قیمت نفت خام علیرغم نگرانی های عرضه دریای سرخ کاهش یافت

قیمت نفت خام و تجزیه و تحلیل

  • روغن به نظر می‌رسید که معیارها برای افزایش زودهنگام تعیین شده باشند، اما در صبح اروپایی کاهش یافته‌اند
  • منطقه حمایتی 77 دلاری که روز دوشنبه در صدر قرار گرفت، دوباره به بازی بازگشت
  • روند صعودی کلی پابرجاست اما WTI محدودتر به نظر می رسد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

قیمت نفت خام نتوانست رشد اولیه خود را در روز سه شنبه حفظ کند، اگرچه نگرانی ها در مورد اختلالات عرضه در پیوند تجاری مهم دریای سرخ همچنان بر بازار حاکم است.

حملات به کشتی‌ها توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران از یمن، در حمایت از آرمان فلسطین در غزه، با وجود حملات هوایی با هدف توقف آنها توسط ایالات متحده و بریتانیا ادامه دارد. حمل و نقل اکنون در صورت امکان از منطقه اجتناب می کند و زمان و هزینه سفر را افزایش می دهد. سالانه نزدیک به دو میلیارد متریک تن نفت خام از طریق دریا جابجا می شود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که آتش بس میان اسرائیل و حماس «نزدیک» است، اما میزان توقف محدود حملات حوثی ها هنوز مشخص نیست.

قیمت‌ها در دو جلسه گذشته برای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به بالای 77 دلار در هر بشکه رسیده است، در حالی که قیمت‌های نفت به دلیل نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری تقاضا در چین بیشتر افزایش یافته است. طبق گزارش‌ها، پالایشگاه‌های آنجا هنوز مقدار زیادی نفت خام می‌خرند که تا حدودی باعث رفع تیرگی ناشی از تقاضای احتمالی انرژی چین شده است که یک باد مخالف بزرگ برای قیمت نفت در سال گذشته بود.

  جزیره تایوان مدعی عبور جنگنده های چینی از خط میانی تنگه شد

بازار، مانند همه بازارهای دیگر، همچنان با این احتمال مواجه است که نرخ بهره در اقتصادهای صنعتی برای مدت طولانی‌تری از آنچه که بسیاری در آغاز سال انتظار داشتند، بالا باقی بماند. میزانی که داده های دریافتی و اظهارنظرهای بانک مرکزی زیربنای این موضوع است، کلید خواهد بود. این هفته مقدار زیادی از هر دو در خارج از ایالات متحده وجود دارد، همراه با اعداد بیشتر موجودی نفت از اداره اطلاعات انرژی. چهارشنبه می آیند

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

نمودار روزانه نفت خام با استفاده از TradingView گردآوری شده است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

کانال روند صعودی گسترده از کف‌های 14 دسامبر همچنان پابرجاست، اما بازار از 8 فوریه به وضوح محدودتر شده است و این محدوده که اکنون مرتبط‌تر به نظر می‌رسد، حداقل در کوتاه مدت.

قیمت بالای 79.25 دلار در روز 29 ژانویه که همچنان به عنوان مهم‌ترین بالاترین قیمت اخیر خودنمایی می‌کند، به بالای صفحه محدود می‌شود. در جهت نزولی، 76.45 دلار داریم، که اولین اصلاح فیبوناچی از افزایش آن قله از کف 14 دسامبر است. بازار در این ماه در چهار نوبت به صورت روزانه در زیر آن بوده است، اما همیشه از بسته شدن در آنجا رد شده است.

شکست این حمایت، پایه کانال صعودی 74.38 دلاری را در کانون توجه قرار خواهد داد. گاوها اگر بخواهند به بالاترین حد خود در اواخر ژانویه برسند، باید موقعیت خود را بالاتر از مرز روانی 78 دلار تثبیت کنند. آنها ممکن است این کار را انجام دهند، اما هنوز این کار را نکرده اند. اینکه آیا آنها می توانند بازار را تا پایان ماه بالاتر از آن نقطه نگه دارند یا نه ممکن است آموزنده باشد.

  شی: طرح چین درباره اوکراین بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های جهانی است



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-slip-back-despite-red-sea-supply-worries-20240227.html