قیمت نفت خام پس از افت شدید، بازار در انتظار واکنش اردن ایالات متحده است

قیمت نفت خام، تجزیه و تحلیل و نمودار

  • یک حمله مرگبار به پرسنل خدمات ایالات متحده تمرکز بازار را به شدت بر درگیری های خاورمیانه متمرکز کرده است
  • معیارهای قیمت نفت پس از روزها افزایش شدید کاهش یافته است
  • اصول کوتاه مدت همچنان حمایت کننده هستند
  • پس‌زمینه تقاضا همچنان مبهم است

یاد بگیرید چگونه تجارت کنید روغن با راهنمای رایگان ما

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

قیمت نفت خام در روز دوشنبه پس از یک رشته افزایش در هفته گذشته، آنها را به بالاترین سطحی که برای دوازده هفته مشاهده نشده بود، کاهش داد. شاخص وست تگزاس اینترمدیت برای اولین بار از 30 نوامبر به بالای 78 دلار در هر بشکه رسیده است.

در حالی که یک مکث کوچک برای تأمل مطمئناً پس از یک دوره قوی به اندازه کافی منطقی است، اصول بنیادی کوتاه مدت همچنان بسیار حمایت کننده به نظر می رسند. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده قول داده است که به حملات آخر هفته شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در یمن که منجر به کشته شدن سه سرباز شد، پاسخ دهد. شاهین‌های کنگره از هم‌اکنون خواهان حمله به خود ایران برای تلافی هستند و، چه این اتفاق بیفتد یا نه، به نظر می‌رسد تشدید در رابطه غزه/دریای سرخ متأسفانه تضمین شده است.

دور از آن منطقه، بازار به دنبال محرک‌های بیشتری از پکن است و در روز چهارشنبه تأیید می‌کند که فدرال رزرو ایالات متحده همچنان با امیدواری‌های بازار مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره در سال جاری به میزان قابل توجهی پایین‌تر خواهد رفت، موافق است. در حالی که در هر دو زمینه امکان ناامیدی وجود دارد، قیمت نفت در هر دو امید حمایت شده است. اخبار هفته گذشته مبنی بر اینکه اقتصاد ایالات متحده بیش از انتظارات در سه ماه پایانی سال 2023 رشد کرده است را بیابید و به اندازه کافی واضح است که چرا قیمت نفت باید افزایش یابد.

  تلاش استرالیا برای برقراری روابطی باثبات با چین

با این حال، پس‌زمینه کمی مبهم‌تر از آن چیزی است که ارزیابی خوش‌بینانه کنونی نشان می‌دهد. با وجود این تلاش‌های محرک و سایر موارد، بازار با عرضه نفت فراوان و تقاضای مصرف‌کننده نهایی نامشخص مواجه است. با این حال، این واقعیت بعید به نظر می رسد که بتواند خود را مجدداً تأیید کند، در حالی که ژئوپلیتیک خاورمیانه همچنان در راس اخبار قرار دارد.

از نظر داده‌های برنامه‌ریزی‌شده، فدرال رزرو این هفته مانند سایر بازارهای انرژی، جدول را برای بازارهای انرژی اجرا خواهد کرد. با این حال، نکات جالب دیگری نیز وجود دارد، از جمله داده های رشد منطقه یورو و تصمیم بانک انگلستان برای نرخ بهره.

تحلیل فنی قیمت نفت خام آمریکا

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

به نظر می‌رسد قیمت‌ها در نقطه‌ای افت کرده‌اند که نشان می‌دهد کانال روند صعودی گسترده‌ای از 13 دسامبر برقرار است. رد بالای آن کانال در 79.07 دلار در این مرحله کاملاً قطعی نیست، اما همچنان قابل مشاهده است. حمایت احتمالاً 76.79 دلار است، اولین اصلاح فیبوناچی از آن پایین‌ترین سطح اواسط دسامبر.

گاوها باید یک باند معاملاتی محدود شده با حداقل قیمت روزانه 80.23 دلار در 1 نوامبر و بالاترین 83.55 دلار در 3 نوامبر را بازپس بگیرند و اگر می خواهند به بالاترین سطح سال گذشته یعنی 94.98 دلار برگردند، موقعیت خود را در آنجا تثبیت کنند. حتی با توجه به حمایت های بنیادی فعلی، بازپس گیری آن یک درخواست بزرگ خواهد بود. در هر صورت یک دوره تثبیت در حال حاضر محتمل به نظر می رسد، البته در روند صعودی گسترده تر، که تا 73 دلار باقی می ماند.

  Australian Dollar Whipsaws After RBA Pause Again on Hiking Cycle. Lower AUD/USD?

شاخص قدرت نسبی نفت خام در حال نزدیک شدن به محدوده خرید بیش از حد است که به طور پیوسته تا سال 2024 افزایش یافته است.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-slip-after-strong-run-market-awaits-us-jordan-response-20240129.html