت می کند.

با توجه به افزایش‌های اخیر، XAU/USD بیش از 2 درصد از پایین‌ترین رقم هفته گذشته نزدیک به 1985 دلار افزایش یافته است که در پی تورم بیش از پیش‌بینی‌شده در ایالات متحده بود. علیرغم این عملکرد مثبت، مسیر سیاست پولی فدرال رزرو می تواند در کوتاه مدت قیمت طلا را محدود کند، بنابراین احتیاط لازم است.

پیش از این در سال 2024، چشم انداز شمش با این فرض که فدرال رزرو در سال جاری اقدامات تسکین تهاجمی را ارائه خواهد کرد، روشن تر به نظر می رسید. با این حال، از آن زمان به دلیل داده‌های قوی بازار کار ایالات متحده و پیشرفت راکد در کاهش تورم، انتظارات بیش از حد غیرعادی تعدیل شده است.

برای تجزیه و تحلیل گسترده از چشم انداز بنیادی و فنی طلا، پیش بینی معاملات سه ماهه اول ما را هم اکنون دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

اگر اطلاعات دریافتی همچنان قدرت اقتصادی و فشارهای قیمتی را منعکس کند، معامله‌گران ممکن است از شرط‌بندی‌های ناخواسته در مسیر FOMC بازنگردند. این به این دلیل است که این دو عامل می‌توانند سیاست‌گذاران را وادار کنند تا شروع چرخه تسهیل خود را به تأخیر بیندازند و مقیاس کاهش نرخ‌های بعدی را کاهش دهند.

  سفر رئیسی در ۱۰ روزنامه جهان؛ از خوش‌آمدگویی تا روابط تهران-پکن زیر ذره‌بین

هیچ رویداد مهمی در تقویم اقتصادی ایالات متحده در روزهای آینده وجود ندارد، اما هفته آینده شاهد انتشار ارقام ژانویه PCE خواهیم بود. این گزارش آماده است تا پویایی های تورم اخیر را روشن کند و بینشی در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو ارائه دهد، بنابراین معامله گران باید به دقت آن را زیر نظر داشته باشند.

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – این راهنما را از دست ندهید، همین حالا راهنمای را دریافت کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -8٪ 20% 2%
هفتگی -21٪ 53% -1٪

تحلیل فنی قیمت طلا

قیمت طلا در روز سه‌شنبه بهبود خود را ادامه داد و به سمت مقاومت تلاقی نزدیک به 2030 دلار پیش رفت، جایی که میانگین متحرک ساده 50 روزه با خط روند نزولی که از بالاترین سطح سال گذشته ترسیم شده است، همگرا می‌شود. اگر گاوها موفق شوند در جلسات معاملاتی آتی باعث شکست شوند، صعود به سمت 2065 دلار ممکن است نزدیک باشد.

از سوی دیگر، اگر فروشندگان بازگشته و جرقه‌ای برگرداندن نزولی نسبت به سطوح فعلی داشته باشند، پشتیبانی فنی در 2005 دلار و به دنبال آن 1990 دلار ظاهر می‌شود. از اینجا به بعد، ضررهای اضافی می تواند منجر به عقب نشینی به سمت 1975 دلار شود. در ضعف بیشتر، همه نگاه ها به میانگین متحرک ساده 200 روزه خواهد بود.

نمودار قیمت طلا – تحلیل فنی

تصویری از صفحه نمایش رایانه توضیحات به طور خودکار تولید شد

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-prices-on-the-rise-confluence-resistance-in-sight-what-now-for-xau-usd-20240220.html