قیمت نفت خام با درخواست افزایش تقاضای اوپک افزایش می یابد

قیمت نفت خام و تجزیه و تحلیل

  • قیمت نفت خام آمریکا بار دیگر به 79 دلار در هر بشکه نزدیک می شود
  • اوپک به پیش بینی های نسبتاً صعودی تقاضای میان مدت خود پایبند مانده است
  • ذخایر آمریکا در هفته گذشته به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت

یاد بگیرید چگونه تجارت کنید روغن با راهنمای تجارت رایگان ما

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

قیمت نفت خام در روز چهارشنبه به شدت افزایش یافت زیرا بازارها به دلیل برخی پیش‌بینی‌های نسبتاً صعودی تقاضا از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت که در جلسه قبل منتشر شد، فکر می‌کردند.

گروه تولیدکنندگان عمده رشد قابل توجه تقاضای جهانی نفت در سال های آینده را پیش بینی می کنند. این کشور به دیدگاه قبلی خود مبنی بر اینکه سال 2024 شاهد افزایش کلی 2.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود، با افزایش 1.85 میلیون بشکه ای در سال آینده، پایبند بود.

قابل توجه است که اوپک نسبت به سایر ناظران نفت، به ویژه آژانس بین المللی انرژی که انتظار کاهش تقاضای بیشتری را دارد، کمی خوشبین تر است. برخی از اقتصاددانان احساس می کنند که افزایش قابل توجه تولید از منابع غیراوپک، به ویژه ایالات متحده، اثرات کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان سنتی را خنثی خواهد کرد.

اما بازارهای نفت نیز با انتشار اخباری مبنی بر کاهش غافلگیرکننده ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته و با توجه به آخرین اعداد تورم ایالات متحده افزایش یافته است. اینها نشان داد که برخی معیارهای کلیدی تورم در حال افزایش است، اما شاید به اندازه ای نبود که انتظارات بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو می تواند کاهش نرخ بهره را در نیمه دوم سال جاری آغاز کند، کنار بگذارد.

  در میان نگرانی‌های تقاضا، امیدهای کاهش نرخ بهره ایالات متحده حمایت می‌کنند

به درگیری‌های جاری در اوکراین و غزه، با تأثیرات ضربه‌ای بر کشتیرانی جهانی اضافه کنید، و شاید تعجب‌آور نباشد که قیمت نفت همچنان بالا بماند.

بازار نفت و همه بازارهای دیگر فرصت‌های زیادی برای اندازه‌گیری دمای اقتصادی ایالات متحده در این هفته خواهند داشت و قیمت تولیدکننده، فروش خرده‌فروشی و اعداد تمایل مصرف‌کننده هنوز در راه است. روز جمعه همچنین با انتشار تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده از غول خدمات میدان نفتی بیکر هیوز، داده های بیشتری را برای بازار به ارمغان خواهد آورد.

در حال حاضر، معیار وست تگزاس اینترمدیت همچنان با فشار فروش بر روی نزدیک شدن به مرز 80 دلار مبارزه می کند.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

قیمت‌ها از پایین‌ترین حد خود در اواسط دسامبر در یک کانال روند صعودی بسیار گسترده باقی می‌مانند، اما این کانال از 29 ژانویه با آزمون صعودی جدی مواجه نشده است و نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد گاوها اکنون باید کاری انجام دهند اگر می‌خواهند از آن جلوگیری کنند. حداقل در کوتاه مدت، بازار از صدرنشینی برخوردار خواهد بود.

قیمت ها در ابتدای این ماه تلاش کردند تا شکاف بیشتری داشته باشند، اما از آن زمان به طور قابل توجهی در نزدیک شدن به مرز مقاومت روانی 80 دلار دچار تزلزل شده اند. در حال حاضر آنها شروع به کمی راحت تر در حدود 79 دلار به نظر می رسند.

به نظر می رسد باند معاملاتی بین بالاترین قیمت 80.84 دلاری هفته گذشته و اولین اصلاح فیبوناچی صعود به آن از پایین ترین سطح اواسط دسامبر در 77.60 دلار، بازار را محدود می کند و احتمالاً آموزنده است که ببینیم این کانال در نهایت به کدام سمت می شکند. خرس‌ها به صورت روزانه به زیر پایه حمله کرده‌اند، اما تاکنون این سقوط‌ها در مدت کوتاهی جبران شده‌اند.

  آسوشیتدپرس: لاوروف در بالی بستری شد/ مسکو تکذیب کرد

معکوس‌های جدی‌تر احتمالاً در منطقه متوسط ​​۷۵ دلار، حول محور اصلاحی دیگر در ۷۵.۵۸ دلار پشتیبانی می‌شوند.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

ویژگی های معامله گران موفق

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-pop-up-on-bullish-opec-demand-calls-20240313.html